Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Teambuilding jako investice: utužte kolektiv společnými aktivitami

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Co je nejčastější důvod odchodu schopných lidí z firmy? Překvapivě to nejsou peníze, ale nespokojenost s fungováním týmu. V nepříjemném pracovním prostředí klesá výkonnost a lidé ho opouštějí. Prevencí konfliktů a řešením krize a nízké motivace bývá teambuilding. Musí být ale skvěle zorganizovaný.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Extrémní zážitky nemusí být tou správnou cestou k utužení kolektivu. | foto: Orea

Péče o „zdravé“ a fungující vztahy v kolektivu by měla být standardem. A majitelé a ředitelé firem si už uvědomují, že nejcennějším kapitálem firmy jsou lidé, kteří v ní pracují, jejich know-how a zkušenosti.

I proto zažívají takový rozmach teambuildingové aktivity všeho druhu. A odborníci radí: „Aby měl teambuilding opravdu přínos, musí být profesionálně zorganizovaný, nikdo nesmí mít pocit, že je do něčeho nucený a vybrané aktivity musí bavit.“ Teprve pak bude teambuilding investicí, která se v budoucnu mnohonásobně vyplatí.

Kam vyrazit tužit kolektiv?

Jeden večer v hospůdce může být příjemným zpestřením, rozhodně ale není teambuildingem v tom pravém slova smyslu. „Nejčastěji se vyjíždí na dva až tři dny,“ říkají odborníci. Kde se ubytovat? Nejlepší volbou jsou hotely, které zároveň dokážou poskytnout zázemí pro atraktivní a zajímavé aktivity.

„Víkendy pro firmy pořádáme často,“ přikyvuje manažer Orea Resortu Sklář v Harrachově. „A postaráme se nejen o ubytování, stravu a případný relax ve wellness centru, ale i o samotný teambuilding.“

Zažijete mrazení po celém těle, až uslyšíte sílu společného rytmu.

Zažijete mrazení po celém těle, až uslyšíte sílu společného rytmu.

Bubnováním za lepší kolektiv

Právě v harrachovském Skláři (nicméně nejen v něm, ale třeba i v Praze, Brně, na Šumavě nebo na Vysočině) probíhají workshopy takzvaného korporátního bubnování. Podle odborníků jde o jeden z nejintenzívnějších způsobů teambuildingu s ohromnými výsledky.

„V rámci teambuildingu se nejčastěji používá metoda drum circle, kdy lektor pracuje s menší skupinou,“ popisuje manažer šumavského Orea Resortu Horizont, jak aktivita probíhá. „Není potřeba žádná předchozí průprava. A lektor během intenzívního dvoudenního workshopu dokáže odhalit a následně i napravit problémy v kolektivu. Pomocí bubnování, samozřejmě.“

Mimochodem, tohle naladění na stejnou notu pomocí rytmu, probíhá i na velkých mezinárodních konferencích. Jako intenzívní formu teambuildingu ji (včetně ubytování) nabízejí právě v OREA HOTELS & RESORTS.

Láska k vínu spojuje

Degustace patří k tradičním, ale stále oblíbeným aktivitám.

Degustace patří k tradičním, ale stále oblíbeným aktivitám.

Oblíbenou formou teambuildingu jsou i degustace vín, koňaků, kvalitních rumů, nebo doutníků. „Samozřejmě, že jde o řízené degustace,“ usmívá se personál Orea Resortu Devět Skal na Vysočině, který má tyto příjemné kratochvíle také v nabídce. Ochutnávku s výkladem profesionála je možné doplnit o barmanskou show.

Případně ji uspořádat v prostředí, které k tomu přímo vybízí. Třeba ve vesničce Pavlov na břehu nádrže Nové Mlýny, jen kousek od Pálavy. V rámci teambuildingu si v Orea Hotelu Iris můžete vychutnat degustaci zdejších vín, ale i domácích pálenek. A pokud zbydou síly a chuť, zdejší vinařské stezky jsou skvělé pro cyklistiku i pěší turistiku.

Červi, cvrčci a raw

Entomofagie je rozhodně hodně netradiční formu teambuildingu.

Entomofagie je rozhodně hodně netradiční formu teambuildingu.

Přijde vám klasická degustace jako nuda? Teambuildingové balíčky obsahují i aktivity „pro starší a pokročilé“. Co byste řekli na večer zasvěcený hmyzu? Konkrétně tedy jeho konzumaci? Právě takový zážitkový teambuilding nabízí Orea Resort Santon na Brněnské přehradě. „Kromě hmyzího menu (odborně entomofagie) nabízíme i degustaci zelených čajů nebo takzvanou raw food,“ říkají zaměstnanci.

Závody psích spřežení, biatlon i lukostřelba

Při snowtubingu se pobaví opravdu všichni.

Při snowtubingu se pobaví opravdu všichni.

„Každý musí mít své místo v týmu a nikdo se nesmí cítit odstrčený,“ to říkají ke sportovnímu teambuildingu odborníci. Jejich slova se odrážejí i v nabídce sportovních aktivit, které hotely a resorty OREA nabízejí. Kromě běžných a klasických sportů si můžete v přímo v hotelech, nebo v jejich bezprostřední blízkosti, vyzkoušet i méně tradiční aktivity.

„Dokážeme zajistit lezení v ledu, jízdu na vozítcích Segway, na koních, ale i na terénních koloběžkách. Domluvíme pro vás ale třeba i mushing, jízdu psích spřežení,“ vyjmenovávají možnosti v Orea Resortu Horal ve Špindlu. V Harrachově je možné domluvit prohlídku sklárny a minipivovaru, na Šumavě boot camp, na Vysočině závody Dračích lodí a v Mariánských Lázních třeba kurz „chůze“ na skákacích botách.

Fantazii se meze nekladou, proto můžete jako teambuildingovou aktivitu využít takřka cokoliv, co pobaví a zároveň stmelí tým zaměstnanců, vždy byste ale měli pamatovat na to, že zdlouhavé řešení firemních problémů, otravuje. A to i v rámci teambuildingu.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.