Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sluneční brýle Ray Ban – legendy Aviator a Wayfarer

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Legenda mezi brýlemi či nejznámější sluneční brýle na světě. I to znamená Ray Ban.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Sluneční brýle Ray Ban – legendy Aviator a Wayfarer | foto: Mister Optic

Historie brýlí Ray Ban se váže k 20. letem 20. století, kdy začali létat letadla na delší vzdálenosti. Mnoho pilotů z americké armády si stěžovalo na oslnění od slunce a následné bolesti hlavy či jiné zdravotní problémy. V roce 1929 oslovila americká armáda společnost Bausch & Lomb, aby navrhla pro armádní piloty sluneční brýle, který by zabránily oslnění pilotů, čímž by je zbavily následných zdravotních problémů. V roce 1936 byl vytvořen prototyp, který byl plastový a měl zelená skla. Prototyp brýlí byl nazýván "Anti-Glare“. V roce 1937 byly obruby upraveny, plast nahradil kov. Nové kovové sluneční brýle dostaly název Ray Ban Aviator. Bausch & Lomb je nechal patentovat 7.května 1937.

Sluneční brýle Ray Ban – legendy Aviator a Wayfarer

Sluneční brýle Ray Ban – legendy Aviator a Wayfarer

Původně byly sluneční brýle zlaté barvy a vážily 150 gramů. Společnost vyvinula také nová zelená minerální skla, která poskytovala ochranu před UV zářením a redukovala sílu infračervených paprsků. Skla tak výrazně překonala standardy své doby. Brýle Aviator byly různě populární v následujících dekádách. Zejména nový tvar brýlí Ray Ban Wayfarer je zastínil v 50. a 60. letech. Stalo se tak nástupem nového materiálu, plastových brýlí.

Na počátku 80. let podepsala společnost vyrábějící sluneční brýle Ray Ban kontrakt na product placement ve filmech a různých televizních pořadech. Mezi roky 1982 až 1987 byly brýle Ray Ban zastoupeny ve více než 60-ti filmech, což jim přineslo nesmírnou popularitu. Staly se také velmi populárními mezi herci a zpěváky, což jen znásobilo jejich popularitu. Největším trhákem, který zviditelnil sluneční brýle Ray Ban 3025 Aviator, byl film Top Gun s Tomem Cruisem. Tento film způsobil  40% nárůst prodejů těchto slunečních brýlí a zařadil je tak mezi další ikony mezi slunečními brýlemi.

Rayban Aviator jako jedny z nejúspěšnějších slunečních brýlí

Sluneční brýle Aviator se tak spolu s tvarem Ray Ban Wayfarer zapsaly do historie nejprodávanějších a nejznámějších slunečních brýlí.

Ray Ban Wayfarer uvedla na trh společnost Bausch and Lomb v roce 1952, jako model B&L5022. Jedná se o jeden z nejprodávanějších tvarů Ray Ban, který se stal módní ikonou a je populární dodnes. Získal si oblibu mnoha filmových a televizních hvězd a nejznámějších hudebníků. Sluneční brýle Wayfarer můžete často najít v různých křiklavých barvách, což přispívá k jejich charakteristickému retro stylu.

Tyto sluneční brýle svým vzhledem a způsobem zpracování způsobily doslova revoluci v tomto druhu zboží. Většina brýlí byla do té doby výhradně z kovových materiálů, Ray Ban Wayfarer byly brýle plastové, a tudíž více nápadné. Designer Raymond Stegeman naplno využil výhody nového materiálu, plastu, a se zcela novým tvarem vytvořil legendu.

Sluneční brýle Ray Ban Wayfarer se po první velmi úspěšné vlně v 50. a 60. letech minulého století znovu objevil v průběhu let osmdesátých. Důvodem byla zejména rozsáhlá marketingová kampaň výrobce, kterou tvořil zejména produkt placement použitý v různých seriálech a filmech. Mezi roky 1982 až 1987 byl model součástí alespoň 60-ti filmů. Začátek této doby, rok 1983, je spojen s Tomem Cruisem, který nosil brýle Wayfarer ve filmu Riskantní podnik (Risky Business). Jen za tento rok se prodalo 360 tisíc kusů slunečních brýlí. V roce 1986, kdy se začaly vysílat seriály Miami Vice a Měsíční svit (Moonlighting), dosáhly prodeje neuvěřitelných 1,5 miliónu kusů.

Sluneční brýle Ray Ban – legendy Aviator a Wayfarer

Sluneční brýle Ray Ban – legendy Aviator a Wayfarer

Legendární sluneční brýle, které si oblíbil Michael Jackson i Madonna

Obrovská popularita tvaru Wayfarer zasáhla také mnoho zpěváků či herců, například Madonnu, Jacka Nicholsona, Michaela Jacksona, Billyho Joela, členy skupiny U2 a mnoho dalších.

