Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TECHNICKÁ AKADEMIE pro vzdělávání zaměstnanců: Jak tvoříme příběh světla!

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Vývoj nových produktů jde prudce kupředu, proto se také musí zlepšovat znalosti zaměstnanců. Společnost Automotive Lighting nabízí pro své zaměstnance řešení v podobě projektu interního vzdělávání.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

TECHNICKÁ AKADEMIE pro vzdělávání zaměstnanců: Jak tvoříme příběh světla! | foto: Automotive Lighting s.r.o.

Úspěšná a dynamická společnost Automotive Lighting Jihlava vyvíjí a vyrábí nejmodernější světlomety pro výrobce automobilů z celého světa. Současná složitost jejích výrobků ale dokazuje, že řada zaměstnanců pociťuje absenci či neúplnost svých znalostí v nejrůznějších oborech, které s produktem přímo souvisejí, ať už se jedná o znalosti z oborů mechaniky, elektroniky nebo třeba i optiky. Proto vznikl nový interní vzdělávací program, TECHNICKÁ AKADEMIE, který na začátku září tohoto roku zahájil svou první výuku zaměstnanců.

Společnost Automotive Lighting provedla analýzu kritických procesů a pozic, kterých se týkají, a na základě této analýzy společnost ve spolupráci se Střední průmyslovou školou technickou v Třebíči, kde se výuka také realizuje, sestavila plán osnov.

Projekt pro zvýšení kvalifikace zaměstnanců

„Překvapilo nás, jaký je o výuku velký zájem, do prvního cyklu se přihlásilo 87 zaměstnanců, kteří se budou vzdělávat v sedmi oborech, jako je mechanika, optika, elektronika, elektrotechnika a části a mechanismy strojů,“ říká Tomáš Morkus, koordinátor projektu TECHNICKÁ AKADEMIE za AL Jihlava, a dodává: „Projekt je otevřen všem zaměstnancům, kteří mají zájem o doplnění znalostí z některých z výše uvedených oborů, chtějí dále technicky i osobnostně růst a zvyšovat svou kvalifikaci.“

Do některého z vybraných předmětů je možné se přihlásit v rámci jednoho školního pololetí. Čtyřhodinové lekce probíhají jednou za 14 dní o víkendech, a to v podvečerních hodinách.

Zaměstnanci zde získávají nejen potřebné nové znalosti, ale mohou si zde také doplnit, obnovit nebo ucelit znalosti, které již dříve získali na jiných školách a kurzech.

Účastníci akademie mají pro vyšší komfort zajištěnou dopravu od svého zaměstnavatele autobusem, který je vždy odveze ze závodu do SPŠT v Třebíči a zpět.

TECHNICKÁ AKADEMIE pro vzdělávání zaměstnanců: Jak tvoříme příběh světla!

Technickou akademií to nekončí

„Celý projekt TECHNICKÉ AKADEMIE je otevřeným projektem, co se budoucnosti týče. Dle potřeb a zájmu se budou měnit a doplňovat nejen obsahy jednotlivých oblastí výuky, ale počítá se i se zařazením dalších oblastí, o které bude zájem,“ říká Stanislav Cihlář, technický garant projektu.

Proces zlepšování se stává nezbytností jakékoliv firmy, která chce obstát v konkurenčním boji. Dalším vzdělávacím modulem je tzv. Kaizen Univerzita, která vychází ze skutečnosti, že společnost využívá principy systému KAIZEN.   Předpokladem tohoto systému je, že kromě jiných je nutné znát při zlepšování principy plýtvání a využívat zkušeností pracovníka, který zná zlepšovaný proces nejlépe.

Zkušený pracovník je studnicí mnoha drobných nápadů, které postupně vylepšují proces až na samotnou hranici dokonalosti. Možností, jak se do procesu zlepšování zapojit, je pro zaměstnance firmy více. Například podávání individuálních zlepšovacích návrhů, týmová spolupráce, dále zlepšování v rámci řízených projektů či vyhlášení zlepšovatelských soutěží. V současné době je v Jihlavě více než 170 absolventů tohoto programu. 

Cílem programu Kaizen Univerzity je dostatek proškolených specialistů

Aktivity zlepšování jsou v rámci AL Jihlava koordinovány na několika úrovních. Cílem společnosti a programu Kaizen Univerzity je dostatek proškolených specialistů, aby v každé výrobní hale fungovaly týmy se svými praktikanty a trenéry, protože koordinace systému v rámci celé firmy pak bude mnohem jednodušší. Do procesu zlepšování se v rámci AL Jihlava může zapojit opravdu každý, kdo má chuť tvořit a aktivně zlepšovat.

Dalo by se říci, že technologický růst a know-how společnosti Automotive Lighting roste spolu s množstvím zaměstnanců. Od června minulého roku do letošního května se firma rozrostla o 500 zaměstnanců.

Více informací o společnosti Automotive Lighting najdete na www.al-lighting.cz.

Autor:


Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.