Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stará Paka bude technologicky nejmodernější železniční stanicí v zemi

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Železniční stanici Stará Paka, kde se křižuje trať 030 z Liberce do Jaroměře s tratí 040 z Chlumce nad Cidlinou do Trutnova a končí zde trať 064 ze Skalska, dopravní odborníci neřeknou jinak než vřed na české železnici.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Na snímku test systému VNPN v železniční stanici Březnice. | foto: AŽD Praha

Vykřižování vlaků zde totiž v současné době trvá zhruba 30 minut, což je neúměrně dlouhá doba. Právě proto se Správa železniční dopravní cesty rozhodla pro rekonstrukci Staré Paky s tím, že zde současně dojde ke zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti železničního provozu.

Železniční stanice Stará Paka se zabezpečovacím systémem ESA 44

AŽD Praha logo

Tendr vyhrála česká společnost AŽD Praha, která se rozhodla, že zde nainstaluje nejmodernější technologie, které kdy česká železnice viděla. Zcela poprvé totiž bude nainstalována poslední generace staničního zabezpečovacího zařízení ESA 44. Jde o plně elektronický systém, který výrazně zmírní vzájemná omezení pohybu vlaků ve stanici Stará Paka a umožní současně vjezd dalších souprav do stanice. Dojde tak k urychlení jízdy vlaků. Oproti současným zhruba 30 minutám, bude křižování trvat pouhých 5 minut.

Železniční stanice Stará Paka

Rekonstrukcí železniční stanice Stará Paka se zvýší bezpečnost

Další mimořádností rekonstrukce železniční stanice Stará Paka je, že u všech hlavních návěstidel bude nasazen systém VNPN (Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla).

Nejnovější produkt AŽD Praha, plně elektronické staniční zabezpečovací zařízení

Nejnovější produkt AŽD Praha, plně elektronické staniční zabezpečovací zařízení ESA 44.

Pokud selže lidský činitel a strojvůdce se rozjede na návěst zakazující jízdu, vlak bude automaticky zastaven a současně o této mimořádnosti bude vizuálně i akusticky informován dispečer. Zabrání se tak mimořádným událostem, při nichž jde mnohdy o lidské životy.

Aby měli dispečeři maximální přehled, bude trať Jaroměř - Stará Paka - Železný Brod propojena Dálkovým ovládáním zabezpečovacího zařízení, což je elektronický systém, který slouží k ovládání více staničních zabezpečovacích zařízení z dispečerského centra.

Stanice budou připojeny pomocí dvou na sobě nezávislých komunikačních větví pro zvýšení spolehlivosti. Díky zobrazení celého úseku tratě bude mít dispečer dálkového ovládání dokonalý přehled o dopravní situaci v oblasti.

Pokud nenastanou žádné mimořádnosti, technologicky nejmodernější železniční stanice Stará Paka by měla být spuštěna do ostrého provozu tento rok v říjnu.

Železniční stanice Stará Paka
Autor:


Témata: Vlak

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.