Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Společenská odpovědnost pomáhá firmám prodávat

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Zatímco vyspělý svět se již pevně chopil problematiky Společenské odpovědnosti organizací (CSR) jako nástroje marketingu a důležité složky konkurenceschopnosti, v ČR je společenská odpovědnost a problematika s ní spojená v plenkách.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vítěz Národní ceny CSR 2013 - zástupci firmy Vodafone přebírají cenu z rukou Ministra průmyslu a obchodu a prezidenta České manažerské asociace | foto: Česká společnost pro jakost

V západních zemích se - zejména mladí lidé - stále více zajímají o to, jak firmy chrání životní prostředí, jak se zapojují do dobročinných kulturních, sportovních a společenských aktivit a podle toho korigují i své nákupní preference. Správně nastavený systém Společenské odpovědnosti organizací se tak stává nezanedbatelnou konkurenční výhodou.

Čeští podnikatelé ale ve většině případů nechápou společenskou odpovědnost jako podporu svých aktivit, jako nástroj pro zvyšování zisku, ale jako nepříjemnou povinnost, kterou si splní "povinným" dárcovstvím, nebo sponzoringem.

Společenská odpovědnost jako nástroj pro budování dobrého jména

Také většina ocenění, která jsou v této oblasti v naší zemi udělována, nehodnotí společenskou odpovědnost v podniku jako celek, ale posuzují jen jednotlivé izolované projekty. Přitom je-li  do zavádění CSR ve firmě či organizaci zaveden systém, stává se společenská odpovědnost neocenitelným nástrojem budování dobrého jména společnosti, vztahu se zákazníky a v konečném důsledku i nárůstu prodejů a zisků.

"Je naším úkolem vysvětlit podnikatelům, že společenská odpovědnost není další nepříjemná povinnost, ale výborný nástroj a nová možnost, jak zvýšit konkurenceschopnost a rozšířit okruh zákazníků," vysvětluje Robert Szurman, předseda Rady kvality ČR.

Dnešním trendem je, vychovat ze zákazníka loajálního přítele firmy či značky a dlouhodobě mu dodávat výrobky, nebo služby. Leaderem této filosofie je firma Apple, jejíž věrní zákazníci často nakoupí i výrobek, který svými parametry zaostává za cenově srovnatelnou konkurencí. A právě správně uchopený koncept společenské odpovědnosti je jednou z cest, jak v zákazníkovi vybudovat dlouhodobý kladný vztah k firmě, který se dá proměnit v opakovanou obchodní příležitost.

Ministr průmyslu a obchodu předává vítězům Národní ceny

Ministr průmyslu a obchodu předává vítězům Národní ceny

"Společenská odpovědnost samozřejmě není samospasitelná a nemůže nahradit zákazníkovi špatnou kvalitu výrobku či služeb. Pokud ale firma nabízí produkt, který je s konkurencí plně srovnatelný, může hrát správně nastavený koncept společenské odpovědnosti rozhodující roli a mnohdy umožní i zvýšení přidané hodnoty pro zákazníka, který je pak ochoten akceptovat i vyšší cenu," dodává Robert Szurman.

Pro podniky, které si uvědomují, jaký význam společenská odpovědnost má, připravila Rada kvality dva programy usnadňující zavedení politiky CSR. Na regionální úrovni je to "Cena hejtmana za společenskou odpovědnost“ a pro firmy celostátního významu "Národní cena ČR za společenskou odpovědnost“. Účast v kterémkoli z nich znamená nejjednodušší a nejefektivnější cestu k zavedení funkčního konceptu Společenské odpovědnosti organizací.

logo Národní cena ČR

"Účast v Národní ceně ČR za společenskou odpovědnost vnese do zavádění CSR ve firmě či organizaci systém a pořádek. Principy hodnocení vychází z nejlepších zahraničních zkušeností, takže vítěz Národní ceny má všechny předpoklady získat i auditorské osvědčení podle standardu GRI, které je v současné době celosvětově prestižním oceněním konceptu společenské odpovědnosti," osvětlila výhody zapojení do Národní ceny ČR za CSR Alena Plášková, předsedkyně odborné skupiny pro CSR při Radě kvality ČR.

Kromě toho, že se účastníci Národních cen za společenskou odpovědnost vyhnou mnoha chybám, které přináší zavádění CSR bez správných postupů a systému, můžou získat i prestižní ocenění "Společensky odpovědná firma". Tato ocenění jsou předávána každý rok v listopadu za účasti nejvyšších představitelů státu ve Španělském sále Pražského hradu. www.narodnicena.cz 

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.