Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V každém autě na světě je něco z ARaymondu

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
V roce 1865 v Grenoblu, světové metropoli rukavičkářství, společně patentovali sponku na rukavice mechanik Albert-Pierre Raymond, rytec Hippolyte-Benoît Allègre a zlatník Alexandre Guttin. Tak vznikla společnost ARaymond, která si letos připomíná 150 let své existence.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V každém autě na světě je něco z ARaymondu. | foto: ARaymond / Tomáš Čermák - ředitel společnosti

Původní firma RAYMOND, ALLEGRE & GUTTIN o třech společnících měla v roce 1913 už dvě pobočky se 450 zaměstnanci a bodovala s patentním knoflíkem. V roce 1950 zaměstnával závod v Grenoblu 700 lidí a druhý v Lörrach se z původních 50 rozrostl na 130 zaměstnanců. O 30 let později, v roce 1980, měl ARaymond Group tisíc zaměstnanců. Po 150 letech od založení dává světová síť ARaymond Network práci 5 500 lidem.

150 let historie , inovace , týmového ducha a spolupráce

150 let historie , inovace , týmového ducha a spolupráce

Od rukavice k Fordu

Cesta od sponky na rukavice k dnešnímu výrobnímu programu nebyla jednoduchá. Syn zakladatele, Achille, provedl firmu 1. světovou válkou, kdy se patentní knoflíky stávají součástí vojenského vybavení, a Achille se pouští do výroby roznětek pro náboje a projektily. Muže ve výrobních halách nahrazují ženy a továrnu v Lörrachu zabavují německé úřady.

Také během 2. světové války by firma měla vyrábět válečnou výbavu pro německou armádu, a tak Albert-Victor Raymond zpomaluje výrobu a snižuje produktivitu. S jeho synem Alainem projde společnost od roku 1965 reformou a v roce 1999 nastupuje další Raymond, Antoine. Ten spojí dva evropské lídry v oboru upínacích řešení, skupiny ARaymond a Kamax, ve společnost FACIL & Cie G.V.C., která se v roce 2000 stává exkluzivním dodavatelem všech příchytek pro nový Ford Mondeo.

150 let ve světě, 20 v Jablonci

Zatímco značka ARaymond slaví už půldruhého století, malé jubileum má také její jablonecká filiálka. Před dvaceti lety vznikla bez velkých ambicí. „Mysleli si, že budeme zdrojem levné práce a pomůžeme se vstupem na trh kolem automobilky Škoda. Začínali jsme asi s pěti stroji v patnácti lidech,“ vzpomíná ředitel společnosti ARaymond v Jablonci nad Nisou Tomáš Čermák.

S nevýznamnými zakázkami však z Německa přišly významné znalosti. Jablonečáci v pronajaté hale spoléhali hlavně na sebe, sháněli vlastní zakázky a tím i nezávislost. Po třech letech byl Jablonec zodpovědný za trhy ve východní a střední Evropě. Z pronajaté haly se stěhovali do vlastní a postupem let dvakrát přistavovali. Dnes má areál 90 000 metrů čtverečních, z nichž 20 000 zabírají výrobní plochy. Místní vývojáři a obchodníci jsou často partnery konstruktérů nových vozů.

V každém autě na světě je něco z ARaymondu. Foto:  Tomáš Čermák - ředitel...

ARaymond v Jablonci nad Nisou se stále přirozeně rozvíjí

Přímo k výrobcům aut jdou jen 3 % jablonecké produkce, avšak prostřednictvím dodavatelů větších celků putují téměř do všech automobilek na světě. Přestáli krizi v letech 2008–9 a pokračují dál. 

 „Spousta naší konkurence tlak nevydržela a my přebrali jejich zakázky. Příčina je asi v tom, že podnik se stopadesátiletou tradicí stále vlastní pouze rodina Raymondů. Netlačí na ni akcionáři, kteří potřebují rychle zhodnotit své investice. Rozvíjíme se přirozeně, během krize nás netrápily žádné dluhy, jelikož investujeme uváženě, a proto jsme nemuseli propustit ani jednoho zaměstnance,“ uzavírá Tomáš Čermák.

V každém autě na světě je něco z ARaymondu. Foto:  Tomáš Čermák - ředitel...

 

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.