Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku

  7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Cíle destinační společnosti z jižních Čech jsou již od začátku jasné – být jednou z nejlepších destinací v Evropě a blížit se světovým trendům. Od roku 2016, kdy byla tato společnost založena v rámci organizace cestovního ruchu Jihočeského kraje, přišly další významné kroky k jejímu rozvoji.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku. | foto: Českobudějovicko-Hlubocko, z.s.

Marketingová strategie

Byla vytvořena strategie rozvoje společnosti, která se zakládá už i na reálných datech z praxe. Předchozí vycházela například z průzkumu mezi návštěvníky nebo teoretických poznatků. Za dobu fungování je geografická podoba stabilní, a proto lze data z jednotlivých let velmi dobře porovnávat. Prvním krokem byla úprava názvu turistické oblasti na podobu „Budějovicko“, který bude marketingově mnohem lépe uchopitelný. Předseda destinační společnosti David Šťastný k prvním rokům fungování destinace uvádí: „Jsme spokojeni s výsledky, kdy nám čísla rostou a práce destinačního managementu je vidět. V počátku jsme si stanovili cíle a ty se nám daří nadmíru naplňovat. Nic jiného nám ani nezbývá, jelikož výsledky je možné sledovat online na našem profesním webu www.cb-hl.cz, takže jsme pod neustálou kontrolou každého, koho to zajímá.“ S lehkou nadsázkou poukázal na fakt, že aktivity a výstupy je možné sledovat na profesním webu, který je určený pro místní subjekty cestovního ruchu, čímž se právě tato destinace od těch ostatních liší. Brand značky k turistům propagují skrze kanál celého kraje „Jižní Čechy“. Proto vytvořili kanál, který pomůže táhnout za jeden provaz a usnadní práci místním podnikatelům, aby mohli mít více času například na zkvalitňování služeb. David Šťastný k tomu dodává celý smysl těchto aktivit: „Zásadní jsou pro nás ohlasy samotných provozovatelů služeb a jejich zpětná vazba. To je to pravé vysvědčení, které určí, zda „postoupíme“ do dalšího ročníku.“

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku.

Pojící prvek Vltava

Destinace se potřebuje něčím profilovat a kromě pivovarů, dobré gastronomie a kvalitního ubytování je to právě řeka Vltava. Od začátků destinace tu fungoval produkt s názvem Stezka Vltavy, která propaguje úsek od Českých Budějovic po Zámek Mitrowicz v Kolodějích nad Lužnicí u Týna nad Vltavou. Jedná se o část řeky, která je na území turistické oblasti Budějovicko. Nově se k tomu přidal projekt Jihočeské a Středočeské centrály cestovního ruchu – Řeka Vltava: Etapa 1, který má za cíl efektivní distribuci návštěvníků ve vhodnou chvíli a po celé délce řeky od pramenů až po soutok s Labem.

V Českých Budějovicích je začátek Vltavské vodní cesty, kam se dá dojet například i z Prahy na motorové lodi. Cílem je tyto lodě dostat i nad Jiráskův jez, což umožní kotvit lodí přímo u centra města a tím ho oživit. V tom má destinace velkou konkurenční výhodu, jelikož po Praze takových měst s kotvením přímo v centru moc není a destinace právě toho chce využít a tím zaujmout na trhu cestovního ruchu. David Šťastný vyzdvihuje fakt, že destinace letos organizovala první ročník festivalu vodní turistiky s názvem Lodě na vltavské vodě. Šlo o popularizaci aktivit spojených s vodní hladinou a ukázat možné podoby trávení volného času. Cestu do přístavu si našlo opravdu hodně lidí, a tak to vypadá i na další ročníky, kdy si lidé mohou vyzkoušet nové druhy paddleboardů, projet se na vyhlídkových lodích, vidět vodní záchrannou službu nebo probrat s rybáři aktuální problematiku chovu ryb.

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku.

