Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seznamte se s deseti body, které vedou k úspěšné zakázce v Číně

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Snížit výrobní (popř. obchodní) náklady formou outsourcing, konkrétně výrobou v Číně, je jistě zajímavé. Ne však veškeré výrobní záměry a projekty jsou hodné k tomu, aby se podařilo dosáhnout prvotního záměru tj. nezanedbatelné finanční úspory.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Seznamte se s 10 body, které vedou k úspěšné zakázce v Číně | foto: 1. CORY CZ spol. s r.o.

Jak však poznat, který projekt je vhodný pro výrobu v Číně a který ne? O úspěšnosti zakázky rozhoduje řada faktorů. Každý podnikatel uvažující o výrobě v Číně by se s nimi měl seznámit.

Deset kroků k úspěšné zakázce v Číně

Přehled deseti základních bodů, které obecně popisují nebo charakterizují vhodné podnikatelské výrobně/obchodní záměry a procesy pro výrobu v Číně, přináší jednatel firmy 1.CORY.CZ ing. Pavel Čtvrtlík.

1. Množství

Ideálním teoretickým případem je dlouhodobá sériová výroba, výroba nebo nákup ve velkém množství nebo finanční hodnotě.

2. Podíl lidské práce

Čím větší je podíl lidské práce při výrobě, tím markantnější by měl být rozdíl výrobních cen mezi výrobou v EU a Číně.  Nicméně i pro výroby s nižším podílem lidské práce může být finanční úspora zajímavá, protože Čína má stále levnější vstupy do výroby jako jsou např. cena surovin, energie, doprava atd.

3. Rozmanitost/různorodost výroby

Operativní výroba rozmanitých produktů v různých variantách nebo modifikacích v Číně může způsobit určité výrobní a následně dodavatelské problémy. Tyto případy vyžadují zvýšený dozor a kontrolní mechanismy.

4. Polotovary

Cesta jak skloubit potřebu operativních dodávek pro evropské zákazníky a nižších výrobních nákladů je výroba polotovarů v Číně. Ty lze vyrobit v Asii ve větším množství a tyto polotovary mohou sloužit jako skladový materiál pro konečnou finalizaci produktů výrobou v EU. Samozřejmě pouze v případech, kdy je tento postup technologicky možný.

5. Transport

Do ceny produktu vstupuje také cena dopravy a cla pro dovoz do EU. Nejužívanější a nejekonomičtější je námořní kontejnerová doprava. Je třeba si uvědomit, že cena přepravy kontejneru je cca stejná jak pro přepravu produktů v malých rozměrech a vyšší hodnotě, tak pro přepravu velmi levných produktů ve velkých rozměrech. V těchto případech může dojít k extrémní situaci, že cena přepravy přepočtená na kus je vyšší jak samotná výrobní cena.

6. Dodací lhůty

Ideální teoretický případ je dlouhodobě plánovaná výroba nebo nákupy. V těchto případech lze úplně eliminovat „handicap“ dodávek z Asie a to přepravní dodací lhůty cca 5 až 6 týdnů.

7. Vstupní informace pro výrobu/nákup

Pro úspěšnou realizaci projektu jsou nezbytně nutné kompletní a korektní vstupní informace jako např. výkresová dokumentace, specifikace materiálu, požadovaných vlastností, certifikátů a podobně. Pokud se jedná o produkty, které jsou již vyráběny, fyzické vzorky jsou vítány. Rovněž velmi žádoucí je celkové know how zadavatele v dané oblasti.

8. Zázemí zadavatele

Většina zákazníků jsou firmy, které působí v dané výrobní či obchodní sféře delší dobu, tudíž mají veškeré výrobně-obchodní procesy funkční. Začínající zadavatelé si musí uvědomit, že být úspěšný neznamená mít jen dobrý nápad a následně produkt v dobré ceně, ale hlavně mít vyřešen obchodní systém jako je zajištěný odbyt, servis, garance atd.

9. Finance, platby

Každý nový výrobní nebo obchodní projekt je nutné profinancovat. Deposit na start výroby činí 30 - 50 % z hodnoty kontraktu. Doplatek je nutné uhradit v momentě, kdy je zboží předáno k transportu a na základě dodaných vzorků z výroby, certifikátů, výsledků zkoušek a podobně.

U stálých zákazníků a dlouhodobých projektů je možné dohodnout platební kalendář nebo popř. platby po dodání zboží.

10. Osobní inspekce klienta v Číně

Osobní inspekce výrobního procesu nebo produktů před odesláním je možná a někdy dokonce vítaná. Tyto inspekční cesty plně organizujeme a řešíme dle individuálních nebo operativních potřeb.

Firma 1.CORY.CZ: partner vaší výroby v Číně

motto1

Společnost 1.CORY.CZ nabízí zajištění technologické přípravy výroby (specifikace výroby, vzorky...), dozor nad výrobním procesem (personální dohled, kontrola) i kontrolu kvality (osobní kontrola dle zadání, akreditované testy...).

Po celou dobu díky osobnímu dohledu garantuje plnění výrobních plánů, balení, dopravu i celní řízení. Zkrátka dodávky na klíč podle zadání. Svůj cíl - nabídnout zákazníkům perfektní servis - se daří plnit měrou vrchovatou, což dokládají desítky referencí spokojených zákazníků. A co je víc než spokojený zákazník?

Seznamte se s 10 body, které vedou k úspěšné zakázce v Číně

Přitom zákaznické portfolio je bohaté - od výroby sportovních potřeb, textilu, keramiky a porcelánu, přes průmyslové textilie, strojírenskou výrobu, střešní izolace až po reklamu a tisk knih.

Podrobné informace o společnosti 1.CORY.CZ, jejích službách a referencích najdete na internetových stránkách www.1.CORY.CZ.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.