Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Znáte marketingové metody?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Ekonomiku ovlivňují především dva základní zákony - minimum strasti s maximem slasti a uplatnění zdravého selského rozumu. Teoreticky se naučíme různé marketingové metody, v praxi to však může být i naruby. O úspěchu rozhoduje nápad, myšlenka.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Znáte marketingové metody? Marketing naruby | foto: Soukromá vysoká škola ekonomických studií

Na Soukromé vysoké škole ekonomických studií v Praze-Libni se na svou praxi připravují a znalosti si osvojují manažeři, obchodníci, ekonomové. Současně studenti znají ekonomické zákony či marketingové metody a vědí, že to, co se teoreticky naučí, může být i naruby, zvlášť v oblasti managementu a marketingu.

Znáte marketingové metody?  Marketing naruby2

Co je to marketing a jaké mohou být marketingové metody?

Z pohledu firmy je marketing chápán jako proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem tak, aby byly splněny cíle organizace. Na druhé straně je zákazník, který vyžaduje od marketingu co nejlepší řešení svého problému.

Informace jsou předpokladem úspěšnosti

Aby marketéři mohli být úspěšní, potřebují shromažďovat, analyzovat a hodnotit informace. Přední americký manažer Lido Anthony "Lee" Iacocca, jeden z nejvýznamnějších manažerů automobilového průmyslu, v 50. až 80. letech 20. stol., který postupně působil u společnosti Ford, kde uvedl do praxe marketingové metody a u společnosti Chrysler, kterou pomohl restrukturalizovat a učinit ji ziskovou, tvrdí, že shromážděné informace jsou předpokladem úspěšnosti a "k přijetí rozhodnutí je potřebné mít 95 % informací z dané oblasti. 5 % neinformovanosti pak představuje riziko při přijímání rozhodnutí".

Znáte marketingové metody?  Marketing naruby1

Jak uspokojit potřeby zákazníků?

Klasická marketingová teorie tedy učí, jak zkoumat potřeby a požadavky zákazníka a jak na ně reagovat.

Představitel firmy Sony Akio Morita přišel zhruba v 60. letech 20. století s novou strategií, jak uspokojit potřeby zákazníků bez zkoumání jejich přání a požadavků. Rozhodl se využít marketingové metody "vést zákazníky novými produkty". A tak se objevila na trhu první barevná televize Trinitron, první kazetový videorekordér, první Walkman, první třiapůlková disketa, průkopnický CD přehrávač a další. Samotní spotřebitelé tyto produkty nepožadovali, Akio Morita  jim je nabídl a neomylně odhadl, že produkty budou úspěšné.

Pro tuto strategii se vžilo označení "marketing naruby". Této marketingové metody využívají například v módě - není to zákazník, kdo si diktuje barvu, střih, materiály, ale módní návrháři a výrobci.

škola

Dalším příkladem, kde se využívá zmíněné marketingové metody, může být firma Yamaha v oblasti hudebních nástrojů, která spolupracuje s nejlepšími uživateli - hudebníky, kteří její nástroje testují v londýnském studiu a na základě jejich vyjádření s nimi firma vstoupí na trh. www.svses.cz 

Rada na závěr

Jednoduchá marketingová rada pro výrobce: vyřešte zákazníkův problém dřív, než zjistí, že nějaký má, dejte mu takový produkt, který bude opravdu "chtít". Podle Philipa Kotlera "budoucnost není před námi, již nastala".

Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D.
Soukromá vysoká škola ekonomických studií
Katedra managementu a marketingu

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vybíráme nové auto: Jakou značku zvolit?
Vybíráme nové auto. Jakou značku zvolit?

Výběr nového auta není při dnešní nabídce vůbec snadný. Správně zvolit značku a model, motorizaci, typ financování. Na co by se měl zákazník zaměřit, když...  celý článek

Velké a tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům
Tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům

Energetické společnosti musejí být dnes mnohem aktivnější, protože zákazník je stále náročnější. Řada hráčů na trhu si ale plete obchodní aktivity s...  celý článek

Dva nové rodinné patrové domy vyvinula společnost Natura Space CZ a představí...
BĚŽTE ZA EVČOU a splňte si svůj sen o bydlení

Eva Vrabcová - Nývltová bude velet dětským běžeckým závodům. Den plný běhání spojený s představením nových patrových rodinných domů pořádá Natura Space CZ v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.