Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
V horizontu měsíce hodlá změnit práci až 23 % respondentů průzkumu společnosti Grafton, do půl roku pak 45 % z nich. Hlavním motivem je přitom vyšší mzda, ale také kariérní posun či potřeba změny. Nové zaměstnání Češi nejčastěji hledají na internetu, přes personální agentury a na doporučení známých.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení. | foto: Grafton Recruitment

Podle aktuálních údajů personální agentury Grafton Recruitment je touha Čechů po změně zaměstnání nejvyšší za posledních 5 let. Přestože finanční ohodnocení zůstává hlavním důvodem tohoto rozhodnutí, novou práci si Češi vybírají i s ohledem na vzdálenost bydliště od místa výkonu práce, typ smlouvy, na základě nabídky zaměstnaneckých benefitů či z důvodu, že je současná práce nenaplňuje.

Ačkoli hledání zaměstnání prostřednictvím pracovních portálů u Čechů stále vede, čím dál větší oblibu si získávají i další informační kanály, zejména personální agentury, sociální sítě a doporučení přátel.

Dobré mezilidské vztahy na pracovišti považují Češi za klíčové

Z průzkumu Graftonu dále vyplynulo, že pro české zaměstnance je zásadní přátelská atmosféra na pracovišti. „Za nejvíce demotivující faktory na pracovišti označili naši respondenti špatné vztahy s kolegy a vedením společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. Naopak dobré finanční podmínky, přátelští kolegové a smysluplná náplň práce patří mezi nejsilnější motivátory pro setrvání ve stávajícím zaměstnání, popřípadě při výběru nové práce,“ informovala Jitka Součková, marketingová manažerka Graftonu.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení.

Mění se také pohled na zaměstnanecké benefity. Například stravenky, ale také mobilní telefon i pro soukromé účely, občerstvení na pracovišti, teambuildingové aktivity, či dokonce vánoční dárky považuje většina kandidátů za samozřejmost. Velká poptávka je naopak vedle 13. a 14. platu po příspěvku na bydlení, služebním vozu i k soukromým účelům, práci z domova nebo osobním kouči či jazykovém vzdělávání.

Od internetu až po úřady práce

Dle průzkumu Graftonu hledají Češi práci nejčastěji na internetu (95 %), sílí však i obliba personálních agentur (68 %) a doporučení známých (56 %). Stále méně k hledání práce využívají inzerci v médiích (23 %) či služeb úřadů práce (18 %).

„Nejvyšší nárůst oproti loňsku zaznamenal způsob hledání zaměstnání na doporučení známých,“ uvedla Jitka Součková a doplnila: „Většina velkých českých zaměstnavatelů zavedla v uplynulém roce referenční program, v rámci kterého mohou stávající zaměstnanci dostat za doporučení nového kolegy nemalé odměny a zavádějí se i příspěvky náborové, tedy pro nové nastupující zaměstnance.“

Růst obliby personálních agentur je dán zase tím, že většina schopných kandidátů přechází do skupiny pasivních uchazečů, které je třeba hledat jinou cestou než vystavením inzerce na pracovním portálu. A na to většinou interní HR týmy nemají kapacitu ani potřebné know-how.


Nejčtenější

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Špičková díla vystavuje Galerie KODL

Emil Filla - Zátiší k zamyšlení, vyvolávací cena 2 300 000 Kč

Nenechte si ujít květnovou výstavu 250 jedinečných uměleckých děl, která se uskuteční od 30. dubna do 26. května v...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

„Počet zasažených lokalit se zvyšuje, klíšťata jsou i v městských parcích, v lesích, na loukách, ale i na horách, tam,...

Další z rubriky

TOP HOTEL Praha nabízí vše od ubytování až po prostory pro vaše akce

TOP Kongresová hala

Na Praze 4 najdete pouhých osm kilometrů jižně od centra města, avšak s výbornou dopravní dostupností, čtyřhvězdičkový...

Uvažujete o realizaci kovaného plotu? Máme 5 jeho hlavních předností

Uvažujete o realizaci kovaného plotu? Zde je 5 jeho hlavních předností

K modernímu bydlení ve vile či jakémkoli jiném typu rodinného domu patří stylový a funkční exteriér. Jeho základem by...

Keramika Soukup: rodinné impérium zrozené z vize a houževnatosti

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Příběh Keramiky Soukup připomíná „americký sen“. Jejímu majiteli se podařilo vybudovat prosperující podnik navzdory...

Najdete na iDNES.cz