Analytický systém – čím víc dat máš, tím líp se reaguje

Destinace se prezentuje zejména v online světě, kde může nejlépe oslovit definované cílové trhy. Důležitým faktem je snadná a rychlá dohledatelnost při výběru destinace potencionálním návštěvníkem. David Šťastný zdůraznil, že neskutečnou výhodou této formy je přesná analytika, která destinační společnosti vyhovuje. Dále dodává: „Potřebovali jsme mít vše pod kontrolou a hlavně na jednom místě, abychom neztráceli čas s vyhodnocováním úspěšnosti kampaní při rozhodování, jak vytvořit ty nové.“ V začátcích destinace bylo její fungování na 2 lidech. Společně s Davidem Štastným pracuje i produktový manažer Tomáš Polanský, který upřesňuje tento analytický systém. „Z důvodu efektivnosti využíváme analytický systém GAS, který umí vyhodnocovat všechny naše komunikační kanály, zadané reklamy i kampaně. Na jednom místě pak díky pár klikům vidím, kolik nás reklama stojí, kolik lidí si kliklo na web nebo například objednalo jízdenku či vstupenku. Na základě těchto dat pak vytváříme nové kampaně, aby jejich efekt byl co nejlepší.“

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku.

Komunikační pavouk

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku.

Pokud se chce destinace zařadit mezi evropskou špičku, je zapotřebí i kvalitní komunikace a dobrý pracovní tým. Proto bylo zapotřebí zvětšit počet zaměstnanců a přerozdělit kompetence. Cílem je zvýšit komunikaci přímo u poskytovatelů služeb a mít tak dostatek zpětné vazby pro další kroky. Pomoci by tomu mělo i větší zapojení místních informačních center, které budou najednou pro subjekty plnohodnotným partnerem, ale zároveň bude na místě, kam návštěvník přijde jako první, dostatek informací. Informační centra by měla fungovat i na komerční bázi, aby byl jejich provoz přínosný jak pro města, tak pro subjekty a jednou ze služeb by mohla být jako distribuční místo lokálních výrobků a unikátních suvenýrů.

Nejčtenější

HANÁK New Collection

Nový matný lak antracit a přírodní dýha dubu rustikal hnědého

HANÁK NÁBYTEK představuje novou kolekci nábytku, která uspokojí i ty nejnáročnější klienty. Toužíte po něčem...

Chytrý trávník umí číst předpovědi počasí

Chytrý trávník umí číst předpovědi počasí

Jak šetřit s vodou? Jak zamezit vysychání půdy? Jak si udržet zelený trávník? A jak přitom ušetřit energii? To jsou...

Na hlučínském Dětském ranči si můžete užít nejen den s koňmi

Na hlučínském Dětském ranči si můžete užít nejen den s koňmi

V příjemném prostředí na břehu Hlučínského jezera nedaleko Ostravy leží unikátní dětský ranč, který se stal za léta...

Státu vynáší nová výstavba miliardy. Ty ale musí investovat jinak!

Státu vynáší nová výstavba miliardy. Ty ale musí investovat jinak!

Z výstavby tolik potřebných nových bytů, kanceláří, obchodů a skladů stát získává na daních od soukromých investorů...

Praha znovu sešívaná? Vsaďte si a získejte 150 Kč zdarma!

Praha znovu sešívaná? Vsaďte si a získejte 150 Kč zdarma!

Nejsledovanější zápas podzimu na české prvoligové scéně je tu. Na Letné si to rozdají dva nesmiřitelní rivalové Sparta...

Další z rubriky

Smysluplné prázdniny se Studijním centrem BASIC - České Budějovice

Smysluplné prázdniny se Studijním centrem BASIC - České Budějovice

Do letních prázdnin sice ještě zbývá pár týdnů, ale rodiče již plánují letní program sobě i svým dětem. Pro některé...

Jednatel společnosti Zambelli: Jsme firma, kde je člověk na 1. místě

Dr. Martin Dvořák, CEO, Gen. ředitel Zambelli-technik, spol. s r.o.

Jméno Zambelli se v Evropě stalo synonymem zpracování kovů na nejvyšší úrovni. Vyrábějí kovové střešní systémy, prvky...

Lucie Bílá přijede do Českého Krumlova s recitálem

Lucie Bílá přijede do Českého Krumlova s recitálem

Už 10. května 2019 se mohou návštěvníci Zámecké jízdárny v Českém Krumlově těšit z recitálu několikanásobné zlaté...

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku

Společnost Českobudějovicko-Hlubocko chce dotáhnout evropskou špičku.

Cíle destinační společnosti z jižních Čech jsou již od začátku jasné – být jednou z nejlepších destinací v Evropě a...

Najdete na iDNES.cz