Cleantaxx: specialista na ATS výfukové soustavy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  10:03 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Přichází doba, kdy systémy výfukových soustav emisní normy EURO 4, EURO 5, EEV a IIIB začnou být minulostí. Zcela nové systémy dodatečného zpracování výfukových plynů EURO 6 a TIER4 jsou z pohledu provozní složitosti, splnění podmínek, servisu a dosažení aktuálních emisních norem na jiné úrovni.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Cleantaxx tradičním vystavovatelem na prestižním veletrhu užitkových vozidel IAA 2018 v Hannoveru | foto: Cleantaxx

Hovořili jsme na toto téma nových technologií výfukových soustav užitkových vozidel a strojů s jednatelem společnosti F.T.G. - Cleantaxx Czech Republic & Slovakia panem Petrem Gabrielem. 

Jaký nastal vývoj a konstrukční změny u nových katalyzátorů EURO 6 pro užitková vozidla oproti minulým výfukovým systémům?
Tyto nové výfukové systémy EURO 6 respektive „moderní výfuky“, jinak řečeno „chemické laboratoře“, prošly výraznou obměnou oproti minulosti. Vedle původních redukčních katalyzátorů SCR, které byly součástí předchozích katalyzátorů EURO 4-5 je zde navíc DOC (oxidační katalyzátor) a DPF (filtr pevných částic). Právě tyto nové systémy udělaly dohromady s SCR filtrem z katalyzátoru tu tzv. chemickou laboratoř. Je potřeba ale zmínit, že složitost systému sebou přinesla určitá úskalí, na které je třeba si dávat pozor.

EURO 6 katalyzátor je velmi složité a komplikované zařízení s více filtračními...

EURO 6 katalyzátor je velmi složité a komplikované zařízení s více filtračními segmenty

EURO 6 katalyzátor je velmi složité a komplikované zařízení s více filtračními...

EURO 6 katalyzátor je velmi složité a komplikované zařízení s více filtračními segmenty


O jakých úskalích se u těchto nových systémů bavíme?
EURO 6 systémy v celku fungují dobře, mají skvělou účinnost a plní to co mají, tedy nejnovější emisní normu. Ovšem díky tomu, že po novu tři instalované filtrační segmenty nějak samostatně, a i společně pracují, musí je řídící jednotky vozidel, strojů a také uživatelé více sledovat, nežli tomu bylo dříve.

A má i zanedbání včasného servisu ATS nějaká následná rizika?
Samozřejmě že má a celkem výrazná. Všechny obsažené filtry mají v boxu svojí vlastní činnost. Oxidační, filtrační a redukční funkci. Nový filtrační segment DPF filtr je v systému proto, aby se automaticky ucpával. Tak jak ho právě vývojáři pojmenovali, tedy filtrem pevných částic, se i chová. Ale je potřeba říci, že když se zanedbá jeden tento stupeň, ať pouze okrajově, odnesou to ostatní filtrační segmenty. A pak samozřejmě peněženka provozovatele.

Co se změnilo ve Vaší činnosti čištění katalyzátorů EURO 6?
Změnilo se zde úplně všechno. Čištění katalyzátorů EURO 6 by měl by provádět jen ten, kdo minimálně plošně něco o tom ví. Jak z pohledu vnitřního uspořádání, tak i jak systém funguje. Výraznou změnou díky složitosti systému je postup čištění, výběr čistící metody, důkladná diagnostika stavu katalyzátoru atd. U tak složitých výfukových systémů už bohužel není možné nasazovat pro jejich čištění ty obyčejné primitivní metody a čistící technologie známé z doby EURO 4-5.

Jaké nabízíte Vy řešení pro katalyzátory EURO 6 pro užitková vozidla?
Řešení konceptem Cleantaxx se takřka ve všem odlišuje od ostatních konkurentů. Hlavně ve způsobech čištění a použitých čistících technologiích. Provádíme čištění jako jediní na trhu pouze suchou cestou a až 12 různými čistícími postupy. Nemáme jednu, ale více čistících špičkových zařízení, které vzájemně při čištění spolupracují. Po důkladné úvodní diagnostice stavu jádra filtru, jedinečně otevíráme boxy až na jádro filtru a pak ho tak i přímo čistíme. U výfukových systémů EURO 6 je totiž základ, než začnu něco dělat, mít 100% jistotu, že čistit vůbec má cenu. To bez otevření boxu nikdy dostatečně nepoznáte a naše konkurence proto chybuje. 

Můžete zmínit ty ostatní čistící metody a nejčastěji nasazované technologie?
Ty nejčastější aplikované konkurenční metody u nás v ČR a SK fungují formou tlakového proplachu vodou, přes vstupní a výstupní potrubí katalyzátoru, s pojmenováním expres čištění se zárukou. Tyto formy čištění Cleantaxx sám důkladně testoval a došel k výsledku, že tyto postupy mají u ATS soustav EURO 6 spoustu negativ a rizik a dle nás jsou pro ATS EURO 6 a TIER 4 neúčinné.

Měření hodnot protitlaků u obřích DPF filtrů

Měření hodnot protitlaků u obřích DPF filtrů

FSX DPF Cleaning Equipment – patentované čistící zařízení pro DPF užitkových...









Vaše služba musí být ovšem časově a také cenově náročnější pro zákazníky ve srovnání s ostatními postupy?

Ano to je pravda, ale vychází to z toho, co vše s katalyzátory a filtry DPF děláme a co zákazníkovi taková služba přináší. Otázkou je, jestli chceme velmi drahé technologie výfukových soustav EURO 6 s pořizovací cenou 5-10 tis. € řešit rychle a jednoduše, bez jistoty následné funkčnosti. Anebo chceme zajistit pro vozidla a stroje funkčnost a dlouhodobou provozuschopnost díky čisté a nepoškozené výfukové soustavě.

