Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Štiky českého byznysu letos pod vlivem rekordního růstu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Vyhlášení 13. ročníku ekonomického žebříčku Štik českého byznysu navazuje na rekordní rok růstu české ekonomiky. Letošní ročník proto odhalí firmy s mimořádně vysokou růstovou dynamikou. Prestižní žebříček každoročně oceňuje firmy s nejlepšími výsledky a umožňuje jim zviditelnit úspěchy v podnikání.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pavel Schweiner, ředitel COFACE CZECH zahajuje 13. ročník ŠTIK ČESKÉHO BYZNYSU | foto: Stanislav Černoch

Kromě dynamiky firem se v rámci pravidel hodnotí i ekonomické ukazatele likvidity a ziskovosti. Unikátní metodika žebříčku tak umožní odhalit typické firemní štiky, které jsou rychlé a pružné, ale zároveň fungují i jako spolehlivý obchodní partner schopný dostát svým závazkům.

„Unikátem Štik českého byznysu je skutečnost, že se nejedná o soutěž, do které by se firmy aktivně přihlašovaly, ale vycházíme z toho, že existuje informační povinnost firem zveřejňovat své finanční výsledky ve Sbírce listin Obchodního rejstříku. Tyto informace používáme jako základ pro výpočet souhrnného ekonomického indexu. Žebříček Štiky českého byznysu si klade za cíl zviditelnit úspěšné, dravé, zdravé a transparentní firmy, přičemž je logické, že samotný žebříček se musí chovat jako transparentní, a proto používá měřitelné ekonomické údaje ve své metodice hodnocení,“ vysvětluje Pavel Schweiner, Obchodní ředitel Coface Czech, která je zakladatelem Štik českého byznysu.

Štiky českého byznysu je tradiční žebříček dynamicky se rozvíjejících firem, který pořádá COFACE, úvěrová pojišťovna

Štiky českého byznysu je tradiční žebříček dynamicky se rozvíjejících firem, který pořádá COFACE, úvěrová pojišťovna

„Dravé podniky musí rychle komunikovat, klást důraz na efektivitu a šetřit čas, kde se dá. K tomu potřebují spolehlivé partnery v telekomunikacích. Proto se snažíme našim podnikovým zákazníkům vycházet vstříc a co nejvíce jim usnadňovat denní procesy. Nabízíme výhodné tarify, rozšiřujeme pokrytí nejrychlejší sítí LTE, přinášíme možnost spravovat služby prostřednictvím samoobsluhy OneNet a komunikaci s našimi pobočkami nyní vyřeší naši zákazníci pouze prostřednictvím LiveShopu na internetu. Vodafone podporuje dobré nápady, podnikatele a úspěšné podniky už řadu let, a proto jsme rádi, že se můžeme podílet na takovém úspěšném projektu, jako jsou Štiky českého byznysu,“ říká Renata Pazourková, National Sales Manager, One Business Sales, Vodafone.

Podporujeme a rozvíjíme úspěch

Podporujeme a rozvíjíme úspěch

„České ekonomice se i letos daří. Čtyři z pěti tuzemských firem letos podle průzkumu PwC mezi jejich šéfy očekávají, že jim porostou tržby. Za největší hrozbu považují nedostatek lidí. Snaží se proto spolupracovat se školami a investovat do svého obrazu v očích potenciálních budoucích zaměstnanců. Čtvrtina tuzemských firem plánuje letos měnit způsob výroby tak, aby byl méně náročný na lidské zdroje,“ říká Zenon Folwarczny z poradenské společnosti PwC ČR, který radí českým podnikatelům.

Helena Kohoutová, Managing Director Agentury Helas doplňuje: „Zásadní význam podnikání vidíme v soustavné práci na hodnotě firmy. Tím, že poskytnete Vaši hodnotu druhým, posílíte i tu svoji vlastní. Úspěšní lidé vidí svojí firmu a svůj život vždy o krok v před. Mají představu a vizi. Dlouhodobě. K pozitivnímu výsledku je však potřeba připojit další i manažerské zásady, které mají na hodnotu firmy přímý dopad. Je třeba se soustředit na růst tržeb a úsporu nákladů, investovat do majetku a celkově vést rozumně kapitálové náklady, optimalizovat kapitálovou strukturu v rámci financování, zvládat řídit rizika a přehledně vést a řídit pracovní týmy a spolupracovat s odborníky. Nedílnou součástí je to, jak dlouho firma na trhu působí, jaký má podíl na trhu a jak je vidět a slyšet.“

Hosté klubového setkání

Hosté klubového setkání

Kritéria hodnocení:

Štiky českého byznysu letos pod vlivem rekordního růstu

Žebříček Štik českého byznysu zdůrazňuje pouze čistě ekonomické výsledky firem a kombinuje pohled růstový s pohledem finanční stability, a vytváří tudíž prostředí pro objektivní srovnání úspěchů firem napříč odvětvími. Hodnocené období zahrnuje poslední tři roky (aktuálně tedy období let 2013–2015), přičemž jednotlivé roky mají rozdílnou váhu: nejaktuálnější rok má váhu nejvyšší. Obrat musí být vyšší než 10 milionů eur ročně v každém hodnoceném roce. Z hodnocení vyřazujeme firmy, na něž je aktuálně podán návrh na insolvenci a takové, u kterých jsme zjistili problémy se solventností. V ekonomickém žebříčku také nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem). Samotná velikost společnosti nehraje v hodnocení žádnou roli.

Soutěžní kategorie 13. ročníku:
Štiky českého byznysu v kategorii celorepublikových výsledkůOceněna je jedna společnost z celostátního hodnocení
Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledkůVyhodnocuje se 1. až 3. místo v každém kraji
Cena poroty – Česká štikaVyhodnocuje se 1. místo v rámci celé republiky

Při hodnocení ceny poroty se bere v úvahu stejný princip jako v celém žebříčku, a to hodnocení ekonomických ukazatelů (rentability, likvidity, míry zadluženosti, růstu obratu) v syntetickém ukazateli Index 1000, přičemž se dále bere v úvahu vlastnictví podniku. Do výběru se tak dostanou firmy, jejichž vlastnictví je prokazatelně z 51 % v rukou českých podnikatelů. Hodnotit se budou individuální nebo konsolidovaná data, dle jejich dostupnosti.

13. ročník žebříčku byl vyhlášen ve středu 15. června v Hotelu Grandior v Praze.

Dalšími partnery 13. ročníku Štik českého byznysu jsou:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR – záštita projektu

Citibank - partner

Enterprise Investors – partner

Emun Partners – partner

BH Securities – partner

Schneider Electric – partner

Mediarex – partner

Gerlach – partner

Blue Holiday – partner

Volvo – Auto Průhonice – partner

Vinařství Máláník – Osička – partner

Dilmah – partner

Le Hotels Group – partner

Presentigo – partner

Pořadatelem žebříčku je Agentura Helas s.r.o.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.