Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Získejte investora pro rozjezd podnikání díky eventu StartUp Harvest

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Za tři roky se jednodenního setkání StartUp Harvest zúčastnilo celkem 86 startupů, jejichž autoři chtěli bojovat o investici, ale pouze 34 z nich se dostalo do samotného finále. Tento známý event pořádá Moravskoslezský kraj prostřednictvím Agentury pro regionální rozvoj.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Získejte investora pro rozjezd podnikání díky eventu StartUp Harvest | foto: Agentura pro regionální rozvoj, a.s.

Co přinesl StartUp Harvest letošnímu vítězi Janu Nezvalovi, který představil investorům nízkonákladové šestiosé robotické rameno N-rote?

Soutěž StartUp Harvest mi přinesla spoustu cenných poznatků ohledně mého projektu. Zkušení investoři se ptali na spoustu věcí, nad kterými jsem do té doby nepřemýšlel. Například na to, co budu dělat v případě, že si u mě někdo objedná 200 robotů najednou, kde a jak rychle je zvládnu vyrobit, atd. Na podobné otázky musí každý podnikatel znát odpověď ne kvůli soutěži, ale hlavně kvůli životaschopnosti samotného projektu. Je spoustu věcí, které si člověk, obklopen bublinou určitého projektu, neuvědomí. Na tyto věci je třeba dívat se s nadhledem a nebýt do projektu zainteresován. A právě toto dokáží investoři skvěle.

Investoři jsou upřímní a někdy i tvrdí. Tento přístup je pro vznikající projekt ideální. Když vás někdo chválí, je to příjemné, ale ničemu to nepomůže. Lepší je slyšet kritiku. Po StartUp Harvestu mě kontaktovalo několik investorů, například z firmy Intel či Y soft. Soutěž dala o mém projektu vědět veřejnosti, což mu velmi prospělo. Jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit a všem, co mají dobrý nápad, doporučuji soutěžit.

Ostravský Startup Harvest – skvělá příležitost jak získat investora pro rozjezd podnikání

Na zhodnocení po více než roce jsme se zeptali i loňské vítězky paní Silvie Stachové, která představila Bylinné čaje z Beskyd – Mamma Tea.

Účast ve finále soutěže StartUp Harvest 2015 mi bez nadsázky přinesla velmi mnoho. Finále se uskutečnilo právě v době, kdy naše výrobky teprve vstupovaly na trh, takže to byla úplná premiéra.

Jedním ze zásadních přínosů bylo získání investora. Tím se stal jeden z investorů, který tenkrát byl v porotě. Po dlouhých jednáních vstoupil do firmy a s ním, mimo financí, také zkušenosti, přehled o místních podmínkách, znalost legislativy a částečně i kontakty.

Na porotce a investory jsem na StartUp Harvestu měla opravdu štěstí. Krátce po finále přišla od jednoho ze zahraničních investorů, Michaela Jacobsena, také nabídka mentoringu. Od něj jsem dostala hodně velmi důležitých rad na samém začátku a náš kontakt trvá dodnes. Byly to rady ohledně důležitosti vize, setřídění základních hodnot, zásadách budování brandu, marketingu a pro mě efektivním způsobu reklamy, roli novinářů v prezentaci firmy, o obvyklém uspořádání vztahů s investorem a mnoho dalších.

Soutěž mi pomohla také v propagaci firmy a tehdy nového produktu. Bezprostředně po StartUp Harvestu vyšlo o mě a bylinných čajích Mamma Tea několik článků, které mi pomohly získat i obchodní kontakty. Je důležité, aby se o vás prostě vědělo.

V praxi je to tak, že za vás sice nikdo nic neudělá a pokud vize a samotný produkt nejsou dobré, tak nepomůže nic. Účast v takové soutěži můžu jen doporučit už jen proto, že je to příležitost „zvednout hlavu“ a podívat se na podnikání ještě jinak.

Jedním z investorů, a zároveň i koučů, byl Zdeněk Rudolský. Zdeněk pomáhal nejen s výběrem finalistů, ale ve finále jim nabídl i investorskou pomoc.

Zdeněk je spoluzakladatelem ostravského Impact Hubu. Jeho aktivity jsou různorodé a velmi bohaté. Za zmínku jistě stojí právě pomoc začínajícím startupům, a to jak z hlediska poradenského, tak i investorského.

Zdeněk Rudolský

Jak hodnotíte celou akci StartUp Harvest?

Oceňuji dobrou přípravu akce ze strany Agentury pro regionální rozvoj, scouting projektů a jejich výsledné prezentace, které byly z větší části kvalitní. Byl jsem také jako kouč na seminářích, které měly vybrat z původně 33 přihlášených startupů 12 postupujících a připravit finálové startupy na závěrečné finále. Už tam jsem si ověřil, že se sešlo mnoho zajímavých projektů. U některých jsem cítil potenciál hned, ale o favoritech na vítězství rozhodly až další setkání, kdy se vyjasnily detaily projektů.

Vy sám do startupů investujete – podle jakých kritérií se rozhodujete, zda do startupu investujete nebo ne?

Naše skupina si vybírá projekty, u kterých jsme si jisti, že budou mít šanci uspět na trhu, ale současně nás musí bavit a často chceme u nich i vidět že budou mít pozitivní dopad na hodně lidí. Také by nám projekty měly zapadat do portfolia.

Stojíte za zrodem Impact Hubu v Praze a Brně. Proč jste se rozhodli vybudovat jej i v Ostravě?

Chtěli jsme vybudovat regionálně dostupnou základnu, kde se bude dát snadno začít s rozjezdem nápadů. Chtěli jsme nabídnout lidem nejen zázemí v prostoru, ale i komunitu, která si může pomáhat s úspěchem navzájem. Ostrava byla jasnou volbou spolu s Brnem a Prahou. A navíc, Ostrava je město, kde se (mně osobně) nejlépe začíná. Lidé vás přijmou rychle mezi sebe, můžete spolu s nimi rozvíjet nejen svůj projekt, ale i další věci ve svém okolí. Potenciál podnikání v Ostravě je velký, komunita skvělá.

Video z finále StartupHarvestu 2016

Autor:

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.