Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BAYER BAROMETR 2016 se zaměřil na společensky odpovědné chování firem

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Aktuální dotazníkové šetření BAYER BAROMETR 2016, které exkluzivně zpracovala společnost MEDIAN, přinesl zajímavé výsledky o společensky odpovědném chování firem.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

BAYER BAROMETR 2016 se zaměřil na společensky odpovědné chování firem | foto: Bayer s.r.o.

Podle 78 % Čechů mohou firmy svým společensky odpovědným chováním efektivně doplňovat roli státu. Myslí si to zejména vzdělanější lidé – u vysokoškolsky vzdělaných Čechů tento názor sdílí 86 % lidí. Lidé se základním vzděláním zastávají spíše názor, že stát je v tomto ohledu nenahraditelný.

Za největší přínos společensky odpovědného chování firem považuje 45 % lidí oblast zdraví zahrnující prevenci, péči i léčbu nemocných. Jako druhou oblast uvádí 39 % Čechů přínos v péči o životní prostředí. Především muži (33 %) pak vnímají přínos v ekonomické oblasti zahrnující například kulturní a společenské aktivity, péči o památky, technologii a vývoj.

„Společenská odpovědnost je nedílnou součástí filozofie společnosti Bayer a její korporátní strategie. V rámci našeho vnímání společenské odpovědnosti se zaměřujeme na strategické investice do oblastí zahrnujících vědu, vzdělání, zdraví a společenské potřeby. Společnost Bayer podporuje vzdělání mladých lidí v oblasti vědy. V rámci České republiky a Slovenska také podporujeme klíčový program Věda má budoucnost, kterým chceme pomoci stimulovat zájem studentů základních a středních škol o přírodní vědy. Prostřednictvím programu POMOC pomáháme v ČR zvýšit edukaci veřejnosti v oblasti prevence cévní mozkové příhody,” dodává Jens Becker, generální ředitel společnosti Bayer pro Českou republiku a Slovensko.

Mladší lidé reflektují více přínos firem na vzdělávání, starší občané jsou k CSR skeptičtí

Pro Čechy ve věku 18–34 let jsou CSR aktivity firem důležité zejména v oblasti vzdělávání (přínos v nich spatřuje 28 % z nich), zatímco starší generace tento přínos příliš nevnímá. Za přínosné je považuje pouze 11 % osob ve věku 50–65 let. Za třetí nejpřínosnější pole působnosti, na které se mohou firmy v Česku podílet, považují občané ekonomickou oblast zahrnující například kulturní
a společenské aktivity, péči o památky, technologii a vývoj, aj. U této oblasti se ale liší vnímání mezi muži a ženami. Muži ji za přínosnou vnímají ve 33 %, ženy pak jen v 18 %. Starší občané jsou k CSR obecně skeptičtější. Zatímco ve věkové skupině 18–34 let vidí přínos v CSR v některé ze jmenovaných oblastí až 90 % respondentů, u osob ve věku 50–65 let vidí přínos v CSR „pouze“ 77 % respondentů.

Společenská odpovědnost firem ovlivňuje Čechy při nákupech i výběru zaměstnavatele

Pro téměř jednu desetinu Čechů (9 %) je při nákupu zboží a služeb velmi důležité, jakým způsobem se daná firma chová ke svému okolí a zda je společensky odpovědná. U 20 % respondentů je pak tento fakt významný i při výběru budoucího zaměstnavatele. CSR firem je pak nejdůležitější zejména pro mladší ročníky. Mladí Češi ve věku 18–34 let takto smýšlejí o svém zaměstnavateli ve 23 %. S rostoucím věkem pak význam pověsti firmy a jejích prospěšných aktivit klesá. Pro občany před důchodovým věkem (50–65 let) je tento fakt důležitý u 13 % respondentů.

BAYER BAROMETR 2016 v kostce

V květnu 2016 proběhlo dotazníkové šetření BAYER BAROMETR 2016 s cílem zjistit postoj Čechů k inovacím a rozvoji ve vědě. Internetového dotazování se v ČR zúčastnilo celkem 505 respondentů starších 18 let, kteří byli vybráni kvótním výběrem. Výzkum provedla exkluzivně pro společnost Bayer agentura MEDIAN.

Více informací o společnosti Bayer najdete na www.bayer.cz.

BAYER BAROMETR 2016

BAYER BAROMETR 2016

Autor:

Nejčtenější

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Díky výkonným elektrokolům SCOTT můžete zjednodušit a zrychlit svůj pohyb po městě, vyjet si na delší výlet, ale i...

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu!

Takový je nový Scott Genius 2018. Je pátou generací špičkových celoodpružených trailových kol této modelové řady. A je...

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

Vsaďte si na MS v Rusku v Tipsportu a získejte 1 000 Kč zdarma

fotbal

Obhájí titul Němci, nebo konečně na trůn vrátí Brazilce? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si během MS...

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Inovativní produkt v podobě programu ŠKODA Bez starostí přinesla mladoboleslavská automobilka na český trh již v roce...

Další z rubriky

Investice do nemovitostí online už od 1000 kč s výnosem až 21 % ročně

Jaromír Muchka

Český realitní trh zažil v posledních letech velký cenový boom. Jak se budou ceny nemovitostí dále vyvíjet a co lze...

Angličtina pro děti není jen módní záležitostí

Angličtina pro děti není jen módní záležitostí

V dnešním globalizovaném světě jsou jazyky zapotřebí. Jak ale vašeho potomka naučit cizí jazyk zábavnou formou a...

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

Najdete na iDNES.cz