Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Traktor musí čím dál častěji plnit úlohu přepravního prostředku, zároveň má však své původní činnosti vykonávat tak, aby netrpěla půda.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu | foto: Koltico s. r. o.

Při silniční přepravě je u zemědělských pneumatik potřebný vyšší tlak huštění (> 1,6 barů), aby se minimalizovalo opotřebení a zvýšila se stabilita při brzdění. Ani při zvýšeném tlaku huštění nejsou ovšem zemědělské pneumatiky vhodné pro silniční dopravu, protože se při kontaktu s vozovkou významně opotřebovává jejich dezén. Pro nižší míru opotřebení je třeba větší množství dezénových bloků, jako nap u průmyslových pneumatik.

Vysoká škola v Kielu provedla průzkum v měření pneumatik. Celkem provedli čtyři měření v měsíčních intervalech, přičemž jednotlivá místa měření byla předem stanovena a barevně označena tak, aby digitální hloubkoměr hodnotil vždy totéž místo. První měření se provádělo před počátkem pokusu na nepoužitých pneumatikách a stalo se zároveň základem pro výpočet užitečné hloubky drážek. Užitečná hloubka drážek sloužila při porovnání jednotlivých výsledků měření jako referenční hodnota pro výpočet očekávané (maximální) životnosti pneumatiky. Nejvyšší možné životnosti sady pneumatik je možné docílit kombinací obutí na přední a zadní nápravě. Zatímco zemědělské pneumatiky vykazují teoreticky životnost 2 864 provozních hodin, životnost průmyslových pneumatik se pohybuje okolo 8 876 provozních hodin a užších průmyslových pneumatik jednoznačných vítězů této kategorie, 9 410 provozních hodin.

„Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v...

„Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v množství 30 - 40 % za 1 000 provozních hodin. U průmyslových pneumatik byl úbytek dezénu naopak v množství 10 - 13 % za 1 000 provozních hodin.“

Výzkum měl možnost ukázat, že mezi různými pneumatikami existují ve zkoumaných parametrech významné rozdíly. Během doby čtyř měsíců, kdy pokus probíhal, se prokázaly jednoznačné tendence ohledně opotřebení pneumatik, spotřeby paliva, hlučnosti a kvalitativního hodnocení řidičů.  

Při poměru jízdy z 31 % na silnici a z 69 % na poli vyplynuly následující skutečnosti: Měření opotřebení pneumatik ukázalo u zemědělských pneumatik úbytek dezénu v množství 30 - 40 % za 1 000 provozních hodin. U průmyslových pneumatik byl úbytek dezénu naopak v množství 10 - 13 % za 1 000 provozních hodin. 

Výběr pneumatik – větší efektivita v silničním provozu

Zásadním faktorem pro spotřebu paliva je poměr jízdy na silnici a poli. Rozdělením obou typů povrchů při rychlosti 15 km/h vychází poměr 2:1. Při provozování téže činnosti činí spotřeba traktoru se zemědělským obutím v průměru 22 l za hodinu, tedy zhruba o tři litry více než spotřeba traktoru s pneumatikami průmyslovými.

Samozřejmě vše závisí na tom, jakou činnost traktor vykonává. 

Kompletní nabídku pneumatik naleznete na internetové adrese www.koltico.cz

 Zdroj: Nokian Tyres, Prof. Dr. Yves Reckleben und M. Sc. Niels Schäfer, Vysoká odborná škola Kiel – obor zemědělství, a Dr. Michael Weissbach, Grasdorf Wennekamp.

Autor:

Nejčtenější

Talent a design si hýčkám pod svou střechou, říká majitel české módní značky.
Talent a design si hýčkám pod svou střechou, říká majitel české módní značky

Majitel české módní značky Pietro Filipi si pro tvorbu svých kolekcí vybírá v rámci odvětví designu experty a profesionály na slovo vzaté. A to, že je na to...  celý článek

Pivo s charakterem pro muže s charakterem.
Pivo s charakterem pro muže s charakterem

Před dvěma roky si výrobní tým pivovaru Krušovice a jeho sládek Michal Havrda dali slib, že uvaří za studena chmelený ležák. Svůj slib splnili, a tak vznikl...  celý článek

Jak bezpečně odstranit klíště?
Jak bezpečně odstranit klíště?

Také se před procházkou v lese celí nastříkáte repelentem, zastrčíte si kalhoty do vysokých bot, a stejně na sobě najdete klíště? Neztrácejte hlavu. Máme pro...  celý článek

Automobilová budoucnost vzniká v Praze.
Automobilová budoucnost vzniká v Praze

Česko je automobilová velmoc nejen z hlediska výroby aut a komponent. Vyvíjejí se zde a testují i nejmodernější asistenční systémy, díky kterým jsou auta...  celý článek

Lino: podlaha, která uspokojí nároky celé vaší rodiny.
Lino. podlaha, která uspokojí nároky celé vaší rodiny

Dětské hry, vaši čtyřnozí mazlíčci, každodenní ruch v kuchyni, setkávání se s přáteli. Rodina je živý organismus a to s sebou nese i zvýšené nároky na podlahu,...  celý článek

Další z rubriky

Nákladní vozy nové nebo ojeté.
Nákladní vozy nové nebo ojeté

Když potřebujete nákladní vůz, čeká vás těžká volba – nový nebo ojetý? Jako podnikatel si umíte dobře spočítat, kolik co stojí a vždy pečlivě zvažujete kolik...  celý článek

Zastavte zloděje automobilů. Pomůže vám zabezpečovací systém
Zastavte zloděje automobilů. Pomůže vám zabezpečovací systém

Už vám někdy ukradli auto? Zabezpečili jste svůj automobil alarmy, imobilizéry a dalšími pastičkami, ale zloději je stejně překonali? Pamatujete si ten pocit...  celý článek

Zákaz stáčení tachometrů, který připravuje Ministerstvo dopravy, pomůže zejména...
Urychlený zákaz stáčení tachometrů chtějí zejména obchodníci s ojetinami

Připravovanou novelu zákona, která by měla trestat manipulaci s tachometry u ojetin, vítají zejména velcí prodejci. Jen AAA AUTO musí do kontroly vozů...  celý článek

Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek
Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek

Přihlaste se na eMimino.cz a zeptejte se zkušenějších maminek na cokoliv, co vás zajímá.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.