Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm let kampaně „Rosteme s knihou“. Co se podařilo?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Alarmující výsledky výzkumů čtenářské vyspělosti v tuzemsku a výrazný pokles zájmu mládeže o četbu a knihy vedly v listopadu roku 2005 společnost Svět knihy k zahájení kampaně směřující k aktivnímu řešení této situace a založení kampaně Rosteme s knihou.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Sedm let „Rosteme s knihou“

Kampaň Rosteme s knihou je zaměřená na získávání kladného vztahu k literatuře a knihám, má za cíl oslovit jak školní mládež, tak rodiče předškoláků s cílem rozvíjet a prohlubovat jejich literární vzdělání a čtenářskou vyspělost, zlepšovat a obohacovat komunikační schopnosti i obecně kulturní znalosti mladých lidí.

Zároveň se snaží poskytovat knihovníkům, nakladatelům a dalším zájemcům odborné informace o čtenářství u nás i v zahraničí.

Sedm let „Rosteme s knihou“

Za dobu trvání kampaně proběhly desítky projektů a akcí -  výstav, soutěží, odborných setkání, autorských čtení, které naplňují mnohoznačnost sloganu „Rosteme s knihou.“

Na podzim roku 2007 byly vytvořeny webové stránky www.rostemesknihou.cz, jejichž prostřednictvím jsou zveřejňovány informace o pořadech a akcích, jež se konají v České republice, a zároveň prezentovány české a zahraniční příklady, metodologické návody, inspirativní nápady, či zajímavé knížky z nově vycházejících titulů. Stránky jsou rozdělené jednak pro rodiče, učitele, knihovníky, nakladatele a knihkupce (část Rosťa), a dále pro děti a mládež (část Rostík).

Rosteme s knihou spolu s projektem EU Read

Kampani Rosteme s knihou se podařilo připojit se k projektu EU Read - mezinárodního konsorcia evropských organizací propagujicích četbu. EU Read poskytuje možnost setkávat se se zahraničními partnery stejného zaměření, vyměňovat si s nimi zkušenosti a čerpat inspiraci.

Do kampaně je v současnosti zapojeno na 30 subjektů - jedná se o partnery z řad knihoven, nakladatelů i občanských sdružení, se kterými probíhá spolupráce především formou vzájemné propagace.

Souboj čtenářů: bitva ve znalosti přečtených knih mezi žáky 6. tříd

Sedm let „Rosteme s knihou“

Stěžejním projektem v rámci kampaně Rosteme s knihou je soutěž ve znalosti obsahu knih Souboj čtenářů. Je určena dětem 6. tříd a její pilotní verze byla úspěšně realizována v roce 2010 na mezinárodním knižním veletrhu a literárním festivalu Svět knihy.

V letošním roce se podařilo rozšířit působnost do všech krajů České republiky, on-line předkola se zúčastnilo celkem 33 dětských kolektivů.

Kniha - závislost na celý život

Společně se Svazem českých knihkupců a nakladatelů je od roku 2009 realizována také kampaň s názvem Kniha - závislost na celý život. V prvních dvou dílech se kampaň v podobě krátkých spotů zabývala čtenáři-osobnostmi a jejich literárními hrdiny.

V říjnu letošního roku odstartoval třetí díl, kde jsou v krátkém animovaném filmu s názvem Příběh knihy představeny hlavní momenty procesu vzniku knihy (od autora, přes nakladatele, sazeče, ilustrátora, tiskaře a knihkupce až ke čtenáři).

Projekt Rosteme s knihou je finančně podpořen Ministerstvem kultury ČR.
Jana Chalupová – Svět knihy,s.r.o.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.