Doporučujeme

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to? | foto: Cebia, spol. s.r.o.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

Zatajování havárií patří mezi jednu z nejčastějších nekalých praktik při prodeji ojetin. Svědčí o tom už fakt, že 99 % ojetých aut se prodává jako nehavarované. Pojišťovny by nad takovým číslem zajásaly, problém je, že podle jejich dat a podle servisů to prostě není možné.

Poznat havárie u auta lze přitom pomocí kladiva. Jak ho ale správně použít?

Na první pohled bezvadné auto může mít za sebou klidně i totální škodě. Díky zatajování havárií lze prodat za tržní cenu i vrak, který by při znalosti jeho minulosti jen těžko někdo koupil. Kromě vyhozených peněz jde při koupi takového auta i o hazard (nejen) s vlastní bezpečností. Aby bylo možné vozy levně opravit, nemá řada opravovaných aut například zabudované airbagy, o čemž kupující vůbec nevědí. Při autonehodě může přitom airbag i zachránit život.

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

Pokud si myslíte, že nad bouračkami vyzrajete tím, že si dovezete kvalitní ojetinu z Německa, měli byste vědět, že jen do stáří deseti let je každá pátá po větší nehodě a každá dvacátá po totální škodě. Průměrná výše zahraničních škod dosahuje zhruba 170 tisíc Kč. Lepší než se spoléhat na ujišťování prodejce ohledně kvality vozu, je použít kladivo k odhalení případných havárií a výše škody, která při nich vznikla. Neznamená to ale, že byste měli bušit kladivem do kapoty a čekat, co se stane. Jak tedy na to?

Kladivo odhalí minulost auta

V první řadě musíte vybrat to správné kladivo. Jestli teď přemýšlíte nad tím, jaká máte doma, vězte, že to správné mezi nimi nenajdete. Nejedná se totiž o fyzický nástroj, ale o kladivo v přeneseném slova smyslu. Abyste zjistili škodu a její výši, je potřeba odhalit minulost auta pomocí záznamů z autorizovaných i neautorizovaných servisů a pojišťoven. K tomu vám může pomoci AUTOTRACER, což je v přeneseném slova smyslu kladivo na zatajované havárie a na další podvody, které se při prodeji ojetin ve velkém vyskytují. Odhalit díky němu lze i stočený tachometr.

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

AUTOTRACER je systém, který provozuje společnost Cebia a do kterého poskytují data pojišťovny, policie, STK, autorizované i neautorizované servisy a pneuservisy, výrobci a importéři vozidel či inzertní a aukční portály z Česka i zahraničí. Cebia přitom pomáhá bojovat proti stočeným tachometrům, zatajovaným haváriím, nelegálnímu předělávání bouraných aut či krádežím vozů už od roku 1991, kam až zhruba sahají záznamy v AUTOTRACERu. Těch je už více než jedna miliarda a stále přibývají nová aktuální data, která doplňují ta starší. A jak minulost vozidla pomocí AUTOTRACERu zjistit?

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

Kolik vydělá prodejce na stočeném tachometru?

Pokud znáte VIN kód vozidla, tedy něco jako jeho rodné číslo, zadejte ho na www.zkontrolujsiauto.cz. V případě, že VIN kód vozidla neznáte, chtějte ho sdělit po prodejci. Pamatujte, že díky tomu můžete odhalit nejen zatajované havárie, ale také stočený tachometr či omlazení vozidla. I při stočení tachometru o 30 000 km si prodejci mohou navýšit marži na dvojnásobek, průměrné stočení se přitom pohybuje okolo 100 000 km. Na grafu u tohoto článku můžete vidět Škodu Fabia stočenou o více než 500 000 km či Škodu Octavia stočenou dvakrát celkem o 300 000 km na hodnoty nájezdu zánovního vozu. Představte si, že si kupujete auto, o kterém se domníváte, že najelo necelých 13 000 km, ve skutečnosti má ale za sebou o 300 000 km více! Bez proklepnutí auta v AUTOTRACERu se vám to může hravě stát. A asi není třeba zmiňovat, jaký rozdíl v ceně takové stočení způsobí. Stočený tachometr má přitom třetina prodávaných aut.

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

Stočený tachometr zvyšuje cenu auta v průměru o 20 %. Záleží na stáří, značce, modelu a počtu stočených kilometrů. Například pětileté auto ze segmentu mini a malých vozů stočené o 100 000 km může být dražší až o 30 %. U luxusního vozu může navýšení ceny přesáhnout i 40 %. Například Audi Q5 vyrobené v roce 2011 a stočené v lednu 2017 o 159 000 km na 146 000 km bylo v listopadu téhož roku prodáno, přičemž kupující přeplatil skutečnou hodnotu vozu o 167 tisíc Kč, což bylo dokonce o 42 %. Další náklady v podobné výši spojené s nečekanou údržbou a opravami budou na nového majitele čekat v následujících letech. 

Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?

Co lze zjistit pomocí AUTOTRACERu?

  • Stočený tachometr
  • Havárie a výši škody
  • Jak bylo auto servisované
  • Omlazení, resp. skutečný rok výroby (20 % aut nemá uvedený skutečný rok výroby!)
  • Zda auto není kradené
  • Zda není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem
  • Datum první registrace v ČR a zahraničí
  • Skutečná výbava dle výrobce
  • Aktuální tržní cena auta (zda není předražené)
  • Jak bylo vozidlo v minulosti inzerováno a za kolik
  • Fotografie vozu z dřívější doby
  • a řadu dalších užitečných informací
  • Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?
    Pomocí kladiva odhalíte bouračku. Jak na to?