Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nezbytným společníkem cestovatele bývá dobrý průvodce a kvalitní mapa

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Nezbytným společníkem cestovatele bývá dobrý průvodce a kvalitní mapa. Protože má každý jedinec jiné požadavky, raději než přídomek "dobrý" používáme "vhodný". Na základě dlouholetých zkušeností s prodejem této literatury v knihkupectví Kiwi můžeme v mnohém poradit.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Turistická literatura – průvodce - Mgr. Tomáš Lejsek | foto: Kiwi svět map a průvodců, s. r. o.

Charakter výletu

 V Česku je vžitý obecný název turistický průvodce (symbolický "bedekr", podle německého vydavatelství Baedeker). Vhodnější rozlišení se jeví na turistický, cestovní nebo outdoorový průvodce. Logicky dle významu. Turistický je zaměřený opravdu na pěší výlety většinou v menším regionu.

Cestovní průvodce umožňuje poznávat rozsáhlejší oblasti (většinou státy) a obsahuje velké množství informací důležitých pro cestování autem a dalšími dopravními prostředky. Ryze konkrétní sportovní aktivity popisují outdoorové publikace - lezení, potápění, cyklistiku a další. Tento článek pojednává hlavně o tištěných cestovních průvodcích (ne e-knihách).

Turistická literatura – průvodce -  Mgr. Tomáš Lejsek2

Zajištění cesty

Máme na mysli hlavní dvě kategorie návštěvníků - cestovkáře a individualisty. Pokud máte kompletně zajištěný pobyt a organizaci, nepotřebujete důkladné informace o ubytování, dopravě, stravování. Naopak solitérní cestovatelé a malé skupinky baťůžkářů potřebují údajů před cestou a na cestě co nejvíce. Příkladem můžeme uvést průvodce z vydavatelství Merian pro první skupinu a Lonely Planet pro druhou.

Turistická literatura – průvodce -  Mgr. Tomáš Lejsek1

Délka a náplň pobytu

Jednoduše řečeno: čím delší pobyt, tím rozsáhlejší kniha. Na třídenní prodloužený víkend si vystačíte s kapesním průvodcem Berlitz, roční studium v Austrálii snese rozsáhlou bichli jako je třeba Rough Guide. Existují výjimky, kdy  je průvodce hodně zaměřen na přírodu nebo architekturu (Blue Guide) a polovina stránek se uživateli nehodí, pokud není stejného zaměření.

Překlad nebo originál

Čeština není jazykem, který by zajišťoval obří knižní trh. Většina průvodců jsou překladem hlavně z anglického a německého jazyka. První vlaštovky představovaly knihy od Baedekeru, Marco Pola a izraelského Michael´s. Světoznámé edice Lonely Planet (u nás vydává Svojtka) a Rough Guide (Jota) nyní nabízejí desítky titulů. Prvotních překlepů, překladatelských omylů, špatných popisů u fotografií se dnes již nemusíte obávat.

Pokud vám nedělá problém cizí jazyk porovnejte roky vydání a ceny. Originál bývá novější a i levnější (díky levné libře, euru). Souhlasím však s tvrzením, že Čech rozumí nejlépe zase Čechovi, takže průvodce psané českými autory (např. Freytag&Berndt) mají své místo na trhu.

Zpracování, design, materiál

Opravdu bych před deseti nepředpokládal, že se budou u nás vydávat tak perfektně tiskařsky zpracované a nákladné průvodce jako Dorling Kindersley (Ikar) nebo National Geographic (Computer Press). Křídový papír, odolná vazba, množství barevných fotografií, průřezy budov, kresby atd. Někdo dá přednost textu, jiný působivosti - nabídka je široká.

Cena

V knihkupectvích bývá podobná dle vytištěné doporučené prodejní ceny. Dumpingové ceny různých e-shopů netřeba rozebírat.

Doporučuji nechat si poradit od odborníků, ale řídit se i vlastním úsudkem. Nákup přes internet je pohodlný, jenže prolistování a porovnání přímo v knihkupectví zatím nenahradí. Více informací naleznete na www.mapykiwi.cz.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velké a tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům
Tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům

Energetické společnosti musejí být dnes mnohem aktivnější, protože zákazník je stále náročnější. Řada hráčů na trhu si ale plete obchodní aktivity s...  celý článek

SEO má smysl pouze dlouhodobě.
SEO má smysl pouze dlouhodobě

Mnoho lidí se domnívá, že SEO funguje jako nějaké tlačítko – stačí jej zapnout a je hotovo. To je však mylný dojem. Má-li být optimalizace pro vyhledávače...  celý článek

Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot.
Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot

Teplotní rekordy přepisují i letos dlouhodobé rekordy. Jak se toto extrémní počasí podepsalo na technice, kterou využívají administrativní budovy? Jak obstály...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.