Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vítězit v podnikání je těžké, změnit myšlení je těžší

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Dělat business jinak se může zdát nemožné. Co třeba mít supermarket bez budovy? Co takhle prodávat super-čerstvé zboží? A dodávat ho přímo až do vaší kuchyně? S technologiemi dneška to není problém. Podívejme se například na Just in Time v Retailu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vítězit v podnikání je těžké, změnit myšlení je těžší. | foto: Sabris CZ s.r.o.

Nedávno jsme na těchto stránkách psali, že „Zpracování velkých objemů dat v reálném čase je nečekaným zdrojem konkurenční výhody pro toho, kdo dokáže vidět svůj business novýma očima.“ Stále je na místě otázka: „Co vlastně znamená dívat se jinak?“

Existují příklady z vyspělých zemí, kde v různých odvětvích dochází k revolucím postavených na netradičním podnikatelském myšlení. Obvykle to bývá ve spojení s technologiemi, vždy však s neotřelým přístupem k podnikání, který dosud nikdo nebral vážně.

Jak funguje Just in Time v Retailu?

Takovým přístupem, který kombinuje obojí, je například „Just in Time v Retailu“. Ve společnosti Kolonial.cz, která je letos novinkou českého internetového trhu, je toto ústředním motem. A jak to v praxi funguje? Kolonial.cz si buduje unikátní dodavatelské řetězce, přes které svým zákazníkům dodává super-čerstvé potraviny jako součást běžného rodinného nákupu. Super-čerstvé znamená, že takové zboží nemá Kolonial.cz vůbec na skladě. A to ani ve chvíli, kdy si je u nich na internetu objednáte. Kolonial.cz nechce skladovat a vyprodávat, ale okamžitě koupit od zdroje a dodat až k zákazníkovi. Jakmile si zákazník vybere skladbu svého nákupního koše na internetu, rozbíhá se závod s časem.

Systém SAP roztřídí a rozešle konkrétní požadavky na trvanlivé, mražené, chlazené a čerstvé zboží tak, aby se všechny položky sešly v jednom čase na jednom místě tak, aby žádné čerstvé zboží nikde zbytečně nestálo a nečekalo. Všechno zboží se v jednu chvíli dostane do dodávky, která ho v optimálních podmínkách, ať už chlazené, mražené či čerstvé, přiveze rovnou až k vám.

Stejně jak hbitě putuje zboží, musí ještě hbitěji putovat data. Dodavatelé je musí mít rychle a bez chyby. A tak třeba zrovna vaše zelenina a ovoce „ví“, že je vaše a kam ji povezou, už když ji dodavatel vychystává.

Kolonial.cz na SAP Business Suite on HANA - agilní řešení od Sabris - Just in Time v Retailu

Že to není revoluce? Nedejte se mýlit. Ještě před dvěma lety platilo, že obchod s potravinami je budova, kam si lidé chodí vybírat zboží v regálech. A pro dosažení úspěchu bylo nezbytné mít co nejvíce takových budov ve správných lokalitách. Každý z nás tušil, že skutečně čerstvé se pravděpodobně v supermarketu koupit nedá a pro tento účel nám sloužily tzv. farmářské trhy.

SAP Business Suite on HANA pomáhá vítězit v podnikání

Kouzlo myšlenky Koloniálu.cz není v tom, že boří mýtus, že nejde prodávat potraviny na internetu. Kouzlem je, že to nejčerstvější, co na trhu je, můžete doslova koupit na prahu svého domova. Taková myšlenka podpořená vhodnými technologiemi, jako je v tomto případě SAP Business Suite on HANA, převedená do praktické realizace díky spolupráci s partnerem, jakým je Sabris, může obrátit naruby léta zažitou představu o tom, co znamená „jít udělat velký rodinný nákup“.

Autor:

Tvarohovo-krupicový dort
Tvarohovo-krupicový dort

Potěšte rodinu rychlou dobrotou

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.