Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Každý vjezd do výmolu nebo náraz pneumatiky se podepisuje na stavu nápravy vašeho auta. Podle statistik nemá až sedm z deseti aut v pořádku geometrii, její testování přitom nezabere moc času ani peněz. Kdy je ideální koupit nové pneumatiky a na co si dát pozor při jejich výběru v e-shopu?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu | foto: K & K PNEU s.r.o.

Motoristé často neberou testování náprav na geometrii příliš vážně. Špatné seřízení kol má však zásadní vliv na jízdní vlastnosti, především stabilitu auta na vozovce. Kromě toho souvisí také s rychlým opotřebením pneumatik a nepravidelně ojetým dezénem. Potom je nutné sáhnout hlouběji do peněženky a sjeté pneumatiky vyměnit za nové v daleko kratším čase a po najetí méně kilometrů, než jsme původně očekávali. V neposlední řadě souvisí špatná geometrie s vyšší spotřebou pohonných hmot.

Nárazy způsobují větší škody, než si myslíte

K vychýlení geometrie z původně nastaveného odklonu a sbíhavosti kol dochází nejčastěji při najetí do děr ve vozovce, tzv. výtluků nebo nárazem na překážku, nejčastěji při parkování u obrubníku. Pokud hledáte správné místo, kde si nechat zkontrolovat geometrii odborníky s bohatými zkušenostmi, obraťte se na společnost K&K PNEU, která má servisy v Šenově a Ostravě. Kromě toho provozuje portál rajpneu.cz, přes který si můžete zakoupit pneumatiky v e-shopu z pohodlí domova.

„Fungujeme přibližně 22 let a máme tisíce zákazníků, musíme tedy myslet na rozšiřování a zkvalitňování služeb. Proto jsme zvolili geometrii značky Hunter, kterou používají renomovaní výrobci automobilů kvůli její přesnosti a rychlosti měření,“ říká jednatel společnosti K&K PNEU Miroslav Karas, který se osobně věnuje kolům a pneumatikám přes dvacet let.

Kontrolu geometrie je vhodné provést, jakmile má řidič pocit, že například náraz do obrubníku byl opravdu silný, a mohlo tedy dojít k vychýlení kol. Na ročním období kontroly tedy příliš nezáleží. Jistotu, že nastal problém, získáte především podle nerovnoměrného ojetí běhounu pneumatiky.

Špičková přesnost a kvalita za pohodovou cenu

Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu

V provozovnách K&K PNEU měří geometrii nejen u osobních aut, ale také u vozidel SUV, 4x4 a dodávkových automobilů, včetně dvojmontáže kol.

„Cenu za kontrolu geometrie nijak nehrotíme. Vychází na 250 korun. Řidič obdrží barevný protokol o výsledku měření, včetně posouzení, zda geometrie vyhovuje. Na protokolu je zároveň informace o hloubce dezénu pneumatik. Pro naše zákazníky máme navíc poloviční cenu, což je 125 korun a to v případě, že si koupí sadu čtyř pneu,“ vysvětluje jednatel Miroslav Karas.

Na vyvažování kol si do servisů K&K PNEU v Ostravě a Šenově pořídili také speciální stroje. Unikátní vyvažovačky dokáží na rozdíl od těch klasických simulovat povrch vozovky a přesně tak rozpoznají, jestli je vada ve vyvážení, nebo v pneumatice. Proto se využívají také při sporných reklamacích pneumatik, kdy usnadňují posouzení uznatelnosti. Díky tomu se vše vyřeší v daleko kratším čase.

Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu
Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu
Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu
Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu

Kdy začít shánět letní pneumatiky

Spousta řidičů se letos chystá nakoupit nové pneumatiky pro nadcházející sezónu. V této souvislosti se objevily informace o chystaném navýšení cen. Miroslav Karas tyto spekulace vysvětluje pohybem cen kvůli silné či slabé koruně: „Letos na jaře ale neočekávám nijak drastické nárůsty v porovnání s rokem 2015, ba naopak. Výrobci průměrné ceny snížili.“

Důležité je především načasování doby nákupu. Zkušení motoristé už vědí, že ideální dobou pro nákup letních pneu je druhá polovina února. Sortiment obutí je bohatý a u prodejců lze narazit i na slevové akce. S postupným oteplováním ale nastávají ve skladech výrazné pohyby, takže se může stát, že některé typy pneumatik se rychle vyprodají a další doplnění skladu je pak za vyšší ceny. „Od 1. dubna, kdy začíná jarní sezóna, už motoristé nemohou počítat s žádnými slevami, spíše s mírným nárůstem cen. Proto radím neodkládat nákup letního obutí na konec března nebo do okamžiku, kdy denní teploty šplhají na 15 více stupňů,“ upozorňuje Karas.

Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu
Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu

Není e-shop jako e-shop

Kvalitní pneumatiky se dají sehnat také přes internet, pro jejich nákup ale platí několik základních zásad. Seriózní internetový obchod by měl splňovat hned několik kritérií. Především musí pravdivě informovat zákazníka o stavu skladu a ceně pneumatik. „Bohužel máme ověřeno, že až polovina všech e-shopů v ČR neinformuje zákazníka podle skutečnosti, což kazí renomé celé naší branži. Tvrdí například, že poptávané pneumatiky mají skladem, ačkoli tomu tak není. Zákazník tedy počítá s dodací lhůtou do 24 hodin, v mnoha případech však čeká až několik dnů, v nejhorším případě za uvedené ceny ani prodejce pneu nezajistí,“ říká jednatel K&K PNEU.

Další nekalostí je, že většina firem neuvádí koncovou cenu včetně dopravy a v samém závěru si naúčtuje za každou pneu sto i více korun, přestože pneumatiky putují v balíku po dvou i více kusech. Jak si tedy vybrat správný e-shop a nenapálit se? Reference o dobrých internetových obchodech kolují hlavně mezi samotnými zákazníky. V dnešní době mají především podobu diskusí na webových portálech a otevřených fórech, kde si lidé předávají informace sami mezi sebou. Tyto recenze pak vytvářejí obraz o solidnosti daného e-shopu. Miroslav Karas ale upozorňuje, že to není pravidlo: „Dobrému e-shopu může někdy hodně uškodit nekalá konkurence. Z pohledu zákazníka je rovněž dobré si ověřit, jestli za e-shopem stojí kamenný obchod. Právě ten totiž představuje určitou záruku kvality a svědčí o tom, že firma tu není pouze dočasně.“

E-shop rajpneu.cz provozuje společnost K&K PNEU, která má za sebou dvaadvacet let úspěšného fungování a kamenné pobočky v Ostravě a Šenově. Při objednávce pneumatik na tomto portálu máte jistotu, že vás nepřekvapí cena ani dodací lhůta, která je do 24 hodin. Kvalitu zboží navíc zastřešuje čtyřletá záruka.

Věnujte pozornost správné geometrii kol, šetří pneumatiky i spotřebu
Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.