Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zažijte hory skrz objektiv fotoaparátu, ať už se sněhem anebo bez něj

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  9:56
Fotograf Tomáš Třeštík je nejen můj muž, ale i muž činu. Když dostal nabídku stát se ambasadorem soutěže agentury CzechTourism MILUJU ČESKÉ HORY, přijal ji s nadšením. Rád fotí a objevuje nová místa, a prý nás do hor vezme s sebou, mě i naše děti, doufá Tomášova žena spisovatelka Radka Třeštíková.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Osobně vnímám soutěž Miluju české hory především tak, že se na několik týdnů vyhneš všem domácím pracím, vysvětlíš mi tedy, o co vlastně jde?
Jde o fotografickou soutěž, která mě dostala hlavně cílem - zpropagovat mezi námi krásu a kouzlo českých hor. Je jasný, že lidi chtějí poznávat exotická místa v zahraničí, ale tato soutěž chce ukázat, jak skvělá místa máme právě u nás. A navíc často ani nevíme, že je máme doslova na dosah ruky.

Víkend na Šumavě

Takže budeš cestovat, fotit a pak s těmi fotkami soutěžit?
Mým hlavním úkolem bude projet české hory, nafotit, co mi padne do oka, a inspirovat tak další lidi jak k cestování, tak i k fotografování. Já osobně tedy soutěžit nebudu, ale budu jeden z porotců, který vybere vítěze. Takže když ta nabídka přišla, rozhodl jsem se si to vyzkoušet, trošku si odpočinout a vypadnout do hor s foťákem.

Fotogalerie

Pro koho je tedy soutěž určená?
Soutěžit může kdokoliv, kdo má mobil nebo foťák. Stačí pak pořízenou fotku s tematikou českých hor přihlásit na webu soutez.ceskozemepribehu.cz nebo přes jednu ze sociálních sítí prostřednictvím hashtagu #milujuceskehory. Každý týden se vyberou tři nejlepší, na konci soutěže pak jeden celkový vítěz.

Proč si CzechTourism vybral do poroty právě tebe? Ty zrovna moc necestuješ, kdybych se kdysi nepřesunula z Prahy 5 k tobě na Prahu 7, tak by náš vztah nejspíš skončil.
Sám nevím, proč vybrali mě, já opravdu nejsem žádný velký cestovatel. Asi když už to jednou riskli v seriálu Lovci zážitků, zkusili to i podruhé. Nejsem klasický krajinkář, ale tahle soutěž není pro profíky. Je pro lidi, co rádi fotí. A já rád fotím.

Pokaždé, když vyrazíme na cesty, bereš si s sebou všechny možné foťáky a techniku, přestože máme auto plné kočárků, tašek a vyčítavých pohledů našeho psa, co si už ani nemá kam lehnout. Je nejvyšší čas zeptat se tě, je to opravdu nutné?
Já jsem typ, co si toho radši vezme víc, než aby mu něco chybělo. Když jedu fotit nějakou zakázku, mám auto naložené po střechu. Když jedeme spolu, beru si toho míň, ale i tak je toho dost.

Víkend na Šumavě

A co si teda bereš?
Většinou si beru dva foťáky. K tomu mám plno objektivů. Na rychlé cvakání mám na jednom těle nasazený většinou zoom - buď 16-35 nebo 24-70. Tohle se ale vejde do jedné tašky a velkého kufru. To všechno ostatní jsou světla a stativy. A ty si na hory asi brát nebudu.

Tohle vybavení ale rozhodně nemá každý. Já flákám momenty na mobil, většinou navíc použiju filtr, který nesnášíš, a podle toho ty fotky vypadají. Je dobré vybavení podmínkou kvalitní fotky?
Říká se momentky. A k otázce: naopak. Já jsem velký zastánce toho, že je jedno, čím člověk fotí. Nejlepší foťák je ten, který má člověk u sebe. Důležité je, co fotíš, jak o tom přemýšlíš a co chceš říct a ne čím to fotíš. Znám plno dobrých fotek, které udělali skvělí fotografové špatným mobilem. A znám málo dobrých fotek, které udělali špatní fotografové skvělým foťákem.

Czech Tourism

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.