Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzory ne. Kvalitní smlouva by měla být „na míru“

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Má smysl v právních vztazích používat volně dostupné smluvní vzory? Myslíte si, že takový dokument dokáže pokrýt všechna rizika, kterým můžete čelit? Nemůže toho druhá strana zneužít?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš ProcházkaMAFRA

Stačí pár minut času na běžných internetových vyhledávačích a sami získáte představu o tom, jak ohromné množství smluvních vzorů ať už zdarma, nebo za velmi nízký poplatek, je dnes k dispozici. Můžete si samozřejmě říct, že například u kupních smluv na movité věci malé hodnoty nemá smysl chodit do advokátní kanceláře a nechat si smlouvu připravit, ale na druhou stranu nikdy nemůžete vyloučit, že druhá strana nezneužije nějakého vašeho opomenutí a vám tak zůstane pouze zbytečný kus papíru a výsměch protistrany.

U kvalitní smlouvy musíte předvídat

Proč není vhodné používat volně dostupné smluvní vzory? Protože nedokáží zohlednit vaší konkrétní situaci. Nevíte, kdo, pro jakou příležitost a za platnosti jakých zákonů je připravil. V advokátní kanceláři ARZINGER & PARTNERS tvrdíme, že vždy musíte počítat především s rizikem možného soudního sporu a v návaznosti na to se tak zamyslet nad tím, jak bude konkrétní dohodu stran posuzovat soudce. Pokud budete mít ve smlouvě například velké množství technických detailů, které nedokáže soud, jelikož není specialistou na danou věc, sám posoudit, vystavujete se riziku, že vše zhodnotí znalec. Rozhodnutí o vaší věci je potom v jeho rukou.

Zároveň se snažíme minimalizovat šance na potencionální spor, který by se týkal kvality plnění. Vždy je snazší soudit se o nedodržení smluvního postupu, než prokazovat úroveň kvality. To jsou pochopitelně další aspekty, které musíte už při přípravě smlouvy zohlednit, jinak se budete zbytečně dostávat do nevýhodnější pozice.

Úspěšnost mluví za vše

Pokud patříte mezi ty prozíravější a uvědomujete si, že volně dostupné smluvní vzory nejsou vhodným řešení ani u těch jednodušších právních problémů, vybírejte si pak pro přípravu vašich smluv odborníky, kteří vám jsou schopní garantovat vlastní vysokou úspěšnost v soudních sporech. Je totiž logické, že advokát, který se může pochlubit svými výsledky před soudem, bude mít dostatečné znalosti a praktické zkušenosti k tomu, aby vám připravil takovou smlouvu, ve které nebude nic opomenutou, a která vám poskytne pevnou pozici u případného sporu. Není možné vycházet pouze ze zákona a literatury, ale je naopak nutné znát zejména rozhodovací praxi.

V ARZINGER & PARTNERS se snažíme vytvářet smlouvy „na míru“ tak, aby se naši klienti nikdy nemuseli dostat do pozice žalobce, který to má v případném soudním řízení složitější. Když už pak dojde na řízení před soudem, můžete se o nás také opřít.

Arzinger & Partneři, s.r.o.

Ještě jednou tedy závěrem zdůrazníme. Nevyužívejte smluvní vzory zdarma! Ať už jste na začátku a chcete smlouvu teprve připravit, nebo už jste v právním vztahu a chcete řešit problém, přijďte do naší advokátní kanceláře ARZINGER & PARTNERS. U nás neradi prohráváme! 

Autor:


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.