Home office a distanční výuka se neobejde bez potřebného technického vybavení. Vlivem pandemie se z obývacích pokojů staly kanceláře a studovny. Stále stoupá poptávka po nové výpočetní technice, ale roste i zájem o opravy a odborný servis zařízení. Ne všichni také zvládnou sami nainstalovat tiskárnu nebo nastavit potřebný software. Brněnská firma PeKro se už dvacet pět let zaměřuje nejen na prodej kancelářského vybavení a výpočetní techniky. Prodejem IT vybavení to pro ni nekončí. O zákazníka se stará i dále. Na rozdíl od většiny prodejců poskytuje zákazníkům také kompletní služby, jako je servis, opravy, instalace, poradenství, a dokonce zajišťuje odvoz starého zařízení i obalového materiálu. „Každý se má věnovat tomu, co umí a neztrácet čas a nervy tím, co mu je cizí. Když potřebujete tiskárnu, musíte si nejprve vybrat novou s potřebnými parametry, přijet pro ni, vybalit, naistalovat, propojit s počítači v síti, uklidit obalový materiál. A případně ještě vyřešit, co udělat se starou nefunkční tiskárnou. Našim zákazníkům šetříme čas tím, že toto vše za ně vyřešíme,“ popisuje majitel firmy PeKro Stanislav Kropáček.
V Brně a na jižní Moravě šetří lidem čas i nervy. Přijedou nebo poradí na dálku
S trochou nadsázky se dá říct, že Křenová ulice je takové brněnské Silicon Valley. Nacházejí se zde prodejny a výdejní místa největších společností, které prodávají IT techniku. Cokoliv potřebujete v Brně vyřešit se svým notebookem, tiskárnou, klávesnicí, herním zařízením nebo počítačovou sestavou s největší pravděpodobností vaše kroky zamíří na Křenovou ulici. Nachází se zde Alza, Mironet, CZC, ale také společnost PeKro, která poskytuje vedle prodeje také servis a poradenství, což její zákazníci velmi oceňují. „Máme na dvacet tisíc položek zboží skladem, a to včetně různých druhů tonerů, inkoustů do tiskáren a dalšího spotřebního materiálu. To nám umožňuje rychlé dodávky do druhého dne. Provozujeme IT e-shop se službami, lidé si mohou objednávat z domova a pokud potřebují poradit, máme zkušené lidi na telefonech. Zakládáme si na tom, abychom našim zákazníkům dobře poradili s výběrem, ušetřili jim čas a byli vždy k dispozici, pokud budou potřebovat,“ říká majitel Stanislav Kropáček. IT služby měly výjimku z vládních opatření, takže PeKro nepřetržitě pomáhá klientům se zajištěním provozuschopnosti kanceláří a domácností v Brně i po celé jižní Moravě. Sestavují počítačové sestavy, dodávají herní zařízení, tablety, tiskárny, kancelářské potřeby, jako jsou řezačky, laminovací stroje, paměťová média i další elektro doplňky, které jsou nezbytnou výbavou kanceláří i home office. „Do druhého dne umíme zákazníkům přeinstalovat notebook a přetáhnout veškerý obsah ze starého do nového,“ dodává.
Lidé mají zájem o opravy, nechtějí hned kupovat nové notebooky a tiskárny
V jedné známé české písničce se zpívá Neopouštěj staré věci pro nové… Podle majitele firmy PeKro se na ně spousta zákazníků obrací s tím, že chtějí opravit své tiskárny, notebooky i další zařízení. „Jsou na ně zvyklí, mají k nim určitý vztah, nechtějí se učit s novým prostředím. Pokud je oprava možná, rádi ji uděláme. Někdy se to ale finančně nevyplatí, tak zákazníkům doporučíme nové zařízení,“ popisuje Stanislav Kropáček. To ale není vše. Právě tam, kde většina prodejců končí, firma PeKro pokračuje dál a pečuje o zákazníky i poté, co si koupí potřebné zařízení. Zkušení technici přijedou do kanceláře nebo do domu zákazníka, novou tiskárnu připojí k počítačům, zapojí do sítě a odvezou krabici, kde byla uložena, případně i staré zařízení, u kterého zajistí ekologickou likvidaci. Za hodinu může zákazník pokračovat ve své práci.
PeKro je první pomoc při řešení problémů s počítačem, tiskárnou i tabletem
Snad každý se ocitl v situaci, zvlášť v uplynulém covidovém roce, že potřeboval rychle vyřešit své IT problémy. Doma nebo ve své provozovně. Zatímco velké firmy mají své specializovaná oddělení, ty menší jsou odkázané samy na sebe. A co teprve, když se práce přesunula do obývacích pokojů a ve vedlejším pokoji jsou děti na distanční výuce. „Zatímco mnohým rodinám před covidem vystačil jeden notebook pro domácnost, v dnešní době ho potřebuje téměř každý člen domácnosti. Umíme a také rádi pomáháme i na dálku. Stačí k nám zavolat nebo napsat e-mail. Podle toho, co je za komplikaci, naši technici najdou způsob řešení – na dálku, nebo přijedou,“ vysvětluje Stanislav Kropáček a dodává, že mezi časté úkony patří i instalace a konzultace k používání Microsoft 365 a různým komunikačním platformám, přes které děti komunikují se svými učiteli.