Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Německu má falešné kilometry každá třetí prodaná ojetina

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Velmi častým argumentem pro dovoz ojetiny z Německa bývá tvrzení, že v SRN se auta nestáčejí, protože je to tam trestné. Nyní ale mýtus o nestáčení v Německu padl. Podle místní policie má stočené kilometry každá třetí prodaná ojetina.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V Německu má falešné kilometry každá třetí prodaná ojetina | foto: AAA Auto

Po dvanácti letech od zavedení trestnosti manipulace s tachometrem se německý automobilový klub ADAC rozhodl zjistit, zda zákon opravdu pomohl. Výsledky průzkumu jsou alarmující - škody z podvodů s kilometry ročně dosahují 6 miliard eur. Počet prodaných stočených ojetin není daleko od katastrofálního stavu, jaký známe z České republiky: každé třetí ojeté auto prodané v Německu je stočené.

Stočené kilometry jen v Německu nadělají škodu okolo 6 miliard EUR ročně

„Podle policejních statistik je v Německu takto stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů takto ilegálním způsobem v průměru zvýší hodnotu vozu o 3000 EUR. To znamená, že v samotném Německu se jedná o roční ztrátu ve výši téměř šest miliard EUR. Nejvíce na to doplácejí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta,“ uvádí ADAC. „Stočení trvá obvykle jen několik vteřin, a i když je ze zákona zakázáno, nabízí jej mnoho „poskytovatelů služeb“.

Ceny začínají na zhruba 50 EUR za vůz. Cílem je zvýšit hodnotu ojetého automobilu při prodeji nebo se vyhnout penalizacím v rámci leasingu,“ dodává největší německý autoklub. V Německu je přetáčení zakázáno zákonem od roku 2005. Pachatelům hrozí vysoké pokuty nebo trest odnětí svobody až na 1 rok. Zákon však „stáčecí mafii“ od podvádění řidičů neodradil.

Podle provozního ředitele největšího prodejce ojetých aut v České republice jsou to další argumenty proti dovozu ojetých vozů od našich západních sousedů. „Často nám lidé říkají, že si z obav před manipulacemi s tachometry na tuzemském trhu chtějí raději dovézt auto z Německa. Mají pocit, že když tam je přetáčení trestné, nedochází k němu. Naše zkušenosti však hovoří o opaku a nyní to potvrdil i německý ADAC. Většina „stočenek“ se z Německa exportuje směrem na východ a podle našich odhadů jich je mezi importy do České republiky až devadesát procent,“ uvedl provozní ředitel AAA AUTO International Petr Vaněček.

Jak podvodu zamezit?

Podle AAA AUTO je potřeba vytvořit prostředí, ve kterém nebude možné stočené kilometry utajit. „Jedině pokud samotné stáčení nebude možné nebo nebude možné ho utajit, dokážeme se tohoto nejčastějšího podvodu, který provází zejména mezinárodní obchod s ojetinami, zbavit,“ zdůraznil Vaněček.

Také německý ADAC je přesvědčen, že nejúčinnějším prostředkem proti stáčení je technická bariéra, kterou by měli vytvořit výrobci aut. Ti podle autoklubu proti manipulacím s tachometry nedělají dost a někteří dokonce vůbec nic. Jakékoliv databáze považuje ADAC za neúčinné. „Údaje v nich jsou nespolehlivé - auto mohlo být manipulováno předtím, než ho jakákoliv databáze zachytila. Pokud lidem hrozí zachycení kilometrů v databázi, budou svědomitě manipulovat např. před každou kontrolou. Přístroje k tomu jsou totiž extrémně jednoduše dostupné a např. aplikace v telefonu vás na to před každou kontrolou může upozornit, abyste si dali tachometr „do pořádku“,“ uvádí ADAC.

Studii ADAC v němčině je možno nalézt zde.

Více informací najdete na www.aaaauto.cz.

Nejčtenější

Westray Barcelona - nejnovější trendy v nábytkářství -  dekory dřeva...
Novinky od Oresi: Moderní kuchyně pro život a radost z vaření

Současné kuchyně se stále vyvíjejí, aby nám přinášely víc komfortu a radosti. Oresi je největší prodejce kuchyní na českém trhu a své portfolio pravidelně...  celý článek

Na Hrad kandiduje jediná žena. Ve hře Prezident 21 z žen vede Němcová.
Na Hrad kandiduje jediná žena. Ve hře Prezident 21 z žen vede Němcová

Do občanské hry Prezident 21 byly navrženy desítky žen. Do první padesátky se probojovaly například Eliška Wagnerová, Zuzana Roithová či Lenka Bradáčová....  celý článek

Holčička, nebo chlapeček? Stačí si vybrat! Známe recept...
Holčička, nebo chlapeček? Stačí si vybrat! Známe recept...

Plánujete pořízení miminka? Přejete si mít chlapečka, který bude pokračovatelem rodu, nebo vám tento historicky dochovány model nic neříká a toužíte po...  celý článek

Elektromobil – auto budoucnosti?
Elektromobil – auto budoucnosti?

Počet elektromobilů na českých silnicích každoročně roste, za posledních 5 let více než patnáctinásobně. Jejich prodej navíc Česká republika, ale zdaleka nejen...  celý článek

Vinylová podlaha Thermofix – Teak stříbrný
Podlaha v dětském pokoji musí být teplá a měkká

Hledáte nejlepší podlahu do dětského pokoje pro svou ratolest a nevíte, jaký z materiálů podlahovin zvolit? Chcete, aby vaše dítě nenachladlo od studené země a...  celý článek

Další z rubriky

Nový vůz bez starostí i úspor? S operativním leasingem ANO
Nový vůz bez starostí i úspor? S operativním leasingem ANO

Časy se mění a pohled Čechů na vozy také. Čím dál více z nás vnímá auto jako spotřební věc, kterou nepotřebujeme vlastnit. Mnohem důležitější je spolehlivost a...  celý článek

Druhá Karlova rada: Všechno utáhnu, protože mám na víc!
Druhá Karlova rada: Všechno utáhnu, protože mám na víc

Pomysleli jste na to, že když si kupujete auto, nemusíte se vydat ze všech peněz, ale část nebo dokonce větší část si můžete nechat?   celý článek

Vyhněte se rizikům při pořizování ojetého vozu.
Vyhněte se rizikům při pořizování ojetého vozu

Na trhu ojetých vozů existuje nepřeberné množství ojetin, ze kterých si můžete vybrat. Než se vydáte pro svůj vůz, doporučujeme projít si základní desatero....  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.