Rakouský šampionát Histo Cup je atraktivním závodním víkendem historických vozů. Startují v něm všechny stroje, které ve světě automobilového sportu udávaly směr po celá desetiletí.
Motoristického fanouška možná až překvapí ostré závodní tempo, které jezdcům není cizí.
Návštěvníci nemusí očekávat nudnou jízdu pravidelnosti, při které mezi sebou jezdci drží uctivé rozestupy. Při Histo Cupu se jezdí dveře na dveře, kolo na kolo a o závodní souboje na trati rozhodně není nouze.
Legendární vozy na startu
Vrcholem celého šampionátu jsou dvě královské kategorie. „Určitě je to takzvaná třída K, kde startují vozy, které splňují původní homologaci. To je zárukou naprosto autentické podívané, která vychází z nedokonalých aerodynamických vlastností vozů. Samozřejmě z dnešního pohledu,“ popisuje manažerka sportovních akcí Automotodromu Brno Jana Božková.
V této třídě do bojů o nejvyšší příčky pravidelně promlouvá i brněnský pilot David Bečvář, který v Histo Cupu startuje s krásným vozem Jaguar XJS. „Je to přesná replika auta z roku 1984, se kterým Tom Walkinshaw a Hans Heyer vyhráli na původním Masarykově okruhu. Mimochodem, tímto triumfem Walkinshaw navázal na Louise Chirona, protože byl od jeho dob prvním, kdo dokázal na původním Masarykově okruhu zvítězit třikrát za sebou,“ vysvětluje okruhový komentátor Martin Straka, pro kterého je Histo Cup srdeční záležitostí.
Druhá závodní kategorie je nabitá upravenými závodními speciály. „Tyto vozy mají pod kapotou modernější technologie a mohou mít například vylepšené brzdy, ale naprosto striktně se musí držet původního historického vzhledu,“ doplňuje Božková. Třeba spoilery nebo další aerodynamické prvky mohou závodní týmy použít pouze v případě, pokud byly na vozech využívány do roku 1985.
Další závody v režii historických formulí a mrštných youngtimerů
Na své si v rámci Histo Cupu přijdou i fanoušci historických formulí nebo youngtimerů BMW E30. V samostatném závodě aut mnichovské automobilky síly tradičně poměřují jak zkušení jezdci, tak začínající generace závodníků.
Pro diváky bude na Masarykově okruhu otevřená nejpopulární přírodní tribuna C a sedadlové tribuny v prostoru startu a cíle. Dostanou se i do paddocku, kde nasají závodní atmosféru přímo ze zázemí závodních týmů a obhlédnou ikonická auta z bezprostřední blízkosti.
Na Masarykově okruhu se při Histo Cupu závodí po celý víkend, k dispozici bude návštěvníkům jak okruhová restaurace, tak stylový GRID Hotel.
Jednodenní vstupenka stojí 250 korun, celovíkendové vstupné vyjde na 400 korun. Více informací o závodech je k dispozici na webu Automotodromu Brno.