Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je váš vůz skutečně v pořádku? Prověří to válcová zkušebna automobilů

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Podle statistik z technických kontrol, servisů i válcových zkušeben vyplývá, že téměř třetina vozů, která brázdí české silnice, jezdí se skrytou vadou. Ta může přitom později znamenat mnohdy i desetitisícové výdaje.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Víte jistě, že je váš vůz skutečně v pořádku? Jistotu vám dá válcová zkušebna automobilů | foto:  1st M+H

Ze skušensoti servisů vyplývá, že velké množství turbodieselových vozů koncernu Volkswagen group (Škoda, VW, Seat, Audi ) a nejen těch - hlavně jejich verze 1,9 TDI a 2.0 TDI, jezdí s často nefunkční regulací turba.To má za následek nejen velké namáhání turba, které při nevčasném odstranění závady může skončit až jeho úplnou destrukcí. Škoda se pak v takovém případě může vyšplhat až na 50 tisíc korun, u některých vozů i více. Poškození turba za jízdy sebou nese navíc velké riziko havárie a újmy na zdraví, když závada nastane například během předjíždění.

Víte jistě, že je váš vůz skutečně v pořádku? Jistotu vám dá válcová zkušebna automobilů

Také spousta ojetých vozů je již se skrytou závadou zakoupena a tudíž nový majitel ani nemá šanci zaznamenat, že vozidlo změnilo jízdní vlastnosti a že už dávno nemá takový výkon, jaký udává výrobce. Obdobná nevědomost nastává u upravených vozů tzv. chiptuningem. Mnoho firem nabízí tuto službu – tedy zvýšení výkonu automobilů bez možnosti prověření na válcové zkušebně...

Víte jistě, že je váš vůz skutečně v pořádku? Jistotu vám dá válcová zkušebna automobilů

To samotné ještě nic neznamená, ale ze zkušeností plzeňské firmy M+H vyplývá, že téměř polovina vozů, které byly upraveny u pokoutných „firem“ , vykazuje nepřiměřené hodnoty úpravy nebo nebyly upraveny vůbec, totiž že se poskytovatel takové služby dopustil podvodu a sází na tzv. placebo efekt úpravy, během které se snaží prodejce zákazníkovi vnuknout myšlenku jiných vlastností vozů a zákazník ji ve výkonu chce najít.

Víte jistě, že je váš vůz skutečně v pořádku? Jistotu vám dá válcová zkušebna...

Ale jak uvedené problematiky vyřešit? Naprosto ideálním a nekompromisním řešením je prověřit vůz na kvalitní tzv. statické válcové zkušebně výkonu, kterou má v Plzeňském kraji jako jedna z mála firma M+H (sídlí kousek od OC Olympia). „Za poslední půl rok, jsme u nás během cca 300 měření, diagnostiky během měření a prověřování stavu vozů odhalili téměř 100 vozů, které vykazovaly některou ze závad, která se neslučovala s kvalitním průběhem palivového procesu,“ říká jednatel firmy M+H Michal Roud. Takové vozy mají v dnešní době problém projít i emisní zkouškou na STK, díky novým striktním pravidlům.

Víte jistě, že je váš vůz skutečně v pořádku? Jistotu vám dá válcová zkušebna...

„Naše firma vlastní statickou válcovou zkušebnu s možností měření výkonu až do cca 400 kw. Měřením zjistíme naprosto přesné hodnoty výkonu a kroutícího momentu. Daleko důležitější je ale vlastní průběh těchto veličin v celém rozsahu provozních otáček automobilu znázorněný na velice přehledném grafu, který si i náš zákazník odnese jako součást protokolu o měření. Měření zjistí i velice nepatrné odchylky ve spalovacím procesu, což se při běžné diagnostice nemá šanci zaznamenat. Na základě naměřených hodnot během měření a průběhu grafu jsme schopni pak vůz buď přímo opravit nebo nasměrovat zákazníka na další nutný servis. Za posledních 6 měsíců jsme minimálně u 60 vozů ušetřili zákazníkům nemalé následné výdaje, které by vznikly právě na základě nefunkční regulace turba či jiných závad. Bohužel u dalších cca 40 vozů jsme odhalili buď podvodný chiptuning (tzn. úpravce si nechal zaplatit za úpravu řídící jednotky, tu ale neprovedl) nebo nepřiměřený chiptuning, kdy neodborný úpravce provedl takový styl úpravy, po kterém by vůz při delším používání musel nutně dostát úhoně,“ dodává Roud.

Víte jistě, že je váš vůz skutečně v pořádku? Jistotu vám dá válcová zkušebna automobilů

Jako jediná v regionu může firma M+H poskytnout profesionální a komplexní služby v oblasti chiptuningu, válcové zkušebny výkonu spolu s diagnostikou, prověřování již upraveného SW automobilu a mnohé další služby a doplňky spojené s elektronickou výbavou automobilu. Za tímto účelem loni v červnu slavnostně otevřela největší showroom ve svém oboru kousek od nákupního centra Olympia v Plzni na ploše bezmála 750 metrů čtverečních spolu se servisem. V rámci 20 letého výročí nabízí spoustu výhodných akcí, a jednou z nich je např. právě zvýhodněná cena na komplexní prověření výkonu a funkčnosti motoru spojené s diagnostikou, a to za neuvěřitelných 990 korun. V případě chiptuningové úpravy je v ceně i dvojnásobné měření (před úpravou a po úpravě). Více informací naleznete na stránkách www.mh.cz.

Proč válcová zkušebna výkonu (ve spolupráci s diagnostikou):

  • Dokonale se prověří stav vozu, který si chcete koupit, nebo jste si právě pořídili
  • U chipovaných vozů se prověří způsob a kvalita úpravy
  • Konkrétní podklady pro reklamační řízení vozu, který je v záruce (nejde jen o pocit)
  • Na základě výsledku diagnostiky a měření můžete podniknout preventivní opatření, které ušetří obrovské náklady vzniklé následnou škodou (např. při vadné regulaci turba)
  • Prověření, že i po letech má Váš vůz správné parametry a nic nebrání spokojené jízdě
  • Pro perfektní porovnání před úpravou a po úprav+ě v případě optimalizace SW/chiptuningu
  • Pro sportovní účely a přestavbové vozy

Autor:

Nuda, nebo zápřah?
Nuda, nebo zápřah?

Kolik kroužků má mít vaše dítě?

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.