Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stop stočeným kilometrům. Ale jak nenaletět?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Chcete si pořídit nového čtyřkolového člena rodiny, ale váháte nad koupí ojetého vozu? Bojíte se, že vlastně nevíte, co kupujete? Nejste sami. Praxe nepoctivých prodejců v autobazarech zvyklá každého a kazí pověst i poctivým autobazarům. Náš článek vám poradí, jak nenaletět.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Stop stočeným kilometrům. Ale jak nenaletět? | foto: ACP car s. r. o.

Velkým strašákem při nákupu ojetin je zejména nejistota skutečného stavu najetých kilometrů. Průzkumy navíc prokázaly, že vysoké procento ojetin v bazarech má opravdu stočené tachometry. Cena auta přitom téměř vždy koresponduje s najetými kilometry. Pokud se tedy na internetu objeví „levné“ auto s nižším nájezdem kilometrů, je to při nejmenším podezřelé a často se jedná právě o vůz se stočenými kilometry, nebo s jiným problémem.

Stop stočeným kilometrům. Ale jak nenaletět?

Podobně to funguje v zahraničí, odkud se ojetá vozidla dováží. Pro porovnání ceny si vyhledejte například server mobile.de, kde stačí zadat vámi požadované parametry (příklad: najeto do 100 tisíc kilometrů, s úplnou servisní historií, atd.). Pak můžete porovnat ceny s naším trhem.

Pamatujte také na to, že servisní kniha není vždy záruka pravosti najetých kilometrů. Jak se tedy bránit a předejít nechtěnému překvapení a následným komplikacím při řešení tohoto problému? Pozor si dejte zejména v „menších“ bazarech a také u pouličních prodejců a dovozců bez ověřené historie. Klidně se na rovinu zeptejte, jakou dává prodejce garanci a záruku na stav najetých kilometrů, a jak to řeší v případě zjištění jiné skutečnosti.

Stop stočeným kilometrům. Ale jak nenaletět?

Nebojte se auta s vyšším počtem najetých kilometrů. Již dávno neplatí, že vůz, který má najeto více než 200 tisíc kilometrů je nespolehlivé a na odpis. Velké procento českých zákazníků hledá vůz s počtem kilometrů do 150 tisíc a na prvním místě je jeho cena. Právě proto se stalo stáčení kilometrů oblíbeným národním sportem. Zákazníci si ale neuvědomují, že „levné“ auto bez servisní knížky má zpravidla najetý dvojnásobek kilometrů, než je uváděno. Každý by si měl tedy uvědomit, zda mu jde čistě o cenu, nebo o kvalitu a ověřitelnou historii vozu.

„Větší a solidní“ prodejci ojetých vozů nabízí i vozy s vysokým nájezdem kilometrů, které prověřují například u společnosti Cebia. Ke každému vozu dodávají také certifikát o záznamech stavu tachometru, servisů, STK a podobně. Tento certifikát také zaručuje, že vůz není v majetku leasingové či úvěrové společnosti a není v pátrání policie.

Servisní kniha má hodnotu pouze v případě, že servisní prohlídky byly prováděny (nebo alespoň většina) v autorizovaném servisu a tyto záznamy jsou ověřitelné v databázi dané značky. Vždy kontrolujte a počítejte průměrný roční nájezd kilometrů vozu s daty a záznamy kilometrů v servisní knize. Pokud je to možné, vůz si nechte zkontrolovat odborníkem, zda stav vozu odpovídá uváděným kilometrům.

Stop stočeným kilometrům. Ale jak nenaletět?

Právě touto problematikou se aktivně zabývá autobazar AUTOCENTRAL v Plzni na Jateční, který má i vlastní televizní pořad o testech bazarových aut, kde na tento problém často poukazuje. Více informací najdete na webových stránkách www.autocentral.cz.

Autor:

Nejčtenější

Získejte do léta pevnější a hladší pokožku díky březovému extraktu.
Získejte do léta pevnější a hladší pokožku díky březovému extraktu

Hebká a pevná pokožka je snem každé ženy. Získat hebčí a hladší pokožku můžete již za 28 dní. Pomohou vám v tom tři jednoduché rituály – masáže, střídání...  celý článek

Pat a Mat mají v pražském muzeu vlastní studio.
Pat a Mat mají v pražském muzeu vlastní studio

Novou interaktivní výstavu věnovanou světu dvou legendárních postaviček Pata a Mata uvádí muzeum voskových figurín Grévin Praha. Pat a Mat mají v pražském...  celý článek

Nahlédněte v Hauch Gallery do současného světového umění.
Nahlédněte v Hauch Gallery do současného světového umění

Nenechte si ujít výstavu jedné z největších českých sbírek současného zahraničního a českého umění, která je výsledkem dlouhodobého a vášnivého nasazení svého...  celý článek

Huawei P9 Lite 2017: nadstandard střední třídy.
Nadstandard střední třídy Huawei P9 lite 2017 vás dostane do kolen

Smartphony prošly v poslední době takovým vývojem, že dnes už i modely střední třídy nabízí výbavu, výkon a design, který byl dříve devizou jen vlajkových...  celý článek

Radiotéka: navštivte svět plný audioknih
Radiotéka: navštivte svět plný audioknih

Radiotéka, kterou provozuje Český rozhlas, nabízí unikátní mluvené knihy, rozhlasové hry, pohádky i hudbu. Díky zvukové paměti Českého rozhlasu je Radiotéka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.