Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zboží z Ostravy do Verony za 24 hodin. To zvládne nový expresní vlak

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Nový expresní vlak, jenž spojuje Ostravu s Veronou, zvládne dopravit zboží po této trase do 24 hodin. Zavedením přímého vlaku se výrazně zvýšila nejen rychlost přepravy, ale především spolehlivost dodržení plánované doby dodání zásilky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Zboží z Ostravy do Verony za 24 hodin. To zvládne nový expresní vlak | foto: Bohemiakombi

A cena? Také cenou je tento nový servis kombinované dopravy silnice-železnice dobře konkurenceschopný. Expresní vlak obstojí i v náročné soutěži s přímou přepravou zboží kamionem po silnici.

Nový expresní vlak je využíván dopravci a speditéry z mnoha zemí

Nový expresní vlak je pravidelně využíván českými, německými, italskými i polskými silničními dopravci a speditéry. Třem úzce spolupracujícím operátorům nové evropské kontinentální linky: české Bohemiakombi Praha, italskému CEMAT Milano a německému Kombiverkehr Frankfurt se díky otevření nové linky kombinované dopravy daří přilákat na železniční koleje další silniční dopravce a speditéry.

Už po dvou měsících provozování linky jezdí po železnici každý týden na 90 až 100 kamionových zásilek. Je to jen další důkaz potvrzený praxí, že železniční dopravci ve spolupráci s operátory vlaků mají co nabídnout a díky uplatnění moderních technologií postupně vytvářejí systémy rychlé přepravy zboží s využitím železnice. Trh nové produkty vítá, takže nacházejí dobré uplatnění.

Zboží z Ostravy do Verony za 24 hodin. Přímým vlakem.

Expresní vlak urazí trasu dlouhou 1 093 km za méně než 24 hodin

Zboží naložené do kamionu kdekoliv ve slezské či moravské průmyslové aglomeraci v průběhu prvního dne přepravy se už třetí den dopoledne vykládá ze stejného kamionu u příjemce zboží v severní Itálii.

Zboží je na celém úseku a po celou dobu přepravy uloženo v jednom a tom samém návěsu, výměnné nástavbě či kontejneru, ze kterého se u příjemce zboží na druhém konci Evropy vykládá. Tím se minimalizuje riziko poškození nebo ztráty zásilky během přepravy.

Přepravní jednotky ze všech možných směrů se po silnici svážejí do výchozího terminálu vlaku v Paskově, kam musejí dorazit nejpozději do 18.00 hodin. Expresní vlak urazí trasu tranzitem přes Rakousko a Německo dlouhou 1093 km za méně než 24 hodin. Po složení návěsů, výměnných nástaveb a kontejnerů z vlaku ve Veroně v ranních hodinách vyráží zboží naložené v těchto přepravních jednotkách na poslední míli cesty po silnici k příjemci zboží v Itálii.

Pokud příjemce zboží sídlí ve vzdálenějších, jižněji situovaných místech v Itálii, může být přepravní jednotka se zbožím přeložena na některý z návazných nákladních expresů a urazit ještě další stovky kilometrů po železnici do Bari, k Neapoli či Bologni.

Pro firmy, které pro cesty svého zboží chtějí využít tzv. zelenou logistiku, se otevřením nové linky otevřela další alternativa ke kamionovým přepravám, spadajícím do kategorie trvale udržitelné mobility, tentokrát směřující z České republiky tranzitem přes Alpy.

Zboží z Ostravy do Verony za 24 hodin. To zvládne nový expresní vlak

Expresní vlak odjíždí z terminálu AWT v Paskově situovaném na samém okraji Ostravy třikrát týdně, a sice každé pondělí, středu a pátek. V pátek je konec nakládky posunut na dřívější hodinu, nakládka vlaku končí v 15:00.

V opačném směru odjíždí expresní vlak z Verony do Ostravy vždy časně ráno, a to každou středu, pátek a neděli, aby již na druhý den v ranních hodinách mohlo zboží v něm naložené absolvovat po silnici poslední kilometry z Paskova až k příjemci zboží na Ostravsku nebo kdekoliv v Polsku.

1. kontinentální linka směřující z ČR na jih Evropy

Zboží z Ostravy do Verony za 24 hodin. Přímým vlakem.

Linka Verona - Ostrava se svým startem zařadila mezi několik prvních mezinárodních dálkových linek nedoprovázené kombinované dopravy, kterými je obsluhováno území České republiky. Stala se první kontinentální linkou směřující z ČR na jih Evropy. První dálkové linky byly instalovány mezi ČR a Německem v letech 2005 a 2006. Zpočátku byly vedeny jen do Lovosic, teprve v loňském roce se dočkaly svého prodloužení až na Moravu.

Evropská síť intermodálních kontinentálních linek tak v průběhu posledních šesti let získala na území ČR dva nové významné uzly v Lovosicích a v Ostravě. V případě Lovosic především zásluhou investice do infrastruktury Českých drah, v případě Ostravy zásluhou privátní stavební investice společnosti AWT. Oba uzly jsou přitom obsluhovány mezinárodními linkami, které zavedl a se zahraničními partnery provozuje operátor vlaků Bohemiakombi.

Autor:


Témata: Vlak

Hlavní zprávy

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Vedoucí ekonomického oddělení

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.