Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sháníte vhodný analytický nástroj? Analýza dat pro plánování a rozhodování

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Analýza dat vám umožní získat lepší představu o vašich zákaznících, pomůže zacílit marketingové kampaně nebo usnadní plánovaní a rozhodování. Analýza dat pomocí špičkových nástrojů IBM SPSS – neváhejte vyzkoušet.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Analýza dat pro Vaše plánování a rozhodování. | foto: SPSS

Analýza dat – nástroj o rozhodování

Problémy rozhodování leží v nejisté budoucnosti, v neurčitosti odhadu vývoje, v predikci chování subjektů a ve vstupu náhod do procesů, o nichž rozhodujeme.

K redukci těchto neurčitostí máme k dispozici nástroje jako je statistická analýza dat, data mining, modelování procesů a k tomu odpovídající software. Záznamy o minulých průbězích procesů obsahují informaci o zákonitostech vývoje.

Analýza dat – nástroje a metody

Nástroje a metody analýzy dat nám poskytují poučení z minulosti a redukují neurčitost budoucnosti. Predictive Analytics tak poskytuje výsledky pro rozhodování za neurčitosti.

Predictive Analytics - aplikace

Směr rozvoje PA je motivován především obchodně a manažersky. Jeho smyslem je komplexní nákladová efektivita, rychlost a kvalita podkladů, které využívají komplexní vstupy (a tedy úspory a redukce neurčitosti, náhody a chyb). Znamená to maximální využití informace ve všech formách.

Aplikace najdeme tam, kde se rozhoduje: v komerční sféře i ve státní správě, ve zdravotnictví, v práci policie a armády, obchodování, marketingu i ve výrobě a kontrole kvality. Rozhodování o jednotlivých případech zahrnuje pět základních směrů, které se standardně aplikují v dnešní praxi. 

 predictive analytics

Analýza dat – 5 směrů:

  1. cílené oslovení – hledání adresátů zprávy nebo nabídky, kterou chceme předat těm, pro které je relevantní: např. akvizice a kampaně v marketingu. Smyslem je jednak minimalizovat náklady a oslovovat jen ty, pro které je akce určena a jednak neobtěžovat subjekty, kterých se to netýká;
  2. zvyšování hodnoty zákazníků – vyhledávání optimální nabídky podle potřeb zákazníků;
  3. identifikace loajality resp. záměru opustit značku (churn) – predikce odchodů zákazníků ke konkurenci s následnou marketingovou akcí;
  4. rizika – odhad a predikce rizik v různých kontextech: bankovnictví a finance, pojišťovny, bojové a podpůrné armádní akce, ochrana proti terorismu; lze zde zařadit také predikce ohrožených či slabých míst v přenosových soustavách, ve výrobních procesech apod.
  5. podvody (fraud) – indikace podvodného chování a trestných činů s následnou investigací, potencionální problémové případy ve všech komerčních i státních oborech: podvody v pojišťovnictví, daňová přiznání, celní deklarace, recidiva trestných činů, podvody s kreditními kartami, v telekomunikacích atd.

Analýza dat a jiné aplikace

Výhradním distributorem softwaru IBM SPSS je od roku 1998 SPSS CR. Software IBM SPSS nabízí uživateli komplexní zajištění celého výzkumného procesu. Kromě produktů IBM SPSS je možné u společnosti SPSS CR zakoupit další praktické aplikace, například software pro tvorbu a skenování dotazníků Remark Office OMR nebo StatsMap pro zobrazení dat v mapách.

marketing

Bližší informace o společnosti SPSS CR a nabízených službách a řešeních je možné získat na bezplatných prezentačních seminářích, které se konají pravidelně jednou měsíčně v Praze a v Bratislavě.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Konsolidace půjček je u lidí stále vyhledávanější .
Konsolidace půjček je u lidí stále vyhledávanější

Platíte každý měsíc leasing na automobil, hypotéku, půjčku na rekonstrukci a další drobné úvěry? Přestáváte mít přehled o tom, kdy máte kterou půjčku zaplatit?...  celý článek

Lékárna.cz má nové logo: tradiční kříž doplňují srdce, pilulky a náplasti.
Lékárna.cz má nové logo: tradiční kříž doplňují srdce, pilulky a náplasti

Jednička mezi internetovými lékárnami spustila zbrusu nový web a představila i nové logo. Kříž, který je tradičním symbolem lékáren, v sobě ukrývá i další...  celý článek

E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?
E-shopů je hodně. Víte, jak obstát v konkurenci?

Každý měsíc u nás vzniknou desítky e-shopů a také jich desítky zaniknou. Inspirovaly vás příběhy iDNES.cz o Pavlu Tesaříkovi, který stojí za fenoménem...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.