Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
V horizontu měsíce hodlá změnit práci až 23 % respondentů průzkumu společnosti Grafton, do půl roku pak 45 % z nich. Hlavním motivem je přitom vyšší mzda, ale také kariérní posun či potřeba změny. Nové zaměstnání Češi nejčastěji hledají na internetu, přes personální agentury a na doporučení známých.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení. | foto: Grafton Recruitment

Podle aktuálních údajů personální agentury Grafton Recruitment je touha Čechů po změně zaměstnání nejvyšší za posledních 5 let. Přestože finanční ohodnocení zůstává hlavním důvodem tohoto rozhodnutí, novou práci si Češi vybírají i s ohledem na vzdálenost bydliště od místa výkonu práce, typ smlouvy, na základě nabídky zaměstnaneckých benefitů či z důvodu, že je současná práce nenaplňuje.

Ačkoli hledání zaměstnání prostřednictvím pracovních portálů u Čechů stále vede, čím dál větší oblibu si získávají i další informační kanály, zejména personální agentury, sociální sítě a doporučení přátel.

Dobré mezilidské vztahy na pracovišti považují Češi za klíčové

Z průzkumu Graftonu dále vyplynulo, že pro české zaměstnance je zásadní přátelská atmosféra na pracovišti. „Za nejvíce demotivující faktory na pracovišti označili naši respondenti špatné vztahy s kolegy a vedením společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. Naopak dobré finanční podmínky, přátelští kolegové a smysluplná náplň práce patří mezi nejsilnější motivátory pro setrvání ve stávajícím zaměstnání, popřípadě při výběru nové práce,“ informovala Jitka Součková, marketingová manažerka Graftonu.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení.

Mění se také pohled na zaměstnanecké benefity. Například stravenky, ale také mobilní telefon i pro soukromé účely, občerstvení na pracovišti, teambuildingové aktivity, či dokonce vánoční dárky považuje většina kandidátů za samozřejmost. Velká poptávka je naopak vedle 13. a 14. platu po příspěvku na bydlení, služebním vozu i k soukromým účelům, práci z domova nebo osobním kouči či jazykovém vzdělávání.

Od internetu až po úřady práce

Dle průzkumu Graftonu hledají Češi práci nejčastěji na internetu (95 %), sílí však i obliba personálních agentur (68 %) a doporučení známých (56 %). Stále méně k hledání práce využívají inzerci v médiích (23 %) či služeb úřadů práce (18 %).

„Nejvyšší nárůst oproti loňsku zaznamenal způsob hledání zaměstnání na doporučení známých,“ uvedla Jitka Součková a doplnila: „Většina velkých českých zaměstnavatelů zavedla v uplynulém roce referenční program, v rámci kterého mohou stávající zaměstnanci dostat za doporučení nového kolegy nemalé odměny a zavádějí se i příspěvky náborové, tedy pro nové nastupující zaměstnance.“

Růst obliby personálních agentur je dán zase tím, že většina schopných kandidátů přechází do skupiny pasivních uchazečů, které je třeba hledat jinou cestou než vystavením inzerce na pracovním portálu. A na to většinou interní HR týmy nemají kapacitu ani potřebné know-how.

Nejčtenější

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Sedíte v dálkovém autobuse z Ostravy do Prahy. Vlak má zase zpoždění. Potřebujete zabavit děti při čekání u lékaře nebo...

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Druhá prohra s Realem, nebo plzeňské překvapení? Největší komunita sázkařů žene za druhou výhrou Real.

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Galerie Harfa k narozeninám naděluje 8 dní slev a Čokoládový festival

Galerie Harfa k narozeninám naděluje 8 dní slev a Čokoládový festival

Galerie Harfa oslaví 11. listopadu už 8. narozeniny a k nim nadělí návštěvníkům obchodního centra 8 dní nabitých...

Další z rubriky

V soutěži Nastartujte se uspěl nápad na Priessnitzovy zábaly

V soutěži Nastartujte se uspěl nápad na Priessnitzovy zábaly

V již šestém ročníku grantového programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP...

Jak vybrat kancelářský stůl? Podle těchto čtyř kritérií

Jak vybrat kancelářský stůl? Podle těchto čtyř kritérií

Kancelářské prostory musí být jednak funkční a jednak maximálně reprezentativní. Toto tvrzení platí jak pro židle, tak...

Zásilková služba FOFR přepraví téměř vše

Zásilková služba FOFR doveze i to, co ostatní odmítají

Potřebujete přepravit kánoi, skleník nebo nádobu s kyselinou? Dopravce vám odmítl převzít zásilku kvůli jejím rozměrům,...

Najdete na iDNES.cz