Kdo vás tedy nejvíce využívá v oblasti užitkových vozidel a těžkých strojů?
Dnes máme již ve své síti přes 600 smluvních partnerů z různých oblastí. Jsou to příkladně nadnárodní firmy, servisní střediska, či dopravci. Kdo moderní výfukové soustavě jen trochu rozumí, vybere si jednoznačně naše řešení. Prioritou je zde totiž dlouhodobá funkčnost soustav a jednoznačně důraz na kvalitu a bezpečnost provedení čištění u takto složitých výfukových soustav, jako jsou systémy EURO 6 a TIER 4.  

Co vaši partneři u vás nejvíce oceňují a z jakého důvodu si vás pro tuto službu vybrali?
Je to právě ta značná všestrannost našeho konceptu Cleantaxx. Od velmi rychlé přepravy filtrů od a k zákazníkovi, přes naší detailní precizní diagnostiku a odhalení poškození, parametrizaci hodnot před a po vyčištění, kde garantujeme úroveň protitlaků, jako u nových filtrů. Oceňují univerzálnost čistících technologií na suché bázi, výběr několika různých postupů čištění, které jsou jednoduše v tomto oboru top řešením. Přesvědčí je jednoznačně naše technická odbornost a vyhodnocování dat z provozu vozidel. 

Cleantaxx tradičním vystavovatelem na prestižním veletrhu užitkových vozidel...

Velké množství zakázek pro čištění DPF EURO 6 není pro Cleantaxx žádný problém.

Cleantaxx tradičním vystavovatelem na prestižním veletrhu užitkových vozidel...







Nabízíte vedle čištění DPF a katalyzátorů EURO 6 nějakou jinou variantu s ohledem na tyto systémy?

Stejně tak jako u starších katalyzátorů SCR EURO 4-5, začínáme měnit čili renovovat poškozené a nefunkční katalyzátory. U EURO 6 systémů jsou to DOC oxidační katalyzátory a SCR redukční katalyzátory. Již dnes víme, že budeme v budoucnu moci řešit přes 90 % všech poškození a nefunkčností u všech značek užitkových vozidel. Některé varianty EURO 6 katalyzátorů u vybraných značek vozidel nyní již běžně provádíme.

Jak vidíte budoucnost vaší společnosti v oblasti servisu ATS výfukových soustav EURO 6?
Jelikož jsou systémy EURO 6 výrazně složitější, než ty předešlé EURO 4-5, tak nás čeká zajímavá budoucnost. A to nejen díky našemu odbornému přístupu a profesionálnímu čištění, ale díky budoucí široké nabídce renovací poškozených segmentů DOC a SCR katalyzátorů EURO 6.

Cleantaxx

Dakar 2019

Rallye Dakar 2019 probíhá 7. - 17. ledna. Letošní 41. ročník se pořádá výhradně na území Peru. Trasa Rallye Dakar 2019 je rozdělena na 10 etap s celkovou délkou přes 5500 km. Z toho sedm etap se pojede na písku.

Nadcházející etapy:
17. 1. (Pisco - Lima)

Na start letos Dakar přilákal i 26 Čechů. Mezi nimi jsou: Aleš Loprais, Martin Kolomý, Martin Prokop, Martin Macík. Kompletní seznam českých jezdců a přehled etap pro Dakar 2019 najdete zde

Nejčtenější

Tři ženy úspěšně zhubly. Jak ale vypadají o půl roku později?

Ke konci projektu se účastnice sešly při závěrečném společném focení. Zleva...

Díky programu Cambridge Weight Plan změnily tři ženy životní styl a odměnou jim bylo, že po pár měsících oblékly menší...

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Mezi hlavní vrcholy sázkařské sezóny budou patřit v roce 2019 tenisové grandslamy. Prvním z nich, který tradičně začíná...

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny.

Uvažujete o koupi nové flotily tiskáren a nevíte si rady při výběru? Inkoustová technologie HP PageWide je něco jako...

Udělejte něco pro sebe, pořiďte si infrasaunu

Infrasauna Rowen pro 4 osoby nabízí saunování pro celou rodinu. Má 11...

Ta je skvělá nejen pro parádní relaxaci v teple, což přijde v zimních měsících opravdu vhod, ale pečuje i o zdraví. A...

Obchodování online – vysoké zisky a vysoká rizika, Díl 1.

trading

Uživatelé tradingových platforem mají k dispozici nástroje profesionálních obchodníků s akciemi, ale podceňují často...

Další z rubriky

Sdílejte vozy s tím, s kým chcete. Využijte komunitní carsharing

Sdílejte vozy s tím, s kým chcete – využijte komunitní carsharing

Sdílení vozů není v dnešní době žádnou novinkou. Ještě ale pořád existují formy carsharingu, které naplno nevyužívají...

Jaká byla jízda novým Mini Cooper Cabrio John Cooper Works?

Jaká byla jízda novým Mini Cooper Cabrio John Cooper Works?

Na kabriolety už je sice trochu zima, ale pojďme si zavzpomínat na poslední hezké podzimní dny. My jsme je strávili v...

Rozhodujete se, jestli nový, nebo ojetý vůz?

Potkat nás můžete i mimo naše působiště, třeba na některé sportovní akci, jako...

Pokud přemýšlíte, jestli si pořídit nový, nebo ojetý vůz, trošku vám rozhodování ulehčíme. Víte, co znamená ŠKODA Plus?

Najdete na iDNES.cz