Kvalita hospod šla hodně nahoru, říká obchodní sládek Ostravaru

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Hospoda neodmyslitelně patří k naší národní kultuře. Pověstné „zajít na jedno” využil Ostravar na začátku listopadu, když si na 80 provozovnách připomínal založení pivovaru.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vojtěch Slivoň | foto: Pivovary Staropramen s.r.o.

Čím jsou tuzemské hospody jedinečné, jak se jim daří a co pivovary dělají pro jejich podporu, popisuje v rozhovoru obchodní sládek Ostravaru Vojta Slivoň.

Vojtěch Slivoň

Vojto, k profesi obchodního sládka patří mít velmi dobře přečtené hospody a vědět, jak fungují. V čem podle vás spočívá tajemství jedinečnosti pravé české hospody?

Hospoda byla u nás odjakživa místem, kde se lidé setkávali, bavili se a vlastně si i předávali informace. A to platí dodnes. Přestože se doba mění, lidé se v hospodách stále rádi potkávají s přáteli. V mnoha podnicích pořád zůstává pravá hospodská zábava. Zahrát si fotbálek nebo šipky je moc fajn.

Co je pro vás osobně největší odměnou?

Pro obchodního sládka je pochopitelně největší satisfakcí, když má hospodský perfektně ošetřené pivo. Já sám si nejvíce užívám chvíle, když přijdu do hospody plné lidí. Vidím na čepu dobře ošetřené pivo a takové to spokojené hučení. To bývá signálem, že se lidé dobře baví a že jim tady pivo chutná. Víte, poslední roky nebyly pro hospody snadné. Nejprve covid, pak zdražování energií. Některé provozovny samozřejmě skončily, ale jiné naopak vznikly nebo rostly. To byl případ například Tankovny U koně v Zábřehu, která otevírala mezi lockdowny. A i když bylo načasování nepříznivé, rychle si pro svůj nezaměnitelný styl a koncept získala celou řadu pravidelných hostů.

Jak jsou na tom hospody v dnešní době?

Současná situace s cenami energií není pro nikoho jednoduchá. Jsem moc rád, že i v této době Ostravar hospodám pomáhá. Od začátku října jsme spustili akci Pivní pasy 2022, kdy lidé za razítka v pivním pasu mohou získávat okamžité výhry. Plně jsme obnovili také vaření pivních speciálů, abychom hospodám zatraktivnili jejich nabídku pro hosty. Partnerské provozovny samozřejmě podporujeme dlouhodobě. V oblasti péče o pivo, vzhledu provozoven, ale i hospodské zábavy. Většina hospod za poslední roky prošla velmi pozitivní změnou. Myslím, že můžu říct, že jsou dnes hospody a restaurace na výrazně lepší kvalitativní úrovni než dříve. Je to tím, že většina provozovatelů hospod a restaurací chce své služby vylepšovat a čepovat pivo v co nejlepší kondici. A daří se jim to.

Souhlasíte s rčením, že sládek pivo vaří a hospodský pivo dělá?

Rozhodně. Role hospodského je velmi důležitá. Hospody dnes mají kvalitní výčepy a na pípě často rozmanitou nabídku. My se jim snažíme pomáhat s proškolením, někteří se na nás obracejí také ohledně skladby menu, pivní nabídky nebo designu interiéru. Samozřejmě naší hlavní rolí je dodat do hospod pivo v té nejlepší kondici. Náš vrchní sládek Honza Řehůřek v tomto směru odvádí skvělou práci.

Vojtěch Slivoň

Jaké pivo se nyní v hospodách pije nejvíce?

V posledních letech chodí lidé do hospod hlavně na ležáky. V našem případě to je vylepšená dvanáctka Ostravar nebo Mustang. V obchodech je to podobné. Nejvíce lidé kupují půllitrová balení Ostravar 12. V hospodách také neustále roste počet lidí, kteří chtějí vyzkoušet něco jiného. Třeba naši Černou Barboru, což je vlastně tmavý třináctistupňový speciál. Bára má letos rekordní prodeje. Také kategorie pivních speciálů pořád roste. Já jsem rád, že k tomu přispívají i naše Speciály ze spilky, které vaříme v limitovaných várkách. Zrovna teď je v našich hospodách na čepu Grifel.

Jak vy sám v hospodě poznáte, jak dobře se provozovatelé starají o pivo? Prozradíte nám svoje fígle?

To, jak se hospoda stará o pivo, poznáte dávno před prvním napitím. První vjem už získáte z pivního skla. Základem pro správný chuťový požitek je pochopitelně perfektně umytá, vychlazená a mokrá sklenice. V našich hospodách výčepní pivo čepují na hladinku. Pokud je pivo správně načepované, má krásnou smetanovou pěnu, která si udrží strukturu a ochrání pivo až několik minut. Dobře načepované pivo i správně umytou sklenici poznáte i podle toho, že se na stěně sklenice po dopiti drží kroužky. Podle počtu kroužků dokonce uvidíte, na kolikrát host pivo vypil.

  • Nejčtenější

Atypická řešení vyžadují masivní zdivo s velkou únosností

25. března 2024

Komerční sdělení Přijít včas a být otevřený. Dvě pravidla, která lze vztáhnout na mnoho životních situací. Pokud od...

Osamělost je skutečné postižení. Autisté volají o pomoc

25. března 2024

Komerční sdělení Třináctiletá Nikolka vyžaduje péči čtyřiadvacet hodin denně. Špatně spí, vadí jí změny. Je autistka...

V nejlepším kamenném obchodě v Česku se snoubí příroda s tradicí

28. března 2024

Komerční sdělení Kvalita služeb spojených s nákupem v kamenných prodejnách si v Česku drží vysokou úroveň....

Téma vždy určuje pacient, říká kaplan Orlickoústecké nemocnice

22. března 2024

Komerční sdělení Být nablízku. To je hlavní motto služby nemocničního kaplana. Jeho pomoc je určená všem –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trh s drony jde nahoru, ve vývoji vede Asie, říká expert

22. března 2024

Komerční sdělení Dálkově ovládané létající stroje předpověděl již v roce 1898 vynálezce Nikola Tesla. Jejich boom...

Projekt Měníme svět pohybem zabodoval a vyhlašuje nový ročník

29. března 2024

Komerční sdělení Projekt MĚNÍME SVĚT POHYBEM, který organizuje Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy...

Zelená voda v bazénu? Poradíme vám, jak na průzračně čistou vodu

29. března 2024

Komerční sdělení Zelená voda v bazénu není jen estetický problém, ale může představovat i zdravotní riziko. Řasy a...

Tipy z internetu

29. března 2024

Komerční sdělení Nevíte, co dělat v nadcházejícím týdnu? My vám rádi poradíme! Tento článek přináší tipy na tento...

V nejlepším kamenném obchodě v Česku se snoubí příroda s tradicí

28. března 2024

Komerční sdělení Kvalita služeb spojených s nákupem v kamenných prodejnách si v Česku drží vysokou úroveň....

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...