Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

StartUp Harvest již potřetí podpořil začínajícího podnikatele

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Ústní myš, bylinné čaje či robotické rameno, to jsou vítězné projekty ostravského StartUp Harvestu. Na všechny tři ročníky se přihlásilo celkem 86 startupů, šanci bojovat o investici pak dostalo jen 34 nejlepších.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

StartUp Harvest již potřetí podpořil začínajícího podnikatele | foto: Agentura pro regionální rozvoj, a.s.

StartUp Harvest, který prostřednictvím Agentury pro regionální rozvoj pořádá Moravskoslezský kraj, se letos uskutečnil již potřetí. Na akci prezentují vybrané startupy své projekty a bojují o finanční investici.

Spektrum finálových projektů bylo různorodé, početná byla skupina softwarových projektů zaměřených na zlepšení firemních procesů a také s tématikou sociálních sítí, her a zábavy.

StartUp Harvest již potřetí podpořil začínajícího podnikatele

StartUp Harvest ocenil konkrétní produkty či služby

Vítězství v jednotlivých ročnících ale vybojovaly startupy z méně zastoupených oborů. Úspěch pak měli především ti, kteří předvedli již konkrétní produkt či službu. V prvním ročníku to byl Petr Uličný. Ten prezentoval Mouthmouse, což je ústní myš pomáhající zdravotně postiženým. Loni uspěla Silvie Stachová se svými bylinnými čaji z Beskyd, které prodává pod značkou MammaTea. Jan Nezval, vítěz letošního ročníku, vybojoval prvenství s robotickým ramenem N-Rote.

StartUp Harvest již potřetí podpořil začínajícího podnikatele

Na to, jak vidí ostravský StartUp Harvest, jsme se zeptali jednoho z letošních investorů Martina Drdúla. Ten v pozici investora působí od roku 2012 a pomáhal se zahájením podnikání několika startupů. V současné době působí jako investor také v Moravia Seed Group, který byl v Ostravě založen.

Jak hodnotíte celou akci StartUp Harvest?Tento ročník vyšel na výbornou. Skvělá atmosféra, zajímavé projekty a kvalitní diskuze. Z mého pohledu to byla perfektní startup událost!

Zaujal vás nějaký startup a chtěl jste do něj investovat? Pokud ano, jak jednání dopadla?
Zaujal mě projekt robotického ramene, které se z velké části vyrábí na 3D tiskárnách. Rameno má unikátní kombinaci technických parametrů. S majitelem jsme zahájili jednání o investici a ta zatím stále pokračují. Obecně nás robotika a strojové učení zajímají a chceme investovat do projektů tohoto charakteru. Navíc máme kvalitní programátorský tým, který skvěle doplňuje HW řešení startupu.

Obecně mě od investování odrazuje, pokud nemám v tým důvěru. Měla by to být sehraná parta, která ustojí těžké výzvy, které určitě přijdou, a zároveň dokáže realizovat svou vizi.

V rámci Moravia Seed Group investujete do startupů. Jaké jsou základní kritéria, podle kterých se rozhodujete, zda do startupu budete investovat či nikoliv?
Máme vytvořený svůj scoring model, podle kterého jedeme. Ve zkratce se osobně zaměřuji na tyto oblasti - tým a jeho “energie”, způsob přemýšlení a produkt. Samozřejmě sleduji, jestli to mezi investorem a zakladateli tzv. “teče” a je tam dobrá chemie, pak to jde všechno lépe.

Co byste doporučil startupům, pokud hledají investici? Doporučil byste jim také účast na StartUp Harvestu?
Startupům, které hledají kapitál, bych doporučil, ať hledají „chytrý kapitál“ a přidanou hodnotu tam, kde má startup slabé místo. To je oblast, na kterou by se měli zaměřit, a kde by mohl investor pomoct, např. v oblasti SW vývoje, obchodu, marketingu a pomoc s hledáním kvalitního investora pro další kola investic.

StartUp Harvest má určitě smysl. Rozhodně doporučuji se zúčastnit příští rok. Získávání zkušeností a kontaktů je velice důležité pro každé začátky firmy.

Více informací najdete na www.startupharvest.com.

Autor:

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.