O dálnice a silnice I. třídy se v zimě nově starají i soukromé firmy

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  10:37 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Přes 804 milionů korun ušetří stát díky veřejné soutěži na zimní údržbu silnic I. třídy. V tendru s předpokládanou cenou téměř 8,5 miliardy korun, který na následujících osm let vypsalo ministerstvo dopravy, uspěly soukromé firmy i krajské správy údržby silnic.

O dálnice a silnice I. třídy se v zimě nově starají i soukromé firmy. | foto: AVE CZ

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

O více než 1 440 km silnic nejvyšší kategorie se v zimě od letoška stará společnost AVE CZ. Ta soutěž vyhrála celkem v šesti krajích –
v Karlovarském, Libereckém, Moravskoslezském, Olomouckém, Zlínském a Středočeském, který je navíc rozdělený na dvě oblasti. Ve všech krajích se bude o vozovky starat v konsorciu s dalšími firmami. Smlouvy s ministerstvem dopravy uzavřely společnosti do roku 2025.

„S údržbou komunikací I. třídy máme mnohaleté zkušenosti ze Středočeského, Libereckého, ale i Zlínského kraje, kde jsme v roce 2013 vyhráli pilotní tendr Ministerstva dopravy. Ten měl prověřit, zda bude zimní údržba se soukromými firmami fungovat a zda může stát ušetřit. Vše proběhlo bez problémů a ukázalo se, že stát veřejnou soutěží ušetří 20–30 % vynaložených prostředků, protože soukromé firmy pracují efektivněji,“ říká Pavla Ivácková, tisková mluvčí AVE CZ.

„Předsezonní přípravy máme úspěšně za sebou. Nic jsme nepodcenili, díky svým zkušenostem dobře víme, s čím vším musíme u zimní údržby počítat. Na pokyn dispečerů je připraveno vyjet celkem 54 moderně vybavených vozů, které se kromě ‚jedniček‘ postarají i o některé úseky dálnic,“ dodává Pavla Ivácková.

O dálnice a silnice I. třídy se v zimě nově starají i soukromé firmy.

Údržbové vozy vyjíždí do 30 minut od zjištění závady

Jak má zimní údržba vypadat a v jakých časových limitech musí být provedena, přesně specifikuje zákon o pozemních komunikacích. Od okamžiku, kdy je zjištěn problém ve sjízdnosti vozovky, musejí údržbové vozy do 30 minut vyrazit k zásahu. Na ošetření a zajištění sjízdnosti dálnice pak mají lhůtu dvě hodiny, v případě silnic I. třídy je tato lhůta tříhodinová.

„Zimní údržbu zajišťujeme podle schváleného plánu a přesně podle toho, jak nám ukládá zákon a smlouva uzavřená s Ředitelstvím silnic a dálnic. Dispečeři čtyřiadvacet hodin denně monitorují a vyhodnocují stav vozovek. Klíčové jsou pro ně předpovědi meteorologů, radary, hlášení z meteostanic a sledování kamerového systému. Jakmile zjistí potenciální problém, okamžitě vysílají k zásahu posypové vozy,“ vysvětluje Pavla Ivácková.

I ošetřené vozovky mohou namrzat

Přestože jsou vozovky ošetřeny, mohou v zimním období namrzat. Týká se to především mostních konstrukcí, které v zimním období rychle promrzají a námraza se na nich tvoří mnohem častěji než na běžném úseku silnice.

„Řidiče na nebezpečné úseky, kde je zvýšené riziko vzniku námrazy, upozorňuje dopravní značení a speciální modré směrové sloupky. I když je vozovka ošetřená, může být kluzká. Apelujeme na řidiče, aby s tímto rizikem počítali a přizpůsobili tomu styl jízdy.“

Více na ave.cz.


Nejčtenější

Dieta, která chutná! Lucie díky ní zhubla 14 kilogramů za 2 měsíce!

Dieta, která chutná! Lucie díky ní zhubla 14 kilogramů za 2 měsíce!

Hubnutí vlastně není žádná věda. Stačí naučit své tělo, aby spalovalo tuky a budovalo svaly. Jenže jak toho dosáhnout?...

Umělá inteligence úspěšně dokončila dílo Antonína Dvořáka

Antonín Dvořák

Dvořákův rozepsaný fragment si nastudovala a úspěšně dokončila umělá inteligence AIVA. Vznikl tak unikátní kulturní...

Tichá tepelná čerpadla vám pohodlí domova nenaruší

Tichá tepelná čerpadla vám pohodlí domova nenaruší

Tepelná čerpadla prošla v uplynulých 20 letech významnými konstrukčními změnami a výrobci vždy dbali především na...

Zdeptají Češi Italy? Vsaďte si a získejte 500 Kč zdarma!

Zdeptají Češi Italy? Vsaďte si a získejte 500 Kč zdarma!

Mistrovství světa v hokeji na Slovensku nabírá grády. Česká reprezentace se den po bitvě s Lotyšskem postaví Italům,...

Pokoří Češi v klíčovém boji Němce? Vsaďte si a získejte 500 Kč zdarma!

Pokoří Češi v klíčovém boji Němce? Vsaďte si a získejte 500 Kč zdarma!

Začínají klíčové chvíle hokejového mistrovství světa. Osm nejlepších týmů se srovnalo do pavouka pro play-off a...

Další z rubriky

Břizolit se vrací na fasády – má totiž výrazně delší životnost

Břizolit se vrací na fasády – má totiž výrazně delší životnost

Osobně si pamatuji, že břizolit byl velkým hitem v 80. letech. Kdo chtěl skutečně trvanlivou omítku, ten po něm sáhl. A...

Na co si dát pozor při realizaci litých podlahových potěrů?

Provádění podlahy

Ať už je volbou vinyl, koberec, dlažba nebo jiná podlahová krytina, je nutno mít v patrnosti, že zásadní vliv na její...

Jaký je ideální materiál pro podlahy?

Jaký je ideální materiál pro podlahy?

Neodmyslitelnou částí podlahové konstrukce je tzv. roznášecí vrstva. Jedná se o nosnou vrstvu podlahové skladby, jež...

Najdete na iDNES.cz