Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Účetnictví jako nástroj k efektivnímu řízení firmy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Američan Michael Cianci, director v oddělení Vedení účetnictví a mzdové agendy v KPMG Česká republika, vidí v účetnictví víc než jen sčítání dlouhých sloupců nudných čísel. "Pokud účetnictví rozumíte, může se pro vás stát mocným nástrojem k efektivnímu řízení vaší společnosti," říká plynnou češtinou.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Účetnictví jako nástroj k efektivnímu řízení firmy | foto: KPMG

Co vás po absolvování univerzity přimělo opustit USA a vyrazit do světa - a proč zrovna do České republiky?
Chtěl jsem zažít něco jiného a cestovat. Mé studijní zaměření navíc bylo hodně mezinárodní, což je v podnikatelském prostředí v USA obtížně využitelné. A Česká republika mě zaujala již během studia historie.

Jaké byly vaše první dojmy? Překvapila vás česká kultura něčím?
Většinu odlišností jsem uvítal a připadaly mi zajímavé. Výhodou bylo, že jsem první rok v Česku strávil v Ústí nad Labem - musel jsem se rychle naučit česky, což bych v kosmopolitnější Praze nemusel. 

Nápadně odlišná je česká uzavřenost vůči cizím lidem. Sousedé vedle sebe mohou žít roky, aniž se kdy vzájemně skutečně poznají, zatímco Američané se ihned dají do řeči třeba ve frontě u pokladny. Na druhou stranu, když se Čech s někým spřátelí, je to přátelství na celý život. Američané bývají povrchnější a na nová přátelství rychle zapomínají.

Musel jste si po nástupu do české KPMG zvykat na rozdíly v pracovním chování?
Vlastně ani ne, v KPMG vše fungovalo na velmi profesionální úrovni a jen občas bylo potřeba něco vyladit. Předtím jsem ale pracoval i v ryze českých firmách a tam jsem se setkával s přístupem, díky němuž jsem se jako první české fráze naučil "velký problém, není možné" a "takhle se to nedělá".

Radíte zahraničním společnostem, které začínají podnikat v České republice. Na co je upozorňujete?
Zahraničním manažerům pomáhám hlavně s finančním a mzdovým účetnictvím, s tím úzce souvisí i pomoc s orientací v místním prostředí. Například o českém účetnictví mívají představu, že je velmi formalizované, má pevně dané procesy a je mnohem náročnější než v jiných zemích. Ve skutečnosti sice má svá specifika, ale je stejně flexibilní jako kterékoli jiné účetní standardy.

Co firmám v rámci účetních a mzdových služeb nabízíte? Spočítat mzdy si přece mohou samy, nebo ne?
Mohou, ale ve firmách s desítkami či stovkami zaměstnanců není vlastní mzdová účtárna efektivním řešením, externí zpracování mezd je pro ně levnější. Důležitý je i dohled nad správným fungováním účetnictví - to je velmi specifická činnost, které rozumí jen opravdu zkušení odborníci, takže logickou volbou je její outsourcing. Ten může snížit náklady i rizika a zvýšit kvalitu, přičemž odpovědnost za velkou část této neklíčové činnosti se přesouvá mimo firmu.

 Ale nabízíme mnohem víc než jen zpracování mezd, takže jsme zajímavou alternativou i pro velké firmy s vlastním týmem mzdových účetních. Radíme, jak zlepšit interní procesy, díky nimž se pak zefektivní chod personálního oddělení. 

Ve finančním účetnictví dokážeme řešit i velmi složité problémy. Naši klienti mohou zároveň využívat služeb několika expertů na různé oblasti, od řadového účetního až po finančního manažera, což je pro vedení společností neocenitelným přínosem. 

Díky zázemí značky KPMG navíc můžeme tyto služby doplnit třeba o daňové poradenství, právní služby, nastavení standardů personalistiky nebo finančního řízení a řadu dalších služeb. Stále více klientů vyžaduje co nejširší nabídku služeb pod jednou střechou.

Říkáte, že když firmy porozumí svému účetnictví a začnou ho efektivně využívat, může to zvýšit jejich výkonnost a pozitivně ovlivnit hospodářské výsledky. Jak to myslíte?
Firemní účetnictví je zdrojem obrovského množství informací, jen je potřeba umět je z něj získat a dobře s nimi pracovat. Firma s řádně nastavenými procesy snadno zjistí, které její části fungují a které ne, a může toho využít v rozhodovacím procesu.

Zní to možná jednoduše, ale je překvapivé, kolik firem takto nefunguje. Spousta středně velkých, ale dokonce i mnohé velké firmy v tomto přístupu mají rezervy. Mnohé chápou finance a účetnictví jen jako povinnost vůči finančnímu úřadu, takže do nich téměř neinvestují. I skromné investice do finančního oddělení se však firmě mohou velmi vyplatit. 

Autor:


Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.