Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Se svými přáteli chodíme nejčastěji na pivo, potvrdil průzkum

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Přestože máme na sociálních sítích stovky přátel, nedáme dopustit na osobní kontakt. Nejčastěji se svými kamarády vyrážíme na pivo, a to minimálně jednou do měsíce. Setkání se na jednom je totiž nejčastější způsob, jak dnes se svými přáteli tráví čas až tři čtvrtiny Čechů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pivovary Staropramen | foto: Pivovary Staropramen

Vyplývá to alespoň z průzkumu společnosti Pivovary Staropramen, který pro ni zrealizovala výzkumná agentura Ipsos.

Průměrný český uživatel Facebooku má v dnešní době něco mezi 250 až 300 přáteli. Za skutečné kamarády ale považuje tak 15 z nich. Respektive, my na Olomoucku to máme trochu jinak. Oproti lidem v ostatních regionech jsme totiž mnohem družnější.

Zatímco ve zbytku republiky každý dospělý Čech dnes řadí mezi své opravdové přátele přibližně 15 lidí ze svého okolí a udržuje s nimi alespoň nějaký kontakt, a se 6 se pak pravidelně potkává osobně, my na Olomoucku považujeme za skutečné kamarády 30 lidí z našeho okolí a s deseti z nich se pravidelně, aspoň jednou do měsíce, vídáme.

Pivovary Staropramen

Pivovary Staropramen

A vyrážíme s nimi nejčastěji na pivo do hospody! Na jedno totiž se svými kámoši chodí až tři čtvrtiny z nás. Následuje návštěva doma, společný výlet, dovolená, sport či posezení na kávě, v případě žen pak i společné aktivitami s dětmi.

„Chození s přáteli na pivo je pořád stejně oblíbené jako v dřívějších dobách. Jen se změnila jeho funkce. Zatímco dříve jsme se sešli, abychom se dozvěděli, co je nového, dnes je to spíše o tom, že se potřebujeme s kamarády vidět a jen tak se pobavit, protože už o nich většinu nových věcí víme ze sítí,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Soukup, sociolog z Univerzity Karlovy.

Na pivo chodíme minimálně jednou za měsíc

Až 80 % nejen nás na Olomoucku, ale i lidí ve zbytku republiky chodí na jedno se svými přáteli do hospody či podobného podniku minimálně jednou do měsíce. Každý třetí pak dokonce aspoň jednou do týdne. „Častější je samozřejmě frekvence u lidí mladších 35 let a mužů. Někteří z nich si nám dokonce i trochu postěžovali, že po nástupu do práce nebo narození dětí‚ už to bohužel není, co to bývalo‘. To ale znamená, že teď chodí do hospody už jen jednou nebo dvakrát týdně,“ komentuje četnost chození na jedno s úsměvem Petra Chovancová, Senior Brand Manager značky Staropramen.

S touto frekvencí setkávání se s přáteli na pivu je spokojeno 88 % z nás. Těm ostatním v tom občas zabrání nedostatek času či rodinné povinnosti. Na netolerantního partnera si ale postěžovalo pouze necelé procento dotázaných. U mužů a lidí mladších 35 let pak převládá posezení s přáteli v klasické české hospodě, zatímco ženy pro setkání s kamarádkami volí spíše stylovější restaurace či kavárny.

Pivovary Staropramen

Pivovary Staropramen

A jak se lidé na jedno svolávají? „Dalo by se říci, že poměrně ‚zastaralým‘ způsobem. Pořád převládá klasický telefonní hovor, tento způsob aspoň někdy použijí až 2/3 Čechů, pravidelně se pak telefonicky svolává skoro polovina národa,“ říká Petra Chovancová a dodává: „Mobilní aplikace typu FB Messenger či WhatsApp pravidelně pro organizaci setkání používá jen pětina Čechů. Není ale asi překvapením, že tento způsob dominuje hlavně u lidí mladších 35 let. Skoro 40 % z nich je pro tyto účely používá pravidelně.“

Na jedno chodíme nejčastěji koncem týdne

Nejčastěji pak lidé jak na Olomoucku, tak ve zbytku republiky vyráží s přáteli na jedno v pátek po práci či o víkendu a na takovémto posezení utratí přibližně 200 Kč bez rozdílu věku a pohlaví. V Praze, na Plzeňsku a Ústecku zaplatí cca o 50 Kč víc.

Pětina lidí pak na takovýchto posezeních s přáteli pořídí společnou fotografii (v případě mladých do 35 let jde skoro o třetinu lidí), kterou si ale ve většině případů pouze ponechají v telefonu. „Nikoho ale asi nepřekvapí, že mladí do 35 let v 50 % případů takovouto fotku pak vloží na svou sociální síť,“ uzavírá Petra Chovancová.



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.