Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi pořádají větší nákup ve čtvrtek a pátek a řídí se akčními letáky

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Nákupní zvyklosti Čechů ukázal průzkum společnosti Česká distribuční. Pravidelný větší nákup pořádají Češi ve čtvrtek a v pátek. Nákup průměrného Čecha stojí do 500 Kč a dojde si pro něj tam, kde mají zajímavé slevy.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi pořádají větší nákup ve čtvrtek a pátek a řídí se akčními letáky | foto: Česká distribuční

Tak by se daly zjednodušeně interpretovat výsledky celostátního průzkumu společnosti Česká distribuční, který se zaměřil na nákupní zvyklosti Čechů.

Slevové nabídky mají vliv na nákup zboží

nákup , Česká distribuční

"Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde nákup uskuteční. 61 % lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit. Letáky se tedy ukazují jako silný reklamní nástroj, který je schopen změnit zvyklosti lidí, zákazníkům přinést úsporu a obchodníkům zvýšit zisky," uvedl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Oproti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných (32 %) uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu pak podle výpovědí připadlo 9 procent nákupů.

Nákup se u věkových skupin liší

Za svůj pravidelný větší nákup 35 % dotázaných utratí do 500 Kč. Ještě výraznější zastoupení má tato cenová kategorie u věkové skupiny nad 50 let, kde ji zastupuje 40 % odpovědí.

Celkem 61 % lidí starších 50 let pak utratí do 800 Kč. Nejdražší nákupy dělají lidé mezi 30 a 50 lety, typicky rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 % více než 1 600 Kč. Za více než 1 200 Kč pak v této skupině nakoupí celkem 43 % lidí.

Česká distribuční - Nákupní zvyklosti Čechů

Výzkum potvrdil předpoklad, že lidé se při výběru produktů do velké míry řídí slevovými letáky. Z průzkumu vyplývá, že celkem 85 % dotázaných zboží někdy vybírá na základě akčních letáků.

Podle doručených nabídek si však lidé také často vybírají obchod, kam pro nákup půjdou. Na otázku, zda si podle nabídky v letáku vybírají obchod, kde nákup podniknou, odpovědělo kladně 61 % dotázaných. Nejvyšší procento kladných odpovědí (77 %) uvedli lidé ve věkové skupině 18 až 29 let.

Průzkum provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v ČR. Na otázky odpovídalo 1 300 respondentů ve všech krajích České republiky.

logo Česká distribuční
Autor:

Nejčtenější

Rosnička ozdraví každý domov. Včetně jeskyně

Hyla ozdraví váš domov, ušetří čas strávený uklízením i peníze.

Hyla je latinsky rosnička. Žije v čistém prostředí a umí ho i vytvořit. Na začátku naší Hyly byl příběh milujícího...

Krásně upravená zahrada celé léto. Pomůže AKU pomocník

AKU plotové nůžky Patriot HT56 40V mají kvalitní nože střižné lišty řezané...

Žádný rámus, exhalace ani dolévání drahého benzinu nebo tahání kabelů. Snadné ovládání a jen minimální údržba. To vše...

Výběr školního batohu není věda, ale jen když víte, na co se zaměřit

Výběr školního batohu není věda - ale jen, když víte, na co se zaměřit

Prázdniny pomalu končí a blíží se další školní rok. Rodiče nejen prvňáčků by měli dobře rozmyslet, jaký batoh či...

Korejští dobrovolníci opět pomáhali v regionu

Korejští studenti přijeli pomáhat na Vysočinu

Na dva týdny v srpnu přiletělo dvacet čtyři korejských studentů a deset zaměstnanců korejské firmy KHNP, která je...

Dřevními peletami se dá vytápět pohodlně i levně

Dřevními peletami se dá vytápět pohodlně i levně

Topení dřevním peletami v naší zemi už dávno není exotická záležitost. Několik desítek tisíc domů v ČR je tímto...

Další z rubriky

Řiďte svůj podnik chytře s Business Intelligence

Řiďte svůj podnik chytře s Business Intelligence

Začalo to nápadem, který se realizoval v pronajaté místnosti o velikosti 20 metrů čtverečních. Brzy bylo nutné najít...

Nedostatek parkovacích míst pomohou vyřešit parkovací domy

Parkoviště Astron

Centra měst, sídliště, nemocnice, letiště, nádraží i obchodní centra se dnes potýkají s nedostatkem parkovacích míst....

Moderní firmy umožňují práci odkudkoliv

Moderní firmy umožňují práci odkudkoliv

Přibývá firem, které nemají žádné své sídlo. Nenutí své zaměstnance chodit každý den do kanceláře a sedět tam osm hodin...

Najdete na iDNES.cz