Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tiskárna Moraviapress: Papír má budoucnost

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Tiskárna Moraviapress je silným subjektem a na českém trhu působí již dvacet let. Generální ředitel společnosti pan Philipp Walz má podobný názor a tuto příležitost si uvědomuje. U příležitosti 20. výročí založení firmy jsme mu položili několik otázek.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

MORAVIAPRESS a. s | foto: MORAVIAPRESS a. s.

Elektronická média a internet jsou s tištěnými médii v interakci a ne vždy v konkurenčním postoji. Konkurují si jen v malém průniku svých produktů, zejména ve zpravodajství a bulváru, kde je důležitá aktuálnost a rychlost, s jakou se informace dostane ke čtenáři.

Technický vývoj již odstranil nevýhodu imobility internetu pomocí nových technologií jako jsou např. iPody nebo elektronické čtečky. Dnes jsme zahlcováni množstvím zbytečných informací, ale ty se paradoxně stávají nezbytností a vytlačují prostor pro čtenářský nebo kulturní zážitek.

Kvalitní časopis má tvář a výraz, dotýkáte se ho, cítíte ho, listujete v něm a nabízí prostor pro kvalitní fotografie i náročnější témata. Potřeba tohoto prožitku zcela nevymizí ani v budoucnu, podobně jako například chuť prožít kontakt s živým hercem v divadle. Tisk a polygrafie obecně je odvětví, které čeká renesance stejně jako tiskárny samé. Zeptali jsme se přímo pana Walze:

MORAVIAPRESS a. s. - Philipp WalzMluvíte perfektně česky…
Bohužel nemluvím perfektně, sám se svou češtinou nejsem úplně spokojený. Začal jsem se ji učit hned, jakmile jsem přijal práci, kterou mi tiskárna Moraviapress nabídla. Nejprve jsem chodil do večerní školy ve Vídni. Ale musím se přiznat, že jsem netušil, jak je váš jazyk těžký. Do té doby jsem se učil cizí jazyky takřka mimochodem. Uměl jsem ze školy anglicky a francouzsky, pak jsem přidal španělštinu a italštinu. Na češtině jsem si ale vylámal zuby. Před nástupem do Břeclavi jsem proto navíc absolvoval měsíční intenzivní kurz v Praze. Hlavně jsem se pak ale učil a stále učím praxí ve firmě. Česky hovořím každý den, i když má tiskárna Moraviapress mnoho lidí, kteří mluví německy a anglicky. Komunikaci v jazyce země, v níž působím, považuji za nezbytný předpoklad k zastávání manažerského postu.

Pro koho tiskárna Moraviapress vyrábí?
Pro Moraviapress je hlavním trhem Česká republika, kde se realizuje asi sedmdesát procent obratu, dalších třicet procent tvoří Rakousko, Německo a Slovensko. Tiskárna má velkou výhodu poloze na hranicích s Rakouskem, blízko Slovensku. Navíc všechny naše firmy leží poměrně blízko sebe, takže když něco náhodou někde nefunguje, jiný člen koncernu může zaskočit.

Jak se tiskárna Moraviapress snaží čelit konkurenci?
Naše tiskárna je spolehlivý partner, který nabízí kvalitní tisk v dojednaných termínech. Snažíme se stále přicházet s novinkami, vycházíme vstříc přáním a požadavkům zákazníků. Jsme si vědomi toho, že cena a kvalita je pro zákazníka to nejdůležitější. Má intuice mi ale říká, že v budoucnosti poroste mezi obchodními partnery význam dobrých vztahů a ty se stanou prioritou. To bude pro Moraviapress nejdůležitější.

MORAVIAPRESS a. s. - tiskárna 1

Jak vidíte nejbližší budoucnost?
V současné době dochází k užšímu propojení dceřiných společností koncernu Goldmann, přičemž tiskárna Moraviapress v posledních letech zvyšuje svoji hodnotu v rámci koncernu. Zároveň dochází k profilaci jednotlivých společností, proto se nyní Tulln zaměřuje téměř výhradně na letáky, Budapešť na plochý tisk a UV laky a Moraviapress zpracovává časopisy a katalogy.

Nebojíte se, že v budoucnosti už nebudou žádné tištěné časopisy a noviny?
Před dvaceti lety se všichni báli, že kvůli televizi skončí kina. A vidíte, jak to dopadlo. Listování a dotyk s papírem přináší nenahraditelný zážitek a až smyslně slastný pocit. Ten počítač nemůže nikdy nabídnout. Proto osobně věřím, že konkrétně papír, tištěná média a s tím i naše tiskárna mají svou budoucnost jistou.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

SEO má smysl pouze dlouhodobě.
SEO má smysl pouze dlouhodobě

Mnoho lidí se domnívá, že SEO funguje jako nějaké tlačítko – stačí jej zapnout a je hotovo. To je však mylný dojem. Má-li být optimalizace pro vyhledávače...  celý článek

Vinylová podlaha Thermofix – Teak stříbrný
Podlaha v dětském pokoji musí být teplá a měkká

Hledáte nejlepší podlahu do dětského pokoje pro svou ratolest a nevíte, jaký z materiálů podlahovin zvolit? Chcete, aby vaše dítě nenachladlo od studené země a...  celý článek

Barbora Schelová, Human Resources Director společnosti Robert Bosch
Firma Robert Bosch je atraktivním zaměstnavatelem. Jak toho dosáhla?

Robert Bosch v Českých Budějovicích je největší průmyslovou firmou na jihu Čech. Její obrat rostl v minulých letech v dvojciferných číslech. A stejně tak počet...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.