Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

SEO jako nejlepší metoda Online Propagace

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
SEO je forma online propagace, jejímž úkolem je zajistit, aby byl web vidět na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. Pod pojmem SEO se skrývá obrovská spousta aktivit od vnitřního nastavení a struktury přes webový obsah až po pokrytí relevantních klíčových slov.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

SEO jako nejlepší metoda Online Propagace | foto: TOPRANKER.CZ

Důležité je uvědomit si, že snahou SEO není pouze udělat web přitažlivý pro vyhledávače, ale také pro lidi.

V dnešní době, kdy se většina populace pohybuje na internetu, je nezbytné investovat do online propagace a SEO je bezpochyby jednou z jejích nejdůležitějších součástí. Základní pojem by o něm měl mít každý, kdo svůj web naplňuje nějakým obsahem. V souladu se SEO by totiž měly být tvořeny i nadpisy a texty článků, s čímž vám odborníci bez problémů poradí.

O tom, proč každý web potřebuje SEO, snad ani nemá cenu diskutovat. Lidé se na webové stránky v drtivé většině případů dostávají přes vyhledávače, jako jsou Google, Seznam či Bing apod. I sociální sítě mohou generovat hodně návštěvníků, nicméně primárně jde především o vyhledávače. Než se podíváme aspoň na základy toho, co sledují, pojďme si vysvětlit, jak vůbec pracují.

SEO jako nejlepší metoda Online Propagace

Jak fungují vyhledávače?

Při vysvětlování funkce vyhledávačů je celý World Wide Web často přirovnáván k velkému městu se spoustou zastávek metra. Každá zastávka je vlastně jeden dokument (obvykle webová stránka, ale může to být i JPG obrázek, PDF soubor apod.). Vyhledávače prochází celé město a pohybují se pomocí odkazů. Říká se tomu indexování – vyhledávač indexuje miliardy dokumentů, stránek, souborů, videí a dalších souborů na World Wide Webu.

Vyhledávače na tuto práci mají tzv. roboty (někdy nazývané prohledávače), což jsou programy, které prochází stránky, prohlíží si je a jejich vybrané kusy ukládají do obrovských databází. Když vy, jako uživatel, zadáte do vyhledávače nějaký dotaz, podle záznamů v těchto databázích se vyhodnotí, jaké výsledky budou relevantní pro váš konkrétní případ. Tyto výsledky vám potom vyhledávač předloží, seřazené podle určitých kritérií.

Kritérií je mnoho a právě tím se zabývá SEO. Úplně na začátku se používala pouze klíčová slova – zobrazovaly se vám weby, jež obsahovaly klíčová slova, která jste zadali do vyhledávače. Postupem času byly ale vyvinuty mnohem sofistikovanější způsoby a relevanci webové stránky dnes ovlivňují stovky faktorů. Vyhledávač se mimo jiné dívá, jak je web populární, a předpokládá, že čím je oblíbenější, tím více cenných informací obsahuje. K výpočtům samozřejmě používá různé algoritmy.

A co tedy vyhledávače sledují?

Jak již bylo řečeno, faktorů jsou stovky a není v našich silách je všechny rozebrat. Kdo jich chce pochopit aspoň většinu, musí se SEO věnovat na plný úvazek. A to je nejspíš důvod, proč si většina lidí raději najme odborníky, než aby ztráceli čas vlastní neúspěšnou snahou. Přesto si pojďme přiblížit aspoň pár základních pravidel.

Obsah, který lze indexovat

Vyhledávače chtějí lidem poskytnout odpovědi na to, co hledají – nejdůležitější je tedy samotný obsah stránky. A ten by měl být „vidět“. Občas se stává, že je před roboty skrytý, protože je v souboru robotx.txt indexace zakázaná.

Odkazy a struktura webu

Aby vyhledávače vůbec našly obsah, musí se k němu dostat. Jak už jsme si vysvětlili, vyhledávače (nebo přesněji jejich roboty) cestují po World Wide Webu přes odkazy. Pokud tedy na nějakou stránku neexistuje žádný odkaz, vyhledávač ji nenajde a nebude indexovat, i kdyby obsahovala sebelepší informace. Z toho jasně vyplývá, že už samotná tvorba webových stránek by měla probíhat s ohledem na SEO. Struktura hotového webu se totiž mění těžko. Ale pozor, s odkazy na stránce to nesmíte přehánět.

Používání klíčových slov

Klíčová slova jsou pro vyhledávací proces zásadní. Mluvili jsme o velkých databázích, kde si vyhledávače uchovávají informace o různých webových stránkách. Tyto databáze jsou rozděleny na menší celky podle konkrétních klíčových slov a frází, což pak umožňuje najít potřebná data za zlomek sekundy.

