Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevský autosalon: tradiční výstava se dožila 110 let

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Výstava, kterou pořádá ženevský autosalon již od roku 1905, se těší stále velké oblibě. Letos přehlídku automobilů spatřilo téměř 700 000 návštěvníků.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ženevský autosalon: Tradiční výstava se dožila 110 let | foto: Autopůjčovna OneTwoGo

Všichni automobiloví nadšenci měli letos v kalendáři zcela určitě zatržené období od 5. do 15. března 2015. Právě tehdy se totiž konal už 85. ročník mezinárodního autosalonu v Ženevě, na který si ti největší a nejvěhlasnější světoví výrobci automobilů nechali své trumfy. Tentokrát se ale nebudeme zabývat až tak žhavými novinkami, jako si spíše posvítíme na zajímavou historii výstavy.

Žhavá novinka stála 3000 německých marek

„Národní výstava automobilů a jízdních kol“ proběhla ve švýcarské metropoli Ženevě poprvé od 29. dubna do 7. května 1905. Tehdy se zde představil například automobil Clement. Už první ročník se mohl pochlubit vysokou účastí vystavovatelů i velkým zájmem odborné a laické veřejnosti. Své modely zde představilo 59 výrobců a podívat se na ně přišlo 17 000 návštěvníků.

Ženevský autosalon se brzy stal akcí s mezinárodní účastí

Zájem o výstavu pak postupem času stále rostl. Od roku 1924 se stala akcí s mezinárodní účastí, tehdy na ní měl premiéru například automobil Fiat 502. O rok později se zde poprvé objevil model Opel 4/12 CV. Vybavený byl čtyřválcovým motorem o výkonu 12 koní. Dosahoval rychlosti 45 mílí v hodině (72 km/hod.) a prodával se za 3000 německých marek.

Půlmilionová hranice pokořena

Přehlídka si postupně vydobyla status prestižní oborové akce v celosvětovém měřítku, na které mají premiéry nové modely automobilů. Roku 1967 se pořadatelům daří překročit půlmilionovou hranici v počtu návštěvníků. Výstavní prostory se sice průběžně rozšiřují, ovšem nakonec stejně nepostačují rostoucímu zájmu. Nakonec proto padne rozhodnutí vybudovat úplně nový výstavní areál.

Výstava se stále těší velké oblibě

Komplex Palexpo se otevírá v roce 1981 a přehlídka se v jeho prostorách koná dodnes. Letos na ni přišlo 682 000 návštěvníků. Navzdory tomu, že mnohé veletrhy pociťují pokles zájmu, ženevský autosalon mezi ně nepatří.

Další zajímavé informace najdete na blogu Autopůjčovny OneTwoGo.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.