Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Věrnostní programy: s iBOD kartou už nakupuje přes milion zákazníků

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Češi na nákupech neváhají použít karty programů zákaznických výhod, které jim nabízejí možnost získat „něco navíc“. Přes milion zákazníků se už zapojilo do programu iBOD. Jejich hlavní motivací je právě fakt, že za své nákupy získají i další benefity. Věrnostní programy jsou u nás velmi oblíbené.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Věrnostní programy: S iBOD kartou už nakupuje přes milion zákazníků | foto: IBOD, a.s.

Počet žen a mužů je zastoupen v poměru 3:2 a iBOD začíná vyvracet zažité představy, že muži neradi nakupují. Právě pánové ve věku mezi 20 a 40 lety patří v rámci programu mezi nejaktivnější a nejčastěji také využívají nabízené výhody. Lákají je nové bonusy spojené se zážitky a emocemi, které nabízí portál veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

Za 18 měsíců milion klientů

iBODU se za rok a půl podařilo přesvědčit milion Čechů, že se jim nakupování s programem zákaznických výhod vyplatí. „Od října 2013, kdy byl projekt spuštěn, lidé za své nákupy nasbírali přes 1,7 miliardy ibodů, jejichž hodnota se blíží částce 380 miliónů Kč,“ vysvětluje Luděk Šmíd, ředitel programu iBOD.

Systém je jednoduchý. Při placení za nákup u partnerů programu předložíte kartu, na kterou se připíší takzvané ibody. Ty je pak možné vyměnit za zboží či služby v katalogu odměn, případně je sponzorsky věnovat na některý z bohulibých projektů prostřednictvím portálu Todokazeme.cz.

Todokazeme.cz

Kdo využívá věrnostní programy?

Právě zmiňovaná přidaná hodnota dělá nakupování atraktivnější také pro mnohé muže, kteří jsou od přírody hraví a nakupují cíleně. Muži využívají kartu zákaznických výhod hlavně při nákupech elektroniky, při tankování pohonných hmot nebo pořizují-li sportovní potřeby. „Můžeme potvrdit, že počet zákazníků OMV, kteří současně využívají iBOD kartu a z ní vyplývající výhody, neustále roste. Převažují muži,“ uvádí Lucie Mašínová, marketingová manažerka OMV v ČR.

Naproti tomu u žen, podle informací iBODU, převládá při rozhodování o vstupu do věrnostního programu spíše praktický důvod - získat „něco navíc“. Obecně platí, že Češi jsou konzervativní, spořiví a na zajímavé výhody, které věrnostní programy nabízejí, slyší. To potvrzují i partneři programu. „Téměř tři čtvrtiny našich klientů, kteří se zapojili do tohoto programu, jsou s námi již více než deset let. Zároveň se jedná o lidi, kteří využívají širší spektrum našich služeb v porovnání s klienty, kteří ibody nesbírají,“ řekl Josef Havelka, ředitel Komunikačního hubu České spořitelny. iBOD karta se nejvíce využívá v Praze a Moravskoslezském kraji, následuje kraj Středočeský.

Jaké bonusy jsou IN?

Z katalogu odměn si klienti iBODU již vybrali dárky za 50 milionů Kč. Mezi nejoblíbenější položky přitom patří elektronika, knihy, finanční služby a nově si popularitu získávají také sponzorské příspěvky, které umožňují stát se členem týmu oblíbeného sportovce. „Trendem v oblasti bonusů se začínají stávat odměny spojené se zážitky a emocemi, např. sponzoring nejmladšího dakarského pilota kamionu Martina Macíka nebo badmintonisty Petra Koukala. A prostřednictvím ibodů je možné přispět také na charitativní projekty. Aktuálně je možné podpořit nadační fond Muži proti rakovině a další budou postupně přibývat,“ vysvětluje Luděk Šmíd.

Kam pro ibody?

Spektrum partnerů, u nichž mohou lidé za své nákupy získávat ibody, se průběžně rozrůstá a zasahuje všechny sféry běžného života. V současné chvíli je partnerů přes 50. Lidé mohou iBOD kartu využít při praktických nákupech v obchodech s elektronikou, u čerpacích stanic, kurýrních služeb nebo při aktivitách spojených s cestováním, volným časem a relaxací, např. při zajišťování ubytování, předplatném časopisů, nákupu knížek nebo vstupenek na kulturní akce atd. Během května probíhá také soutěž o tablety Windows AllView a rekonstrukci vybraných prostor v hodnotě čtvrt milionu Kč, konkrétní podmínky najdete na www.ibod.cz

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.