Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valeo vyvíjí systémy pro inteligentní automobily

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Na design, výrobu, vývoj a prodej komponentů pro automobilový průmysl se zaměřuje firma Valeo Autoklimatizace k. s. se sídlem v Rakovníku. Stejně jako Valeo Žebrák a Valeo Humpolec tvoří Valeo Autoklimatizace součást nadnárodního koncernu Valeo.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Valeo testuje vozidla na vlastním testovacím okruhu | foto: VALEO AUTOKLIMATIZACE k.s.

V Rakovníku se soustředí výroba ovládacích panelů a klimatizačních jednotek, které sestavují výrobní operátoři z více než 120 komponentů. Část pracoviště patří vlastní výrobě plastových dílů na 20 vstřikovacích lisech. Od roku 2002 tvoří součást závodu i technické a vývojové R&D centrum (Research & Development) v Praze Hloubětíně.

Vývoj a dobré jméno firmy

Firma Valeo Autoklimatizace k. s. v Rakovníku vznikla přeměnou společnosti Klimatizační Systémy Automobilů k. s. V roce 2013 společnost Valeo Autoklimatizace k. s. získala 2. místo v prestižní celonárodní soutěži Zaměstnavatel roku v kategorii Středočeského kraje do 5 000 zaměstnanců a v roce 2014 ve stejné kategorii zvítězila. Název nadnárodní značky Valeo pochází z latinského "Mám se dobře“ a používá se od roku 1980, kdy došlo ke sjednocení značek a zaměstnanců firmy v Evropě i Brazílii. Další informace o společnosti naleznete na www.valeorakovnik.cz a www.valeo.com.

Technické a vývojové centrum

V prostorách R&D centra se nachází oddělení konstrukce pro klimatizační jednotky a ovládací panely, oddělení numerických výpočtů a prototypové dílny. Součástí centra je rovněž laboratoř, kde mj. probíhá optické měření. Životnost a další validační kritéria, směrodatná pro vývojové a sériové produkty, se testují na speciálním zařízení.

Vývojové práce na projektech se realizují ve spolupráci s pobočkami v Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Švédsku a USA.

Automatické řídící systémy

V prvním čtvrtletí roku 2013 zahájila ve vývojovém centru Praha činnost nová, rychle rostoucí produktová řada CDV - automatické systémy řízení. Tato divize navazuje na výrobu ve Wemdingu a činnost vývojových center v německém Bietigheimu a dalších pracovištích např. v Irsku, Egyptě, Japonsku, Číně a USA. Nové automatické řídící systémy pracují na bázi ultrazvukových, radarových, kamerových a laserových senzorů, což v praxi znamená, že se řidiči mohou těšit např. na automatické parkování bez asistence řidiče (park4U), varování na zezadu se blížící vozidlo při přejíždění mezi jízdními pruhy nebo automatické udržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly jedoucími v koloně. Popojíždění v koloně se pro vás ze stresujícího zážitku promění v čas příjemně strávený rozhovorem se spolucestujícími nebo čtením novin.

Větší bezpečnost za volantem inteligentního auta

V posledních letech sledujeme, jak se bezpečnost automobilů výrazně zvyšuje. Doposud bylo tohoto pokroku dosahováno převážně pomocí prvků pasivní bezpečnosti, např. bezpečnostními pásy, airbagy, konstrukcí deformačních zón v karoserii, atd. Není však lepší se kolizi úplně vyhnout než pouze minimalizovat její následky? Právě tuto filozofii aplikují asistenční systémy pro aktivní bezpečnost. Jedním z nich je i systém nouzového brzdění (AEB), který sleduje dění před vozidlem, a v případě hrozící kolize varuje řidiče či dokonce sám zabrzdí. Dle organizace Euro NCAP masové zavedení AEB systémů může vést k redukci nehodovosti až o 27 % a tím zachránit bezmála 8 000 lidských životů ročně.

CDV nabízí kompletní vývojový proces, který začíná u analýzy zákaznických požadavků a zahrnuje vše od návrhu systému (SW, HW, MeD) přes implementaci až po následné testování vozidla na vlastním testovacím okruhu. Zárukou je spolehlivá práce zaměstnanců firmy Valeo, díky nimž si v budoucnu řidiči i spolujezdci užijí ještě větší komfort a bezpečnost jízdy.

V divizi CDV nyní pracuje 90 zaměstnanců, přičemž převážná část se zaměřuje právě na oblast software systémů a testování. V souvislosti s rozvojem firmy rozšíří řady pracovníků ještě do konce roku dalších 30 inženýrů a během dvou let se plánuje zvýšení počtu pracovních míst až na 200.

Autor:


Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.