Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Odborníci hovoří na téma budoucnosti mobility jasně – musí být udržitelná. Čekají nás tak auta poháněná elektřinou, vzájemně propojená a zcela autonomní, která ke svému provozu nepotřebují řidiče. Jsme však na takový způsob dopravy připraveni?

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit. | foto: Volkswagen Financial Services

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Budoucnost nepatří aluminiu, jak tvrdil Jára Cimrman, ale počítačům. Alespoň tak by se daly formulovat plány automobilek. Nejedná se přitom jen o navigaci, automatickou převodovku nebo jízdní režimy. Současné automobilové trendy táhnou automatické řízení, elektromobilita, digitalizace i tzv. infotainment.

Kam vás mohu odvézt?

Nebude dlouho trvat a tuto otázku možná uslyšíme pokaždé, když nastoupíme do auta a rozhodneme se pro jízdu. Již dnes se totiž můžeme setkat s částečně samořídicími vozidly. Plně automatizovaný vůz je přitom z technického hlediska možný. Překážkou je ale právní a etický systém. Dosud totiž není vyjasněna morálka chování vozu ani odpovědnost při nehodách.

Volkswagen Sedric.

Má vůz za všech okolností preferovat život a zdraví svých cestujících, nebo se řídit rovnicí víc životů rovná se větší význam, v případě např. hrozby srážky s plným autobusem? A kdo by byl zodpovědný za nehodu způsobenou vozem – majitel, nebo výrobce, který ho naprogramoval? Nejedná se přitom o smyšlené situace, ale o zcela reálný problém. „Připomeňme si nehodu částečně autonomního vozu, který v květnu loňského roku během jízdy se zapnutým systémem samořízení narazil do nákladního vozu. Na začátku vyšetřování se mluvilo o selhání systému, jakéhosi imaginárního viníka,“ doplňuje Lukáš Cankař z Volkswagen Financial Services, a dodává: „Dokud nebudou tyto otázky bezpečně vyjasněny, budeme se muset volantu stále ještě chopit my, lidé.“

Sviť, sluníčko, sviť

Elektrovozy a hybridní auta už nikoho neoslní. Ale co pohon na sluneční nebo větrnou energii? Jedno je jisté – v budoucnosti auta nebudou pohánět fosilní paliva, ale energie získaná z obnovitelných zdrojů. Zda to bude pouze elektřina, nebo třeba vodík či jiné, dosud nepředstavitelné metody, je zatím ve hvězdách. Snižování emisí i energetické závislosti na ropě bude bezesporu pokračovat i v budoucnu a právě zde se otvírá příležitost novým alternativním pohonům, kterých se jistě dočkáme.

Digitalizace

Digitalizuje se vše – peníze, informace, vztahy. A proto budou i auta čím dál více pracovat s digitálními daty. Stanou se natolik inteligentními, aby pochopila přání cestujících jen z pohybů, výrazů tváří či životních funkcí a tomu přizpůsobila svou jízdu či pohodlí. Zatím lze počítat se zaměřením na řidiče, postupem času budou auta plnit přání a potřeby všech osob na palubě. Příkladem superinteligentních systémů mohou být testy nejrůznějších bezpečnostních prvků upozorňujících na mikrospánek nebo automatické řízení teploty ve voze v případě, že je pro řidiče nekomfortní.

Informace i zábava v jednom

Palubní počítače již dnes řidiče upozorňují na spoustu informací jak o spotřebě, tak cestě, možnostech parkování nebo venkovní teplotě. Ať už je ale informace jakákoli, nesmí být rušící. Způsob, jakým bude řidič informován o všem, co mu usnadní a zpříjemní jízdu, je posledním z předkládaných trendů automobilismu. Zároveň je třeba myslet i na ostatní cestující, především děti. „Děti se v autě nudí, přiznejme si, nás také nebavilo dlouhé hodiny jen sedět a koukat z okna. Zabavování dětí otevřelo široké pole pro využití zábavní techniky,“ uzavírá Cankař.

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.

Nejčtenější

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Série IT povídek Backend Stories se dočkala pokračování

Série IT povídek Backend Stories se dočkala pokračování

Právě vychází nová povídka z edice Backend Stories, 700 EXABYTŮ NESMRTELNOSTI od Julie Novákové. Za vědeckofantastickou...

V soutěži Nastartujte se uspěl nápad na originální Priessnitzovy zábaly

V soutěži Nastartujte se uspěl nápad na originální Priessnitzovy zábaly

V již šestém ročníku grantového programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP...

Další z rubriky

Máte váhavou? Zkuste online konfigurátor a kalkulačku

Máte váhavou? Zkuste online konfigurátor a kalkulačku

Kombi, hatchback, benzín, nafta, stříbrná či modrá metalíza? To jsou, mimo finanční stránku, úvahy, se kterými při...

Pravidlo zodpovědného řidiče: bezpečnost a předvídavost není banalita

Pravidlo zodpovědného řidiče: Bezpečnost a předvídavost jako banalita? Ne

Hustý provoz, agresivita řidičů, nedodržování bezpečnostních zásad a spěch přináší na české silnice řadu rizikových...

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit.

Odborníci hovoří na téma budoucnosti mobility jasně – musí být udržitelná. Čekají nás tak auta poháněná elektřinou,...

Najdete na iDNES.cz