Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká logistická společnost Šmídl testovala nový typ úsporného vozidla

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Tahač Iveco Ecostralis pro mezinárodní nákladní přepravu splňuje nejpřísnější ekologické normy a výrobce deklaruje úsporu PHM kolem 7 %. Řidič společnosti Šmídl otestoval toto vozidlo v reálném provozu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ergonomicky řešená palubní deska. (Zdroj: Iveco) | foto: Šmídl

Emisní normy EURO jsou souborem nařízení, která se používají v rámci Evropské unie od roku 1992, kdy vstoupila v platnost norma EURO1. Od té doby došlo k několika zpřísněním a v současnosti byla zavedena již norma EURO5. Normy jsou rozděleny na kategorie a jsou závazné pro osobní i nákladní automobily.

Moderní technologie umožňují posouvat ekonomické i ekologické limity stále dále. Jejich využití přináší dopravním firmám nejen úspory na pohonných hmotách a mýtných poplatcích, ale i dobrý pocit plynoucí z šetrného chování k přírodě.

Nízká spotřeba není jen záležitostí motoru

Někteří výrobci nákladních automobilů se rozhodli jít nad rámec povinností a nabízí vozidla splňující dosud nejpřísnější emisní normu, platnou ve Spojených státech - EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle - vozidlo šetřící životní prostředí), která představuje mezistupeň mezi současnou normou a EURO6, závaznou v Evropě od roku 2014. Příkladem takového vozidla může být i tahač Ecostralis společnosti IVECO.

EcoStralis je konstruován pro minimální spotřebu, potlačuje negativní vliv řidiče na řízení, registruje změnu zatížení soupravy a tomu přizpůsobuje mapu motoru. Zvýšený výkon na 460Hp (u 10-ti litrového motoru Cursor) dovoluje využít těžší stálý převod. Program iEco optimalizuje řazení podle aktuální hmotnosti. Inovace na vozidle, které jsou výsledkem dlouholetého výzkumu, se netýkají pouze motoru a hnací soustavy.

Pro dosažení maximálního efektu ekologické jízdy došlo také ke zvýšení aerodynamiky celé soupravy i zmenšení valivého odporu pneumatik. Odhaduje se, že při rychlosti 85 km/h se spotřebuje 40 % paliva na překonání odporu vzduchu. Z tohoto důvodu Ecostralis využívá ke snížení aerodynamického odporu sadu nastavitelných spoilerů kabiny případně mezinápravové spojlery.

Souprava s tahačem Ecostralis. (Zdroj: Iveco)

Výsledky testování

Nakolik jsou tyto změny zásadní v běžném provozu, se rozhodli vyzkoušet v české logistické společnosti Šmídl, jejíž vozový park s průměrným stářím 2 roky patří k nejmladším v České republice. Testování probíhalo jeden měsíc, během kterého najezdil řidič Šmídlu s vozidlem Ecostralis více než 10 000 kilometrů, s průměrnou tonáží 15,5 tuny.

Průměrná spotřeba byla v porovnání s normou nižší o více než tři procenta. Je však třeba poznamenat, že testované vozidlo bylo zcela nové. Podle zkušeností s podobnými vozidly se dá po zajetí předpokládat snížení spotřeby zhruba o další dvě až tři procenta. Během prvních kilometrů měl řidič pocit menší síly motoru, což lze vysvětlit pečlivější regulací točivého momentu.

Již po prvním měsíci si však na vozidlo zcela přivykl. "Auto jede volně a ujede delší vzdálenost bez přidání. S prázdnou soupravou lze jet na rovném úseku s průměrnou spotřebou 20 litrů. Při naložení na hmotnost 25 tun stoupne spotřeba na přijatelných 26 litrů," popsal svůj dojem z testování Rostislav Hunčovský, řidič společnosti Šmídl.

Společnost Šmídl se na využívání moderních technologií zaměřuje dlouhodobě. "Již nyní splňuje 75 % našich vozidel normu EURO5 nebo vyšší EEV, vozový park průběžně obnovujeme a očekáváme, že do 2013 budeme provozovat pouze vozidla s normou EURO5 a vyšší," uvedla Martina Šmídlová, jednatelka společnosti. S výsledkem testování bylo vedení Šmídlu spokojeno a řidiči se tak mohou těšit na 15 nových vozidel Ecostralis, které firma nakoupí v listopadu.

Šmídl

logo Šmídl s.r.o.

Společnost Šmídl s.r.o. vznikla jako rodinná firma v roce 1990 bez účasti na privatizacích či restitucích. Její pobočky se dnes nachází ve čtyřech městech České republiky. Společnost Šmídl s.r.o. má vlastní logistické centrum a vozový park čítající přes 200 nákladních vozidel v průměrném stáří 3 roky. Šmídl s.r.o. zaměstnává více než 300 lidí a v roce 2010 realizovala téměř 13 000 přeprav.

Iveco

Iveco vyvíjí, konstruuje, vyrábí a prodává lehká, středně těžká a těžká nákladní a užitková vozidla, off-roadové nákladní automobily, městské i meziměstské autobusy, dálkové autokary, ale i speciální vozidla určená pro požární aplikace, nasazení v terénu a pro obranné účely.

Iveco zaměstnává více než 25 000 lidí ve 23 výrobních závodech v 10 zemích světa, využívá excelentní technologie a řešení vyvinutá ve svých 6 vývojových centrech. Vedle Evropy působí též v Číně, Rusku, Austrálii a Latinské Americe. Více než 5 000 servisních středisek ve více než 160 zemích garantuje technickou podporu kdekoliv na světě, kde jsou vozidla Iveco v provozu.

Autor:

Nejčtenější

Inovativní lepení se silou vláken v interiéru a exteriéru.
Inovativní lepení se silou vláken v interiéru a exteriéru

Inovace nejsou doménou jen informačních technologií. Významné pokroky zaznamenávají i materiály pro stavebnictví a domácí kutily. Například takové lepení...  celý článek

Další z rubriky

První Karlova rada: Nový vůz mě nenechá ve štychu
První Karlova rada: Nový vůz mě nenechá ve štychu

Vůně nového auta je neopakovatelný zážitek, na tom se asi shodneme všichni. Pokud můžeme, doporučujeme právě vůz nový, protože výběr je v tu chvíli nejširší,...  celý článek

Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu
Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu

Češi kupují auta především za hotové, ovšem nové druhy finančních produktů mají za následek změnu tohoto chování. Financování auta pomocí úvěru nebo...  celý článek

Zimní sezona se blíží: Jak na pohodlnou přepravu lyží v autě?
Zimní sezona se blíží: Jak na pohodlnou přepravu lyží v autě?

Podzim je v plném proudu. Aktuálně si užíváme babího léta, nicméně zima se blíží mílovými kroky. Patříte-li mezi milovníky zimních radovánek, zcela jistě byste...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.