Bez rituálů a starých tradic ztrácí jedinec i národ identitu. Proto po generace opečovávané lidové tradice potřebují naši pozornost i dnes. I díky nim je naše země jedinečná... Objevujte jejich význam a krásu na jihu Moravy!
Nečeká vás nudné hledání v národopisném slovníku ani odpoledne v zaprášeném archivu. Už v polovině dubna budou k dostání nevšední hrací karty, které vás světem lidových zvyků jižní Moravy provedou. Heslo? Hravě.
Z dílny kouzelnice Zuzany Osako
Karty navrhla Zuzana Osako, majitelka značky Tradice. (Možná znáte její olympijskou kolekci pro LOH v Tokiu 2021.) Spolupracovala se zakladatelkou Muzea tradic Věrou Colledani, jejíž znalosti v oboru jsou nedocenitelné. Třicet kartiček s obrázky a otázkou na straně jedné a odpovědí na druhé je zabaleno v originálním pytlíčku z modrotisku. Ten vyrobili a následně ručně ušili ve Strážnici v proslulé modrotiskové dílně.
Karty vydává Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava. Koupíte je ve vybraných infocentrech na jižní Moravě, v brněnském infocentru na Panenské a v Art Gallery na ulici Veveří. Tam se také uskuteční vernisáž originálních ilustrací Zuzany Osako. Prodejní výstava bude otevřená přibližně 4 týdny a výtěžek poputuje na pomoc lidem zasaženým tornádem v Lužici, Zuzanině rodišti.
V polovině dubna zároveň odstartuje sezona plná tipů na výlety za tradicemi a lidovými zvyky. Víte, že UNESCO chrání jako nehmotné dědictví Jízdu králů, mužský tanec verbuňk a modrotiskové dílny? Na výletech, které pro vás Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava připravuje, poznáte i další nádherné tradice. Třeba tkaní vzorovaných látek na Horňácku, pískem vysypávané ornamenty jako z pohádky, proslulou keramiku na Letovicku a Kunštátsku nebo vinařskou tradici na stezce Hroznová koza na Znojemsku.
Kdo je Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava?
Prezentuje jižní Moravu přímo obyvatelům v kraji a lidem v celé republice i v zahraničí všemi dostupnými cestami. Značku JIŽNÍ MORAVA propaguje online i offline – na webu a sociálních sítích, v info materiálech a v článcích, které připravuje pro média. Tým 10 srdcařů plní misi: aby cestovní ruch v kraji vzkvétal, pomáhal rozvíjet podnikání místních a návštěvníci odjížděli s parádními zážitky. Protože jižní Morava má fantastický turistický potenciál! Jedinečné kulturní dědictví, stále živé lidové tradice a neopakovatelné přírodní bohatství. Přijeďte, uvidíte, zažijete.