Dveře z Jihlavy míří do Evropy, firma dál roste

Komerční sdělení
Jihlavský výrobce dveří Doornite se prosazuje v Evropě. Vyváží na 12 evropských trhů a neustále inovuje. Nezanedbává ale ani domácí trh. Spolumajitel a generální ředitel firmy Pavel Šatný si totiž hodně slibuje od oživení českého stavebnictví.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pavel Šatný, spolumajitel firmy Doornite - Vystudoval stavební fakultu ČVUT v Praze a získal titul MBA na prestiží univerzitě Thunderbird z USA. Po VŠ zakotvil ve společnosti Rigips, jedničce na českém trhu v sádrokartonu i polystyrenu. Poté několik let působil jako interim manager se zaměřením na akvizice a rozjezd nových firem v oblasti výroby stavebních materiálů. V roce 2015 se stal generálním ředitelem české pobočky největšího výrobce dveří, americké firmy Masonite. V roce 2021 společně se dvěma kolegy a za podpory finančního investora tuto část americké společnosti odkoupil. | foto: DOORNITE s.r.o.

Doornite vyváží polovinu své produkce. Proč? A kam?

Český trh se za poslední roky příliš nerozvíjel – stavebnictví bylo v útlumu. Pokud chcete růst, musíte ven. Dnes jsme aktivní na 12 evropských trzích a další přibývají. Kromě Slovenska, kde jsme silní dlouhodobě, se nám velmi daří třeba v Nizozemsku nebo Belgii. Nově jsme loni vstoupili do Bosny a Hercegoviny, letos jednáme o zakázkách v Severní Makedonii. Kromě domácího trhu a střední Evropy tak teď hodně sázíme na náročné trhy Beneluxu a na rozvíjející se trhy Balkánu.

To zní, jako by byl Balkán nový motor růstu...

Přesně tak. Balkánské země jsou dnes dynamické a přístupné, stavebnictví tam roste, což se o českém trhu zatím říct nedá. Pomáhá i dobré jméno českých výrobců a třeba i to, že jsme velmi aktivní v prezentaci naší produkce. Dlouhodobě se účastníme tamních veletrhů, spolupracujeme s ambasádou v Bělehradu. Díky tomu dnes víme, co zákazníci chtějí – vyrábíme ve 13 různých normách, protože každá země má jiná specifika.

Firma zavádí inovace, digitalizaci a automatizaci, která zefektivňuje výrobu. Přesto nepropouští, na svých zaměstnancích si zakládá.

Kde v zahraničí se můžeme s dveřmi z Jihlavy setkat?

V zahraničí nacházejí naše dveře uplatnění především v bytové výstavbě – ať už se jedná o bytové komplexy, nebo zejména o rodinné domy. Jen v loňském roce jsme například do Belgie dodali přes 11 000 dveří, což odpovídá zhruba tisícovce rodinných domů.

Jak si stojíte obchodně?

Loni jsme utržili přes 550 milionů korun, což je meziročně o čtyři procenta víc. Provozní zisk rostl ještě rychleji – o sedm procent. A to v době, kdy se české stavebnictví teprve začíná probouzet. Letos očekáváme další růst – tržby okolo 580 milionů. Bez exportu bychom se na taková čísla nedostali. Do budoucna ale Česku věřím. Doufám, že dojde ke změně nového stavebního zákona a že se díky tomu stavebnictví konečně probere z dlouholeté letargie.

Když zmiňujete české stavebnictví – jak hodnotíte jeho aktuální stav?

Trh se začíná trochu zvedat, což je vidět i na oživení hypoték. Ale celkově je prostředí složité, zejména kvůli extrémní byrokracii kolem povolování staveb. A to má přímý vliv na nedostatek nových bytů. My jsme dodavatel pro řadu developerských projektů – víme tedy z první ruky, jaké komplikace naši zákazníci z řad developmentu každý den řeší.

Kromě dveří, v nichž je Doornite jedničkou na českém trhu, dodává také podlahy a designové panely. Zákazník chce dnes sladěný interiér se vším všudy.

Mluvíte o nedostatku bytů. Jak vnímáte problém dostupného bydlení?

