Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Umíte si vybrat správnou účetní kancelář?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Pojďme se společně podívat na 5 pilířů správné účetní kanceláře, díky kterým si budete moci správně vybrat tu svou.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Umíte si vybrat správnou účetní kancelář? | foto:  Sluto s.r.o.

Co očekává podnikatel od svého účetního? Širokou nabídku služeb, to znamená veškerou činnost od daňového poradenství přes zpracování daní a mezd až po úschovu dokumentů. Dále by mělo být samozřejmostí precizní zpracování, flexibilita, rychlá příprava podkladů pro důležitá rozhodnutí a nakonec pečlivá úschova dokumentů. To je 5 pilířů správné účetní kanceláře.

Má cenu si najmout účetního na daňové poradenství a pak si sám zpracovávat přiznání k dani či agendu kolem DPH? Malé i střední firmě se vyplatí nechat si vyhotovit všechny činnosti, které souvisí s účetnictvím, mzdami a daněmi. Externí firma má požadovaný software pro vedení účetnictví, dělá to denně a vždy je nejlépe informována o všech novinkách ve svém oboru. Kdo to myslí s podnikáním vážně, věnuje se plně svému oboru, kterému rozumí. Proč rozšiřovat firmu o podružné činnosti, například pro kontrolu DPH, když je možné si na to najmout někoho jiného?

Účetní kancelář, která nabízí nejen účetnictví...

Firma SLUTO začínala jako sdružení živnostníků v účetnictví, ale jak své služby rozšiřovala, bylo nutné vytvořit organizaci, která by vše dokonale zvládala. Dnes zajišťuje vedení účetnictví a zpracování mezd online, daňové poradenství a také správu dat. Firemní zásadou je, aby si podnikatelé ušetřili čas i starosti, aby se mohli věnovat naplno svému podnikání i svému osobnímu rozvoji. Díky tomu si SLUTO stanovila své firemní heslo „Nejen účetnictví...“. Znamená to, že je stále možnost rozšiřovat nabídku služeb, když to podnikatelé potřebují.

Chcete založit novou společnost, prodat již hotovou společnost neboli ready made s.r.o., nebo se registrovat u správce daně se specifickým oborem podnikání? Jste např. firma, která bude prodávat elektřinu nebo plyn? SLUTO zařídí registrace na Energetickém regulačním úřadu a vydání potřebných povolení. To pro ni znamená heslo „Nejen účetnictví...“.

Umíte si vybrat správnou účetní kancelář?

Precizní zpracování

Nikdo nechce, aby finanční úřad našel ve vašem přiznání plno chyb, ale děje se to, když účetnictví nevedou profesionálové. Právě precizní zpracování je dalším pilířem správné účetní kanceláře. Neznamená to jen pečlivé vyplnění příslušných kolonek v počítačovém programu vedení účetnictví, ale hledání všech výhod, které poskytuje stát. Jakmile firma rozšiřuje svou činnost a využívá všech možností podnikatelského prostředí, tak znalost slev i daňových úlev a znalost agendy DPH je pro ni velmi důležitá. Umožňuje jí to ušetřit spoustu peněz, které může znovu investovat.

Představte si, jak se změnila za posledních několik let agenda daně z přidané hodnoty. Pokud se pouštíte do obchodů v rámci Evropské unie, musíte mít dobré znalosti DPH jednotlivých zemí i výhod, které přeshraniční obchodování přináší. Jinak můžete zaplatit zbytečné peníze nebo si vytvořit dluh u Celní správy, o kterém ani nebudete vědět. Správné vedení účetnictví, které si poradí s DPH, pak pro vás musí být požehnáním. A to je to precizní zpracování.

Flexibilita

Teprve začínáte, nejste znalec počítačových programů a rád byste všechny podklady přinesl účetnímu přímo do jeho kanceláře? Ať si s tím poradí? Ano, i na to je správná účetní kancelář zvyklá. Přestože vám nabídneme online vedení účetnictví nebo zpracování mezd na svém nebo vašem programu, klidně své účty přineste. Musíte ale počítat s tím, že informace o vašem podnikání budete dostávat jen v dohodnutých termínech.

Ale může to být i jinak. Externí účetní bude docházet přímo k vám a zpracovávat podklady ve vašem systému. To je online účetnictví externě. Ve vašem ekonomickém systému máte vše, co jsme do něho zanesli. Pokud něco okamžitě potřebujete, z vašeho systému údaje stáhneme a připravíme. Nevýhodou je, že náš pracovník nemá neomezený pracovní čas a je připraven na konzultace či práci v systému jen v pracovní době.

Pro vás je však nejvýhodnější systém, když veškeré údaje z vedení účetnictví, vedení a zpracování mezd zpracováváme v našem ekonomickém systému, a vy k nim máte online přístup. A jaké jsou pro vás výhody? Nemusíte se starat o software, nemusíte řešit oběh dokladů, do systému můžete dálkově vstoupit odkudkoliv. A staráme se o celý servis. Ale vždy záleží na zákazníkovi. To je flexibilita správné účetní kanceláře.

Správa dokladů a dokumentů

Protože se však vývoj elektronické komunikace nezastavil, správná účetní kancelář umožňuje efektivní správu všech dokumentů, které mají vztah k vedení účetnictví, zpracování mezd či zpracování daní. Firma SLUTO jako jedna z prvních přistoupila k pilotnímu programu internetového portálu BMD.COM, který funguje nejen jako dálkové úložiště, ale i zároveň správu dat a dokumentů organizuje.

Dokumenty pro agendu DPH či vedení účetnictví si SLUTO a její klienti mohou kdykoli prohlédnout a stáhnout pomocí zabezpečeného vzdáleného přístupu z toho portálu. Vedoucí pracovníci tak mají vždy přístup k pravidelným ekonomickým sestavám, předběžným výsledkům hospodaření, příkazům k úhradě, ročním účetním uzávěrkám či k přiznání k dani. SLUTO díky tomuto portálu může organizovat schůzky a vždy máte přehled o pracovnících firmy, kteří se o vás starají. Díky tomu lze firmu řídit ještě efektivněji.

Výstupy k rozhodování

Co je na vedení účetnictví důležité? Je to nejen podklad o fungování firmy a jejím hospodářském zdraví, ale také podklad pro rozhodování o další strategii. Ve vzpomínkách velkých podnikatelů se objevují vize, nápady či sny, které jsou také důležité, ale dobrý vývoj firmy je podmíněn fakty z finančních analýz. Sebelepší nápad bez příslušné finanční analýzy se zhodnocením rizik, kapitálu a majetku, je odsouzen k nezdaru.

Správné vedení účetnictví poskytuje podklady pro finanční analýzy, pro vyhodnocení možností kapitálu a majetku, tedy celkového „finančního zdraví“, a pro stanovení rozpočtů zajímavých projektů. Rozvíjející se firma potřebuje zachytit na faktech dynamiku peněžních příjmů a výdajů, aby bylo možné zajistit růst efektivity. To jsou výstupy k rozhodování neboli pátý pilíř správné účetní kanceláře.

Máte zájem o naše služby? Kontaktujte jednu z našich poboček zde. Více informací o společnosti SLUTO najdete na www.vedeni-ucetnictvi.cz.

Autor:

International Trading and Consulting Company s.r.o.
Pracovnice čistírny oděvů - žehlířka

International Trading and Consulting Company s.r.o.
Královéhradecký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 19 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.