Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Traktor musí čím dál častěji plnit úlohu přepravního prostředku, zároveň má však své původní činnosti vykonávat tak, aby netrpěla půda.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu | foto: Koltico s. r. o.

Při silniční přepravě je u zemědělských pneumatik potřebný vyšší tlak huštění (> 1,6 barů), aby se minimalizovalo opotřebení a zvýšila se stabilita při brzdění. Ani při zvýšeném tlaku huštění nejsou ovšem zemědělské pneumatiky vhodné pro silniční dopravu, protože se při kontaktu s vozovkou významně opotřebovává jejich dezén. Pro nižší míru opotřebení je třeba větší množství dezénových bloků, jako nap u průmyslových pneumatik.

Vysoká škola v Kielu provedla průzkum v měření pneumatik. Celkem provedli čtyři měření v měsíčních intervalech, přičemž jednotlivá místa měření byla předem stanovena a barevně označena tak, aby digitální hloubkoměr hodnotil vždy totéž místo. První měření se provádělo před počátkem pokusu na nepoužitých pneumatikách a stalo se zároveň základem pro výpočet užitečné hloubky drážek. Užitečná hloubka drážek sloužila při porovnání jednotlivých výsledků měření jako referenční hodnota pro výpočet očekávané (maximální) životnosti pneumatiky. Nejvyšší možné životnosti sady pneumatik je možné docílit kombinací obutí na přední a zadní nápravě. Zatímco zemědělské pneumatiky vykazují teoreticky životnost 2 864 provozních hodin, životnost průmyslových pneumatik se pohybuje okolo 8 876 provozních hodin a užších průmyslových pneumatik jednoznačných vítězů této kategorie, 9 410 provozních hodin.

„Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v...

„Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v množství 30 - 40 % za 1 000 provozních hodin. U průmyslových pneumatik byl úbytek dezénu naopak v množství 10 - 13 % za 1 000 provozních hodin.“

Výzkum měl možnost ukázat, že mezi různými pneumatikami existují ve zkoumaných parametrech významné rozdíly. Během doby čtyř měsíců, kdy pokus probíhal, se prokázaly jednoznačné tendence ohledně opotřebení pneumatik, spotřeby paliva, hlučnosti a kvalitativního hodnocení řidičů.  

Při poměru jízdy z 31 % na silnici a z 69 % na poli vyplynuly následující skutečnosti: Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v množství 30 - 40 % za 1 000 provozních hodin. U průmyslových pneumatik byl úbytek dezénu naopak v množství 10 - 13 % za 1 000 provozních hodin. 

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Zásadním faktorem pro spotřebu paliva je poměr jízdy na silnici a poli. Rozdělením obou typů povrchů při rychlosti 15 km/h vychází poměr 2:1. Při provozování téže činnosti činí spotřeba traktoru se zemědělským obutím v průměru 22 l za hodinu, tedy zhruba o tři litry více než spotřeba traktoru s pneumatikami průmyslovými.

Samozřejmě vše závisí na tom, jakou činnost traktor vykonává. 

Kompletní nabídku pneumatik naleznete na internetové adrese www.koltico.cz

 Zdroj: Nokian Tyres, Prof. Dr. Yves Reckleben und M. Sc. Niels Schäfer, Vysoká odborná škola Kiel – obor zemědělství, a Dr. Michael Weissbach, Grasdorf Wennekamp.

Autor:

Nejčtenější

HET liga plná hvězd startuje. Sledujte všechny zápasy živě a vsaďte si.
HET liga plná hvězd startuje. Sledujte všechny zápasy živě a vsaďte si

Kdo je favoritem na titul v hvězdami nabité lize? Dokáže Slavia obhájit loňský triumf? Jak si povedou nováčci Baník a Sigma? Vsaďte si a vychutnejte si...  celý článek

Chcete vyrazit k moři s partou přátel? Jeďte jedním vozem.
Chcete vyrazit k moři s partou přátel? Jeďte jedním vozem

Mezi hlavní důvody, proč jezdí Češi na dovolenou autem, patří možnost neohlížet se na druhé a sestavit si vlastní harmonogram, tempo a zabalit si s sebou více...  celý článek

Maledivy: dovolená opravdu u moře
Maledivy: dovolená opravdu u moře

Maledivy poskytují nám, suchozemcům, zážitek úplně jiného druhu. Sotva ráno vstanete, už jste na pláži. Z ložnice do tyrkysově zbarveného moře to máte jen...  celý článek

K hrnčířskému kruhu Jana Vítka přivedla touha dělat něco hmatatelného.
K hrnčířskému kruhu Jana Vítka přivedla touha dělat něco hmatatelného

Hrnčíř Jan Vítek žije v Myslkovicích u Tábora na jihu Čech. V kouzelném vesnickém domku s travnatým dvorem a velkou hrnčířskou dílnou vznikají stovky kusů...  celý článek

Automobilový průmysl prochází revolucí, v Česku má střední sektorové riziko.
Revoluce automobilového průmyslu: v Česku má střední sektorové riziko

Vývoj automobilů s automatickým řízením, mohutné investice do snížení emisí, doznívání aféry „Dieselgate“ či rozvoj alternativních paliv. To všechno se v...  celý článek

Další z rubriky

První Karlova rada: Nový vůz mě nenechá ve štychu
První Karlova rada: Nový vůz mě nenechá ve štychu

Vůně nového auta je neopakovatelný zážitek, na tom se asi shodneme všichni. Pokud můžeme, doporučujeme právě vůz nový, protože výběr je v tu chvíli nejširší,...  celý článek

Vyhněte se rizikům při pořizování ojetého vozu.
Vyhněte se rizikům při pořizování ojetého vozu

Na trhu ojetých vozů existuje nepřeberné množství ojetin, ze kterých si můžete vybrat. Než se vydáte pro svůj vůz, doporučujeme projít si základní desatero....  celý článek

Autonehoda nebo porucha v zahraničí. Co dělat?
Autonehoda nebo porucha v zahraničí. Co dělat?

Dovolená klepe na dveře a mnoho řidičů se tradičně chystá vyrazit autem, ať už k moři nebo na hory. Co dělat, když vás za hranicemi potká porucha nebo nehoda?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.