S klíčovými slovy to ovšem není až tak jednoduché. Algoritmy vyhledávačů jsou dnes daleko chytřejší než kdysi. Vezměme si příklad, že máte webovou stránku o psech. Pravděpodobně na této stránce máte nějaké informace o tom, jaká existují plemena psů, jak se o ně starat, čím krmit štěňata a co potřebují starší psi atd. Slovo „pes“ se v textu vyskytuje přirozeně a nenásilně. Pokud byste ovšem měli web o psech a pokusili se cílit například na klíčové slovo „Karlštejn“, bylo by to přinejmenším podivné a vyhledávači by se to nelíbilo. Násilně nacpaná klíčová slova v netematickém textu nadělají víc škody než užitku.

Meta tagy

Pro každou jednotlivou stránku vašeho webu je zapotřebí nastavit meta tagy:

  • Meta title:To, co napíšete do titlu je hlavním lákadlem pro lidi, ale také velmi důležitým faktorem pro vyhledávače. Titulky by neměly být dlouhé (vyhledávače zobrazují pouze 65 – 75 znaků) a měly by obsahovat co nejrelevantnější klíčové slovo (nejlépe na začátku) a informace související s konkrétní stránkou, na kterou odkazují.
  • Meta robots:Umožňuje vyhledávači říct, zda má stránku indexovat, jestli má následovat odkazy na stránce.
  • Meta description: Funguje jako krátký popis obsahu stránky. Slovem krátký máme na mysli 160 znaků. Vyhledávače jeho obsah neberou v potaz a proto má jediný úkol - zaujmout cílovou skupinu. Musíme si však uvědomit, že bez atraktivního, výstižného titulku description nikdo číst nebude...

Dříve se kladl důraz ještě na meta keywords, ale tento tag už dnes není důležitý. Z dalších nepodstatných jmenujme ještě meta refresh či meta content-type.

Struktura URL adresy

URL adresa by měla být popisná – na první pohled byste z ní měli vyčíst, o čem konkrétní stránka pojednává. Čím kratší, tím to bude lepší. A samozřejmě je vhodné, aby se v ní objevilo klíčové slovo. K oddělování jednotlivých slov by se měla používat pomlčka, protože ne všechny webové vyhledávače si poradí s podtržítky, mezerami či znaménky plus.

Originální obsah

Jednou z nejhorších věcí, co můžete udělat, je publikovat obsah zkopírovaný z nějaké jiné stránky. Vyhledávače za to hodně penalizují propadem pozic a v extrémních případech úplným vyřazením z databáze.

Obsah a jeho skladba je ovšem kapitola sama pro sebe. Jak vidíte, SEO je opravdu komplexní věda, s níž se nestihnete seznámit za týden. Pravidel, podle nichž se vyhledávače orientují, je mnoho. A nejhorší je, že se pořád mění a vylepšují. Co pomáhalo před dvěma lety, vás dnes naopak může posunout v žebříčku o dost níže...

Rentabilita webu

Čelíte problémům s webovým obsahem nebo jinými aspekty webu, které negativně ovlivňují pozice a návštěvnost? Pokud vám mají vaše webové stránky vydělávat peníze, je ve vašem zájmu obrátit se na odborníka a začít řešit nedostatky co nejdříve. V naší SEO agentuře Topranker.cz s.r.o. vám rádi poradíme a sestavíme pro vás individuální plán SEO propagace za účelem budování pozic, návštěvnosti a konverzního poměru.

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

O luxusní nové byty je stále velký zájem
O luxusní nové byty je stále velký zájem

Prémiové rezidenční projekty jsou na pražském realitním trhu velmi horkým zbožím. Zájem o luxusní nové byty v Praze je v dnešní době veliký. Je to logické.   celý článek

Je toho na vás moc? Stres spolehlivě zažene přístroj Laxman
Je toho na vás moc? Stres spolehlivě zažene přístroj Laxman

Nestíháte, v zaměstnání se na vás všechno valí a musíte pracovat za několik lidí a za jeden plat? V dnešní uspěchané době je to normální, ale nikoliv bez...  celý článek

Bella BDR 581 MJ vlevo, Vario BDR 583 vpravo.
Likvidátoři vysoké trávy jdou do akce

Tráva roste jako zběsilá, sekací sezóna už je v plném proudu. Na loukách nebo v sadech už jdou do akce likvidátoři vysoké trávy: křovinořezy, motorové kosy a...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.