Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Traktor musí čím dál častěji plnit úlohu přepravního prostředku, zároveň má však své původní činnosti vykonávat tak, aby netrpěla půda.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu | foto: Koltico s. r. o.

Při silniční přepravě je u zemědělských pneumatik potřebný vyšší tlak huštění (> 1,6 barů), aby se minimalizovalo opotřebení a zvýšila se stabilita při brzdění. Ani při zvýšeném tlaku huštění nejsou ovšem zemědělské pneumatiky vhodné pro silniční dopravu, protože se při kontaktu s vozovkou významně opotřebovává jejich dezén. Pro nižší míru opotřebení je třeba větší množství dezénových bloků, jako nap u průmyslových pneumatik.

Vysoká škola v Kielu provedla průzkum v měření pneumatik. Celkem provedli čtyři měření v měsíčních intervalech, přičemž jednotlivá místa měření byla předem stanovena a barevně označena tak, aby digitální hloubkoměr hodnotil vždy totéž místo. První měření se provádělo před počátkem pokusu na nepoužitých pneumatikách a stalo se zároveň základem pro výpočet užitečné hloubky drážek. Užitečná hloubka drážek sloužila při porovnání jednotlivých výsledků měření jako referenční hodnota pro výpočet očekávané (maximální) životnosti pneumatiky. Nejvyšší možné životnosti sady pneumatik je možné docílit kombinací obutí na přední a zadní nápravě. Zatímco zemědělské pneumatiky vykazují teoreticky životnost 2 864 provozních hodin, životnost průmyslových pneumatik se pohybuje okolo 8 876 provozních hodin a užších průmyslových pneumatik jednoznačných vítězů této kategorie, 9 410 provozních hodin.

„Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v...

„Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v množství 30 - 40 % za 1 000 provozních hodin. U průmyslových pneumatik byl úbytek dezénu naopak v množství 10 - 13 % za 1 000 provozních hodin.“

Výzkum měl možnost ukázat, že mezi různými pneumatikami existují ve zkoumaných parametrech významné rozdíly. Během doby čtyř měsíců, kdy pokus probíhal, se prokázaly jednoznačné tendence ohledně opotřebení pneumatik, spotřeby paliva, hlučnosti a kvalitativního hodnocení řidičů.  

Při poměru jízdy z 31 % na silnici a z 69 % na poli vyplynuly následující skutečnosti: Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v množství 30 - 40 % za 1 000 provozních hodin. U průmyslových pneumatik byl úbytek dezénu naopak v množství 10 - 13 % za 1 000 provozních hodin. 

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Zásadním faktorem pro spotřebu paliva je poměr jízdy na silnici a poli. Rozdělením obou typů povrchů při rychlosti 15 km/h vychází poměr 2:1. Při provozování téže činnosti činí spotřeba traktoru se zemědělským obutím v průměru 22 l za hodinu, tedy zhruba o tři litry více než spotřeba traktoru s pneumatikami průmyslovými.

Samozřejmě vše závisí na tom, jakou činnost traktor vykonává. 

Kompletní nabídku pneumatik naleznete na internetové adrese www.koltico.cz

 Zdroj: Nokian Tyres, Prof. Dr. Yves Reckleben und M. Sc. Niels Schäfer, Vysoká odborná škola Kiel – obor zemědělství, a Dr. Michael Weissbach, Grasdorf Wennekamp.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.