Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Školy Pojizeří úspěšně absolvovaly experiment se softwarem PASCO

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
V základních školách Pojizeří úspěšně absolvovali projekt nazvaný “Moderní experiment ve školách Pojizeří“, registrační číslo CZ.1.07/1.1.22/02.0036. Projekt, v jehož průběhu byli proškoleni pedagogové ZŠ, se konal v termínu od 22. února do 2. října 2013 ve školách ZŠ Desná, Vysoké nad Jizerou, Velké Hamry, Harrachov a Josefův Důl.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Školy Pojizeří se zapojily do moderního experimentu se senzory Pasco s heslem „Co projde smysly zůstane v mysli“ | foto: DRUVT COMP, spol. s r.o.

Školení probíhala buď formu semináře nebo tréninku či workshopu ve školách.

Účastníci semináře se seznámili s obsahem a cílem školení a poprvé poznali prostředí výukového softwaru SPARKvue, od společnosti PASCO, který v rámci projektu využívali pro tvorbu příprav, sběr dat při měření a pokusech v přírodovědných předmětech, jako jsou Fyzika, Chemie, Zeměpis, Přírodopis .

Aby mohli účastníci vůbec začít tvořit zmíněné výukové přípravy, bylo nutné je nejprve seznámit s programem MS Office PowerPoint, ukládáním ve formě snímků a následné převedení do interaktivního programu PASCO – SPARKvue.

Součástí seminářů byl také metodický výklad zaměřený na popis moderních výukových metod a forem práce s využitím dataloggerového systému PASCO pro realizaci školních přírodovědných experimentů.

Školy Pojizeří se zapojily do moderního experimentu se senzory Pasco s heslem ...

Výuka byla realizována pomocí měřicího systému PASCO za odborného vedení lektorů "Centra Moderního Vzdělávání Liberec“ (CMVL). Při výuce se účastníci  naučili vytvářet a modifikovat interaktivní přípravy pro různé formy výuky a využívat experimentální systém vzdělávání:

1) pro demonstrační učitelské experimenty frontálního typu, kdy experiment provádí učitel a žáci sledují děj.

2) navrhnout strukturu metodiky hodiny tak, aby mohla být výuka založena pedocentricky – tj. jejími hlavními pilíři jsou žákovské experimenty – s badatelským způsobem učení tak, aby se experiment vrátil do lavic.

V seminářích se tedy účastníci naučili nejen tvořit DUMy neboli digitální materiály pro výuku žáků, ale i přípravy v Powerpointu, kde si připravili obrázky, naučili se upravovat fotografie a pak vše skloubit do přípravy v prostředí PASCO - SPARKvue a následně experimentovat s tímto softwarem. 

Účastníci seminářů se také seznámili s metodickými a didaktickými principy a postupy při práci s žáky. Tyto postupy byly využity při přípravách a tvorbě experimentů a následně při práci v hodinách. 

Workshopy byly zaměřené na sběr dat, jejich vyhodnocení a další práci s nimi na připravených experimentech, které nachystali lektoři CMVL .Účastníci tak získali praktické dovednosti a zorientovali se v prostředí, ve kterém své vlastní experimenty  následně samostatně tvořili. 

Školy Pojizeří se zapojily do moderního experimentu se senzory Pasco s heslem ...

Tyto workshopy podpořil i takzvaný trénink, kdy si v rámci školení pod vedením lektora CMVL z předem zadaných senzorů měli vymyslet, jaké možné experimenty lze se senzory realizovat a jaké další pomůcky či materiály k nim budou potřebovat. Poté si zvolili jeden z možných experimentů, sestavili jej a odzkoušeli optimální postup a další potřebné pomůcky. Tato zkušenost jim později sloužila jako motivace a inspirace pro vlastní tvorbu výukových materiálů pro žáky. 

Práce byla hlavně při workshopech a trénincích prováděna týmově, bylo zde využito mezipředmětových vztahů, kooperace mezi skupinami zúčastněných škol a motivace kolegů.

V rámci závěrečného semináře proběhla společná vyhodnocení projektu a živá prezentace vyhotovených experimentů žáků a pedagogů z každé zúčastněné školy. Nejlepší experimenty byly ohodnoceny. O vítězném experimentu rozhodlo tajné hlasování všech účastníků semináře pomocí odpovědního zařízení určeného pro výuku. 

Školení připravilo Centrum Moderního Vzdělávání Liberec, více informací o dalších službách centra najdete na internetových stránkách www.cmvl.cz.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.