Je to jeden z největších problémů této země. Střední třída dnes na nové bydlení nedosáhne. Přitom třeba v Polsku nebo na Balkáně stojí nové byty polovinu toho, co u nás. Proč? Protože se tam staví. U nás je v hlavním městě v přípravě 130 tisíc bytů, ale ročně se povolí jen zlomek. Na úřadech chybí lidé, digitalizace nefunguje, nový stavební zákon selhal. Je toho hodně, co by nová vláda měla v oboru zlepšit, tak doufám, že se k tomu podstaví aktivně a nečekají nás další čtyři roky stagnace a nic nedělání.

Máte jako výrobce dveří nějaký návrh řešení?

Určitě. Pomohlo by například, kdyby stát skutečně podpořil typovou výstavbu. Existují osvědčené projekty, které lze adaptovat pro jednotlivé obce – jen je potřeba připravit legislativní rámec a dát starostům nástroje. My jako dodavatel jsme připraveni – máme produktovou řadu dveří s nižšími náklady, ale pořád velmi vysokou kvalitou. Ale bez systémové podpory státu krizi bydlení obce samy nevyřeší a určitě tuhle roli nemůže převzít soukromý sektor. Stát tady má nezastupitelnou roli jako ten, kdo tvoří metodiku, která má obcím pomoct se dobře rozhodnout pro efektivní řešení.

Vaše firma hodně mluví o automatizaci. Jste v tom průkopníky?

Inovujeme neustále, bez toho bychom v silné zahraniční konkurenci neobstáli. Ale samozřejmě jsou obory, kde je digitalizace a automatizace dál, třeba automobilový průmysl. Tam ještě nejsme, ale máme našlápnuto. Loni jsme dali 50 milionů korun do nových technologií – 80 procent z toho šlo do zvýšení efektivity výroby. Automatická olepovačka, nový systém odsávání pilin, digitalizace procesů. Zároveň ale automatizace v našem podání neznamená propouštění. Kvalitní lidi si držíme, protože najít nové je na Vysočině s velmi nízkou nezaměstnaností v podstatě nadlidský úkol. Počet našich zaměstnanců v obou našich závodech tak klesá jen přirozeně – odchodem do důchodu. Proto taky sázíme na výchovu mladých. Spolupracujeme se školami v regionu, abychom naši práci ukázali mladým lidem a ti měli zájem k nám přijít.

Jaké jsou cíle pro zbytek letošního roku?

Udržet růst v exportu, upevnit pozice na trzích, kam jsme nově vstoupili, a dál vylepšovat naši nabídku. Připravujeme třeba nové designové kolekce i další expanzi sortimentu pod značkami podlah Floornite nebo designových panelů Wallnite. V naší nabídce totiž nejsou jen dveře, které sami vyrábíme, ale dodáváme také podlahy a akustické panely. Chceme zákazníkům nabídnout možnost na jednom místě pořídit celý interiér a sladit si ho do jednoho dekoru podle nejaktuálnějších trendů.

Jihlavský výrobce dveří Doornite se prosazuje v Evropě. Vyváží na 12 evropských trhů.

Nejčtenější

Vesnice roku Ústeckého kraje je opět z Litoměřicka

Komerční sdělení

Tradiční soutěž Vesnice roku Ústeckého kraje přináší první výsledky. Ty přivezla ze svého putování po regionu hodnoticí komise. Hlavní ocenění soutěže Zlatá stuha putuje opět po roce na Litoměřicko,...

Revoluce v bydlení v Českých Budějovicích

Komerční sdělení

Nový projekt, který přinese revoluci bydlení v Českých Budějovicích. Řešení pro mladé rodiny, seniory a výhodná koupě pro investory do nemovitostí – Rezidence u Sv. Eliáše.

Nissan X-Trail: pro rodinu i byznys – od 8 990 Kč měsíčně

Komerční sdělení

Auto, které zaujme osobitým designem a potěší svými vlastnostmi. Za volantem Nissanu X-Trail dáváte najevo, že vám záleží na spolehlivosti i nejnovějších technologiích. Ale ani jeho stájoví kolegové...

Opavská kulturní organizace připravila v Opavě léto plné zážitků

Komerční sdělení

V létě Opava ožívá! S Opavskou kulturní organizací (OKO) si užijete koncerty, výstavy i prohlídky. Kulturní program pod širým nebem i v historických prostorách vás zaručeně nadchne.

