Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zvládáme veškerý slaboproud

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Přestože společnost Inel Plzeň působí na trhu už od roku 1991, její šéf si nemyslí, že je to dlouhá doba. „Mnozí sice tvrdí, že už jsme tady dlouho. Ale já říkám, že jsme tady pouhých 24 let,“ usmál se při rozhovoru Miloslav Zeman, předseda představenstva akciové společnosti INEL Holding.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Miloslav Zeman Předseda představenstva akciové společnosti INEL Holding | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Na trhu jste už od roku 1991, s čím jste začínali?
Nejznámější jsme v oblasti slaboproudých, tzv. inteligentních systémů. S tím jsme začínali. Tehdy tady byly dva světy – telekomunikace a počítače. Mezitím doba přinesla víc slaboproudých systémů. A já si dovolím tvrdit, že je zvládáme všechny. Ať už jde o systémy kamerové, evakuační, požární.

Tak tomu bylo od začátku?
Těžíme z toho, že jsme od začátku nebyli firmou na hrubé práce, ale spíš jsme měli v týmu hodně vysokoškoláků. Nedělalo nám problémy ty věci programovat, nastavit. Bohužel si myslím, že tohle koncový zákazník dodneška nerozlišuje. Každá šikovnější elektrikářská firma slíbí, že udělá cokoliv.

A ve skutečnosti to tak není?
Oni to i naprogramují, ale nedostanou ze zařízení maximum. Paradoxně nejvíc to pociťujeme v posledním roce.

Jako to?
Lidé přemýšlí konzervativně. Oni by sice chtěli moderní věci, ale nejsou si jistí, jestli se jim ta investice vyplatí. Nechtějí za to dát příliš peněz a mají představu, že si spoustu věcí časem předělají. Ale zpravidla platí, že se všechno musí připravovat od začátku, nelze to dodělávat. Náš problém ale často je, že než se dostaneme ke koncovému zákazníkovi, tak už je pozdě. Když ale přesvědčíme jednoho, on nám přivede tři další.

Můžete to rozvést?
Čím přesněji lidé vědí, co chtějí, tím je to vyjde levněji. Naším pozitivem je, že u developerů v poslední době často slavíme úspěch. I když jim to často projektujeme za nižší ceny a hrubou práci pak necháme udělat elektrikářskou firmu.To proto, že my jsme dražší, než ona. Přijdeme až na konci, osadíme to a naprogramujeme. To lze udělat kdykoliv, v tom je přínos nových systémů. Spousta lidí až při samotném užívání zjistí, co jim vyhovuje. Pak už to nestojí nic navíc. Je přece úplně jedno, jestli vypínačem rozsvítíte světlo nebo i zapnete zavlažování či otevřete vrata od garáže.

Je primární problém ve financích? Nebo spíš v myšlení lidí?
Dřív to bylo hlavně o penězích. Když jsme s tím začínali, tak jenom ten samotný systém se nevešel do milionu korun. Dneska lidem říkáme, že stačí mít připravenou kabeláž, což dělá u rodinného domu desetitisícové rozdíly. A rozšířit to lze kdykoliv, naprogramování je potom den práce.

Vaši zákazníci jsou z řad developerů, nebo se jedná i o jednotlivce?
Zdá se mi, že je víc bytů a domů než je současná kupní síla, developeři musí přicházet s něčím novým. V současné době jednáme se dvěma developery v Plzni, nabízíme naše systémy i v Praze. Jde ale spíše o jakousi osvětu. Je to trochu paradoxní, protože by to měli dělat výrobci, ale ti jsou zahraniční a tohle nechápou.

Není to pro obyčejného člověka příliš drahé?
Neumíme konkurovat malým firmám typu táta a syn. Snažíme se ale nabídnout komplexní službu, aby šlo o variabilní systém. Tak, aby šlo kdykoliv, cokoliv připojit.

Máte víc zákazníků než v začátcích, nebo jejich počet neroste?
Jsme schopní obsloužit určité penzum lidí, takže jejich počet zůstává přibližně stejný. Na trhu jsme 24 let, zkoušeli jsme jít i do jiných měst, zakládat pobočky. Ale to asi není ono. Nás zajímá Plzeň a okolí. Protože nabízíme službu, a tu jsme schopni dělat zhruba v okruhu 100 kilometrů. Potom už se náklady na cestu promítají do ceny. Důležitý je také úzký kontakt se zákazníkem. I proto víme, že nesmíme cenu přehnat, nestojí za to si ten vztah pokazit. Na druhou stranu oni zase ví, že zadarmo to dělat nemůžeme. Máme určité portfolio klientů, hodně důležité jsou třeba školy nebo nemocnice.

Proč jste rozšířili svou působnost i do jiných oblastí?
Jsem člověk, který má rád výzvy. Žádnou nenechám ležet. Dneska máme asi deset společností. Některé v oblastech zdánlivě úplně mimo dění. Máme například nestátní zdravotní zařízení, snažíme se prezentovat na veletrzích cestovního ruchu v Asii...

Právě to, že se snažíte expandovat do Asie, mě zaujalo. Proč právě Čína, Vietnam, Filipíny?
On v tom není žádný úmysl, to je výsledek pragmatického uvažování. Když si vezmete mapu světa, tak vám to jednoduše vyjde. Evropa nemá peníze a navíc je tady velká konkurence. Afrika nebo Blízký východ nepřipadají v úvahu, tohoto světa se obávám. Ameriku ctím, ale to je země, kde nemáme co nabídnout. Jižní Amerika je zase daleko a pak tedy zbude ta Asie. Lidé mi tam připomínají dobu v ČR po revoluci. Sálá z nich nadšení a šance něco dokázat. Vědí, že to nebude jednoduché, ale cítí šanci prosadit se.

Zvládáme veškerý slaboproud

Inel Holding

● Společnost Inel je na trhu již od roku 1991. V počátku jsme se specializovali na počítače, telekomunikace a elektroniku. V roce 1996 jsme utvořili holdingovou společnost.

● V oblasti informačních technologií jde o špičkovou společnost, která nabízí nejmodernější trendy a celé spektrum systémů. Realizuje řešení od soukromých domů po celé výrobní, nemocniční a administrativní komplexy.

● Již několik let úspěšně rozvíjí export a expanduje i na zahraniční trhy (Evropská unie, Čína, Vietnam, Thajsko, Filipíny). Pomáhá i dalším firmám při mezinárodní spolupráci.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.