Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Společensky odpovědné chování firem (CSR): výsledky výzkumu BAYER BAROMETR 2016

Komerční sdělení   10:00aktualizováno  10:00
Podle 78 % Čechů mohou firmy svým společensky odpovědným chováním efektivně doplňovat roli státu. Myslí si to zejména vzdělanější lidé – u vysokoškolsky vzdělaných Čechů tento názor sdílí 86 % lidí. Lidé se základním vzděláním zastávají spíše názor, že stát je v tomto ohledu nenahraditelný.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Společensky odpovědné chování firem (CSR): výsledky výzkumu BAYER BAROMETR 2016 | foto: BAYER BAROMETR CSR

Za největší přínos společensky odpovědného chování firem považuje 45 % lidí oblast zdraví zahrnující prevenci, péči i léčbu nemocných. Jako druhou oblast uvádí 39 % Čechů přínos v péči o životní prostředí. Především muži (33 %) pak vnímají přínos v ekonomické oblasti zahrnující například kulturní a společenské aktivity, péči o památky, technologii a vývoj. Výsledky vyplývají z aktuálního dotazníkového šetření BAYER BAROMETR 2016, které exkluzivně zpracovala společnost MEDIAN.

Společenská odpovědnost je nedílnou součástí filozofie společnosti Bayer a její korporátní strategie. V rámci společenské odpovědnosti se zaměřujeme na strategické investice do oblastí zahrnujících vědu, vzdělání, zdraví a společenské potřeby. Společnost Bayer podporuje vzdělání mladých lidí
v oblasti vědy. V rámci České republiky a Slovenska také podporujeme klíčový program Věda má budoucnost, kterým chceme pomoci stimulovat zájem studentů základních a středních škol o přírodní vědy. Prostřednictvím programu POMOC pomáháme v ČR zvýšit edukaci veřejnosti v oblasti prevence cévní mozkové příhody
,” dodává Jens Becker, generální ředitel společnosti Bayer pro Českou republiku a Slovensko.

Mladší lidé reflektují více přínos firem na vzdělávání, starší občané jsou k CSR skeptičtí

Pro Čechy ve věku 18–34 let jsou CSR aktivity firem důležité zejména v oblasti vzdělávání (přínos v nich spatřuje 28 % z nich), zatímco starší generace tento přínos příliš nevnímá. Za přínosné je považuje pouze 11 % osob ve věku 50–65 let. Za třetí nejpřínosnější pole působnosti, na kterém se mohou firmy v Česku podílet, považují občané ekonomickou oblast zahrnující například kulturní
a společenské aktivity, péči o památky, technologii a vývoj aj. U této oblasti se ale liší vnímání mezi muži a ženami. Muži ji za přínosnou vnímají ve 33 %, ženy pak jen v 18 %. Starší občané jsou k CSR obecně skeptičtější. Zatímco ve věkové skupině 18–34 let vidí přínos v CSR v některé ze jmenovaných oblastí až 90 % respondentů, u osob ve věku 50–65 let vidí přínos v CSR „pouze“ 77 % respondentů.

Společenská odpovědnost firem ovlivňuje Čechy při nákupech i výběru zaměstnavatele

Pro téměř jednu desetinu Čechů (9 %) je při nákupu zboží a služeb velmi důležité, jakým způsobem se daná firma chová ke svému okolí a zda je společensky odpovědná. U 20 % respondentů je pak tento fakt významný i při výběru budoucího zaměstnavatele. CSR firem je nejdůležitější zejména pro mladší ročníky. Mladí Češi ve věku 18–34 let takto smýšlejí o svém zaměstnavateli ve 23 %. S rostoucím věkem pak význam pověsti firmy a jejích prospěšných aktivit klesá. Pro občany před důchodovým věkem (50–65 let) je tento fakt důležitý u 13 % respondentů.

BAYER BAROMETR 2016 v kostce

V květnu 2016 proběhlo dotazníkové šetření BAYER BAROMETR 2016 s cílem zjistit postoj Čechů k inovacím a rozvoji ve vědě. Internetového dotazování se v ČR zúčastnilo celkem 505 respondentů starších 18 let, kteří byli vybráni kvótním výběrem. Výzkum provedla exkluzivně pro společnost Bayer agentura MEDIAN.

Společensky odpovědné chování firem (CSR): výsledky výzkumu BAYER BAROMETR 2016

zdroj: BAYER BAROMETR CSR

Bayer: Science For A Better Life

Bayer je globální společnost s hlavní působností v oblasti péče o zdraví a v zemědělství. Produkty a služby společnosti jsou vytvářeny tak, aby sloužily lidem a zlepšovaly kvalitu jejich života. Bayer si zároveň klade za cíl tvořit hodnoty prostřednictvím inovací a růstu. Společnost Bayer se zavazuje k dodržování zásad trvale udržitelného rozvoje, sociálních a etických hodnot. Ve fiskálním roce 2015 společnost zaměstnávala přibližně 117 000 lidí a její prodeje dosáhly 46,3 miliard EUR. Kapitálové výdaje dosáhly výše 2,6 miliard EUR, do výzkumu a vývoje Bayer investoval 4,3 miliardy EUR. Tato čísla zahrnují i podnikání společnosti v oblasti high-tech polymerů, které od 1. září 2015 nespadá do portfolia skupiny Bayer. Nově vzniklá společnost Covestro s oblastí podnikání v high-tech polymerech byla 6. října 2015 uvedena na burzu. Více informací je k dispozici na www.bayer.com.

Pro další informace, prosím, kontaktujte:

Lenka Čarková

Ogilvy Public Relations

724 442 955

lenka.carkova@ogilvy.com


Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.