V 90. letech se do módy dostaly spíše oválnější tvary a kovové sluneční brýle. Retro brýle Wayfarer tak na dekádu ztratily svoji popularitu.

V roce 1999 prodala společnost Bausch & Lomb značku Ray Ban italské firmě Luxottica Group. Noví designeři vytvořili novou tvář brýlí Wayfarer, Ray Ban 2132 New Wayfarer. Nový model je menší a více hranatější. Byla použita také jiná technologie výroby plastu. Tím se sluneční brýle Wayfarer staly lehčími a pohodlněji se nosí.

Původní brýle B&L5022 byly v roce 2007 po drobných úpravách představeny jako  Ray Ban 2140 Original Wayfarer. Model RB 2140 je identický s původními brýlemi, změna je pouze na stranicích, kde byly původní kovové prvky nahrazeny logem Ray Ban.

Do nabídky dioptrických brýlí Ray Ban přibyl také tvar Wayfarer. Model RX 5184 jako New Wayfarer a model RX 5121 jako Original Wayfarer.

Redesign brýlí včetně mnoha barevných variant a nová marketingová strategie zapříčinily, že prodejnost sluneční brýlí Ray Ban Wayfarer v následujících letech výrazně vzrostla. Jejich obliba je řadí opět mezi nejúspěšnější sluneční brýle.

Velkou nabídku sluneční či dioptrických brýlí Ray Ban naleznete v  obchodě Mister Optic. 

Doprava zdarma.

Autor:

Nejčtenější

Akné trápí i v dospělosti. Jak ji léčit?
Akné trápí i v dospělosti. Jak ji léčit?

Akné u dospívajících je odlišná od akné u dospělých. Pro dospívající je charakteristický výskyt akné v horních partiích obličeje, u dospělých v dolních a na...  celý článek

O2 vylepšuje tarify a přidává data, ušetřit se dá díky rodinným nabídkám
O2 vylepšuje tarify a přidává data, ušetřete díky rodinným nabídkám

Na trh rodinných mobilních tarifů přichází silná konkurence. Operátor O2 představil novinky, které nabízí levnější neomezené volání, větší porci dat i...  celý článek

Letecký pohled na Oaks Prague
První etapa výstavby rezidenčního městečka Oaks Prague byla zahájena

Po devíti letech náročných příprav byla odstartována první etapa výstavby rezidenčního celku Oaks Prague v malebné krajině u Nebřenic, ležících jen pár...  celý článek

O luxusní nové byty je stále velký zájem
O luxusní nové byty je stále velký zájem

Prémiové rezidenční projekty jsou na pražském realitním trhu velmi horkým zbožím. Zájem o luxusní nové byty v Praze je v dnešní době veliký. Je to logické.   celý článek

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let
Zásilkový prodej má tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Od zboží pro domácnost, přes dřevěné chaty, hudební nástroje až po nedostatkové zboží, kterým byla socialistická „céčka“, se zásilkový prodej vyvíjí...  celý článek

Další z rubriky

Získejte rychle postavu do plavek – pomocí odvodnění organismu.
Získejte rychle postavu do plavek – pomocí odvodnění organismu

Co na poslední chvíli udělat pro krásnou postavu do plavek? A jde to vůbec? Samozřejmě! Mnoho z nás zadržuje v těle přebytečnou vodu. A právě s přebytečným...  celý článek

Navraťte si mladistvý vzhled pomocí ultherapie přístrojem LIFTERA.
Navraťte si mladistvý vzhled pomocí ultherapie přístrojem LIFTERA

Přestože se cítíte stále mladí, v zrcadle se na vás dívá unavená osoba s povadlou pletí? Pozvedněte si sebevědomí pomocí nové generace ultherapie přístrojem...  celý článek

Alena přišla po smrti manžela o vše. Pomohl jí Fond na podporu rodičů...
Aleně pomohl Fond na podporu rodičů samoživitelů v nouzi

Psal se květen 2014. Budou to brzy tři roky, ale paní Alena nikdy nezapomene na chvíli, kdy stála mezi dveřmi a nechápavě zírala na policistu, který jí...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Síla make-upu: 8 proměn, kterým se nechce věřit
Síla make-upu: 8 proměn, kterým se nechce věřit

Make-up svede s vaší tváří divy. To ostatně ví každý, kdo jen prolistuje módní magazín. Neuvěřitelné proměny už dávno nejsou jen výsadou celebrit. Jak dokazuje ... celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.