Letní zážitky plné historie a dobrodružství

Komerční sdělení

Loutkové divadlo, šermíři a lučištnice, modely středověkých dobývacích strojů, archeologické vykopávky, 3D pískoviště, hledání pokladů s detektory kovů – tohle všechno že můžete zažít na prázdninovém...

Jak správně grilovat steaky

Komerční sdělení

Grilování je oblíbený způsob přípravy jídla, který přináší jedinečnou chuť a atmosféru. Bez ohledu na to, zda jste začátečník nebo zkušený mistr grilu, je důležité znát správné techniky a postupy,...

8. července 2025

Kam (nejen) za největším vinným sudem ve střední Evropě

Komerční sdělení

Pokud chcete na vlastní oči spatřit historický sud, do kterého se vešlo až 100 000 litrů vína, nemusíte cestovat daleko. Nachází se totiž na zámku Mikulov a zámecké návštěvníky udivuje svými...

7. července 2025

Obří laser a lis otevírají Besta Trade dveře k novým nápadům

Komerční sdělení

V Besta Trade právě zapnuli 12 kW vláknový laser o stole dlouhém osm metrů a ohraňovací lis stejné délky. Znamená to, že z plechu umí vyřezat i ohnout prakticky cokoli: od fasádních kazet přes...

7. července 2025

Soukromá škola BEAN Staňkov: Studium s individuálním přístupem

Komerční sdělení

Vzdělání se Soukromá Střední odborná škola a Gymnázium BEAN ve Staňkově věnuje 30 let. Významně tak doplňuje nabídku vzdělávání v Plzeňském kraji.

7. července 2025

AI v průmyslu: Rychlejší vývoj, servis i údržba

Komerční sdělení

Porucha, která nestihne nastat. Design, který vznikl automaticky během minut. Servisní technik, který nehasí problémy, ale předchází jim. Umělá inteligence mění průmyslový svět – ti, kdo se...

7. července 2025

Senioři, děti a studenti, získejte zpět polovinu za jízdenky

Komerční sdělení

Moravskoslezský kraj vám dává dar. Od 1. července odstartoval v Moravskoslezském kraji nový projekt Moravskoslezské cestovné, který potěší seniory, děti a studenty pravidelně cestující meziměstskou...

7. července 2025

Krajská zdravotní – technologický lídr v elektronizaci zdravotnictví

Komerční sdělení

Krajská zdravotní, a.s., (KZ) největší poskytovatel zdravotní péče v České republice, pokračuje v roce 2025 v intenzivní digitalizaci procesů a podpoře moderních nástrojů elektronické komunikace.

7. července 2025

Proudem nejen času v Elektrárně královského města Písku

Komerční sdělení

Písek, královské město na Otavě, se pyšní nejen Kamenným mostem a historickým centrem, ale také unikátní technickou památkou – starou elektrárnou. Právě ta ožívá během prázdnin díky komentovaným...

7. července 2025

Interiérové studio Carelli: Unikátní designový nábytek na 900 m²

Komerční sdělení

V pražských Vysočanech najdete studio Carelli, kde se světový design potkává s citem pro detail. Showroom se rozrostl o celé patro a nabízí inspirativní sestavy i konzultace s odborníky. Přijďte...

7. července 2025

Bio kavárna Fér Café harmonicky snoubí chuť s respektem k přírodě

Komerční sdělení

Jak se z vášně udržitelného nakupování zrodila oblíbená kavárna se zaměřením na bio potraviny? Proč je bio pro nás i planetu to nejlepší, ale i o výzvách, které provází provozování takto...

7. července 2025

Revoluce v bydlení v Českých Budějovicích

Komerční sdělení

Nový projekt, který přinese revoluci bydlení v Českých Budějovicích. Řešení pro mladé rodiny, seniory a výhodná koupě pro investory do nemovitostí – Rezidence u Sv. Eliáše.

7. července 2025

Gastrozážitek v srdci hor. Pojez fest v Karlově Studánce a Ostravici

Komerční sdělení

Léto v Moravskoslezském kraji chutná výjimečně dobře. A to doslova. Už v srpnu a září se konají dvě zastávky oblíbeného gastronomického festivalu Pojez fest, který propojuje skvělé jídlo, ochutnávky...

4. července 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.