Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývoj logistiky na Balkáně

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Investice do nemovitostí v logistice ve střední a východní Evropě v současné době stoupají. To platí i pro Balkán, i když ne ve všech zemích ve stejné intenzitě v návaznosti na velikost trhu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

VÝVOJ LOGISTIKY NA BALKÁNĚ | foto: GTL, spol. s r.o.

Na současný Balkán, resp. jeho logistiku a infrastrukturu nelze pohlížet jednotně. Zcela jiná je situace v zemích západního Balkánu (např. v Srbsku, Bosně a Hercegovině a Černé Hoře), kde v současné době nejvíce posiluje sektor stavebnictví a energetiky, v členských zemích EU (jako je Řecko, nebo Rumunsko), kde je vysoce konkurenční prostředí a posiluje zde zejména retail, a jiná v Turecku, které je v současnosti velmi perspektivním trhem pro exportéry z jiných zemí a rostou zde nová logistická a distribuční centra.

„Co se týče vývoje logistiky na Balkáně, pak se nejvíce rozvíjí síť silnic a dálnic a naši zahraniční partneři vnímají vyšší poptávku po skladech, a to především ze strany internetových obchodů. Po krizi v letech 2008 a 2009 stejně jako u nás došlo k poklesu výstavby nových logistických center a k tomu, že byla řada dokončených projektů nevyužitá,“  říká Ing. Alexandros Koranis, generální ředitel GTL.

„V současné době dochází k oživení ekonomiky v balkánských zemích, na které se naše společnost specializuje (Turecko, Řecko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko) a dle mého názoru bude logistický a realitní trh kopírovat křivku této konjunktury ale opět v jiné intenzitě pro každou zemi. Vzhledem k rozvoji retailu v těchto zemích získává stále více na významu i distribuční logistika. Zajímavé v tomto směru je Turecko, kde i přes krizi se investice sice zpomalily, ale nezastavily,“ dodává Ing. Alexandros Koranis.

VÝVOJ LOGISTIKY NA BALKÁNĚ

Co se týče dopravní infrastruktury, opět se liší země od země. Zatímco v Rumunsku se investuje stále především do nové výstavby, protože je zde pouze cca 300 km dálnic, v Bulharsku je dálniční síť relativně dobře rozvinutá a investuje se nejvíce do její modernizace a údržby. Problémem obou zemí je přírodní hranice Dunaje, kde je v současnosti stále jen jeden most. 

Oproti tomu v Turecku se systém moderních dálnic a rychlostních komunikací rychle rozšiřuje, každý rok se postaví přibližně 100 km takových komunikací. Turecko má navíc strategickou polohu, tvoří bránu mezi Evropou a Asií a zároveň je i vstupem na Blízký východ, je zde 450 tis.km silnic a 120 letišť.

VÝVOJ LOGISTIKY NA BALKÁNĚ

„Turecko investuje do rozvoje a obnovy logistické infrastruktury velmi vysoké částky a tuto infrastrukturu využívá stále více tureckých společností i zahraničních investorů, kteří zde budují nová logistická centra. Turecké logistické a dopravní firmy navíc ve stále větší míře modernizují svůj vozový park a investují do logistických a skladových systémů. Toto můžu potvrdit i z vlastní zkušenosti, nahlíženo přes investici GTL do turecké logistické společnosti Evolog, zmiňuje Ing. Koranis.

K logistickým výhodám balkánských zemí patří možnost kombinace všech druhů dopravy - silniční, železniční a zejména lodní. „Velký význam mají v současnosti všechna významná centra námořní dopravy: v Bulharsku jsou to Varna a Burgas, v Řecku Soluň, Pireus a Patras a v Turecku Izmir či Mersin. Zde by pro firmy jako je GTL mohly vzniknout nové příležitosti v propojení těchto přístavů se střední Evropou,“ dodává Ing. Koranis. 

Autor:


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.