Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
V horizontu měsíce hodlá změnit práci až 23 % respondentů průzkumu společnosti Grafton, do půl roku pak 45 % z nich. Hlavním motivem je přitom vyšší mzda, ale také kariérní posun či potřeba změny. Nové zaměstnání Češi nejčastěji hledají na internetu, přes personální agentury a na doporučení známých.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení. | foto: Grafton Recruitment

Podle aktuálních údajů personální agentury Grafton Recruitment je touha Čechů po změně zaměstnání nejvyšší za posledních 5 let. Přestože finanční ohodnocení zůstává hlavním důvodem tohoto rozhodnutí, novou práci si Češi vybírají i s ohledem na vzdálenost bydliště od místa výkonu práce, typ smlouvy, na základě nabídky zaměstnaneckých benefitů či z důvodu, že je současná práce nenaplňuje.

Ačkoli hledání zaměstnání prostřednictvím pracovních portálů u Čechů stále vede, čím dál větší oblibu si získávají i další informační kanály, zejména personální agentury, sociální sítě a doporučení přátel.

Dobré mezilidské vztahy na pracovišti považují Češi za klíčové

Z průzkumu Graftonu dále vyplynulo, že pro české zaměstnance je zásadní přátelská atmosféra na pracovišti. „Za nejvíce demotivující faktory na pracovišti označili naši respondenti špatné vztahy s kolegy a vedením společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. Naopak dobré finanční podmínky, přátelští kolegové a smysluplná náplň práce patří mezi nejsilnější motivátory pro setrvání ve stávajícím zaměstnání, popřípadě při výběru nové práce,“ informovala Jitka Součková, marketingová manažerka Graftonu.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení.

Mění se také pohled na zaměstnanecké benefity. Například stravenky, ale také mobilní telefon i pro soukromé účely, občerstvení na pracovišti, teambuildingové aktivity, či dokonce vánoční dárky považuje většina kandidátů za samozřejmost. Velká poptávka je naopak vedle 13. a 14. platu po příspěvku na bydlení, služebním vozu i k soukromým účelům, práci z domova nebo osobním kouči či jazykovém vzdělávání.

Od internetu až po úřady práce

Dle průzkumu Graftonu hledají Češi práci nejčastěji na internetu (95 %), sílí však i obliba personálních agentur (68 %) a doporučení známých (56 %). Stále méně k hledání práce využívají inzerci v médiích (23 %) či služeb úřadů práce (18 %).

„Nejvyšší nárůst oproti loňsku zaznamenal způsob hledání zaměstnání na doporučení známých,“ uvedla Jitka Součková a doplnila: „Většina velkých českých zaměstnavatelů zavedla v uplynulém roce referenční program, v rámci kterého mohou stávající zaměstnanci dostat za doporučení nového kolegy nemalé odměny a zavádějí se i příspěvky náborové, tedy pro nové nastupující zaměstnance.“

Růst obliby personálních agentur je dán zase tím, že většina schopných kandidátů přechází do skupiny pasivních uchazečů, které je třeba hledat jinou cestou než vystavením inzerce na pracovním portálu. A na to většinou interní HR týmy nemají kapacitu ani potřebné know-how.

Nejčtenější

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Společnost Pražská plynárenská se od června zařadila mezi společnosti, které se nebojí využívat nové technologie a svým...

Dá se při zařizování interiéru spolehnout na jediného partnera?

Luxusní prémiová kuchyně a sestava skříní HANÁK FOTO: HANÁK NÁBYTEK

A kde ho najít? Vyhněte se stresu, ztrátě času i špatným rozhodnutím a najměte jednoho spolehlivého dodavatele. Obraťte...

Jak si poradit s podzimním úklidem zahrady?

Jak si poradit s podzimním úklidem zahrady?

Chcete mít zahradu před zimou uklizenou stejně dobře jako obývací pokoj v neděli odpoledne? Poradíme vám, jak si s tím...

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Se začátkem školního roku vyvstává ve většině rodin se školáky otázka kapesného. Měly by děti dostávat svoje peníze,...

Sledujte Tipsport extraligu na TV Tipsport a získejte zdarma 150 Kč

Sledujte Tipsport extraligu na TV Tipsport a získejte zdarma 150 Kč

Tipsport extraliga se už zase blíží! 14 týmů, 52 kol, 364 zápasů v základní části a elektrizující bitvy v play off....

Další z rubriky

Pro sběratele mincí: Masarykův dukát k 100. výročí Československa

Pro sběratele mincí: Masarykův dukát k 100. výročí Československa

Pokud jste se rozhodli sbírat mince, rozhodně byste to neměli vnímat jako způsob, kam ukládat své peníze. Sběratel a...

Budoucnost je v udržitelném zemědělství

Budoucnost je v udržitelném zemědělství

Za 30 let bude 40 % světové populace trpět nedostatkem vody, jedna třetina na světě produkovaných potravin se k...

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní coworking? Jak na tyto změny musí...

Najdete na iDNES.cz