Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyrábíme, abychom prodávali? Nebo prodáváme, abychom vyráběli?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Podnikáte a řešíte otázku, jestli je lepší pořídit nový výrobní stroj, investovat do vzdělání svých zaměstnanců nebo do moderního výrobního ERP systému?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vyrábíme, abychom prodávali? Nebo prodáváme, abychom vyráběli? | foto: Informační systémy HELIOS

Proč investovat do evidenčního softwaru, když jste výrobní společnost a nositelem práce jsou stroje a lidé? Na tuto otázku odpovídá Ing. Lukáš Ontl, vedoucí analytického centra HELIOS Orange z Asseco Solutions.

Vyrábíme, abychom prodávali? Nebo prodáváme, abychom vyráběli?

Není vždy klíčové, do čeho investujeme, ale kdy. Tedy jaká je naše výchozí situace a jaká omezení nám tato situace přináší. Odpověď na tuto otázku má ale často kořeny hluboko ve vnímání těch, kteří mají o investici rozhodovat. Někteří představitelé výrobních firem se občas stylizují do role "výrobního managera". Tedy typu: "My jsme výrobní firma a našim úkolem je vyrábět. K tomu potřebujeme stroje, zdroje a lidi. Ostatní včetně ERP je podružné a zakázky mi nepřinese."

Naštěstí čím dál tím více přibývá těch manažerů, kteří vnímají ICT a tedy i ERP jako nástroj, pomocí něhož lze dosahovat lepších výsledků. Uvědomují si, že je nutné nejen vyrobit, ale vyrobit efektivně a především zajistit odbyt, tedy znát a umět se přizpůsobit trhu.

Je tedy cílem výrobní společnosti vyrábět proto, aby měla co prodávat, nebo prodávat, aby měla co vyrábět? Česká republika je zemí výroby, především ve strojírenství. Oproti minulým letům se ale výrazně změnil trh. Kvalita, včasnost a nízká cena dnes patří mezi standardy, které zákazník automaticky očekává. Výrobní společnosti se tak stávají závislými na dovednostech svých obchodníků a současně musí uspokojit požadavky odběratelů.

Kvalitní nástroj pro současnou situaci na trhu

Pro úvahu o zacílení investice je podstatná výchozí situace společnosti. Jinak bude uvažovat společnost s garantovaným odbytem, tedy spíše velkosériovou výrobu působící na širším trhu a jinak zakázkově orientovaný typ výroby, kde každé zakázce předchází obchodní "maraton".

Většina firem se ale potýká s neustálými výkyvy trhu, agresivní konkurenční politikou či s výrazně se zvyšujícími požadavky odběratelů. Výrobní společnost tedy musí řešit klíčová témata, jako je řízení nákladů, obchodu a kooperací, detailní výrobní kalkulace, produktivita práce a plánování výroby.

Toto vše lze zvládnout pouze pomocí kvalitního nástroje. Tím se tedy opět dostáváme k tématu podnikového ERP. Mezi hlavní atributy, které ovlivňují, kdy by se mělo o zavedení ERP vážně uvažovat, je velikost firmy, složitost struktur a řízených procesů, vysoké konkurenční prostředí, složitost TPV, řízení zásob, reálná aplikace kvality managementu a náročnosti výrobních zakázek.

Komplexní nástroj pro řízení podniku

Hlavní požadavky na ERP jsou snížení administrativy, nástroj kontroly, transparentnost dat, efektivní sběr, evidence a vyhodnocení dat, minimalizace rizik, benchmarking a forecasting.

Výkonnost podniku je dnes dána především kvalitou informací, jejich správným vyhodnocením a především správným a včasným rozhodnutím. Toho lze bez kvalitního ERP dosáhnout jen velmi obtížně.

ERP není pouze o řešení dílčí agendy, ale komplexní nástroj pro řízení podniku. Správný čas je tehdy, kdy jste ochotni naslouchat zkušenostem jiných a máte chuť ke zlepšení.   

Ing. Lukáš Ontl, vedoucí analytického centra HELIOS Orange z Asseco Solutions

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.